Τα πρώτα τους ιστορικά βήματα έκαναν η Honda και η Nissan προς την πολυσυζητημένη συγχώνευση, η οποία έχει σκοπό τη δημιουργία μιας νέας δύναμης στην αυτοκινητοβιομηχανία που θα αντιμετωπίσει τον επιθετικό ανταγωνισμό από την Κίνα. Παράλληλα, η Mitsubishi Motors, η οποία ανήκει κατά 24,5% στη Nissan, υπέγραψε επίσης το μνημόνιο κατανόησης και πιθανότατα θα είναι μέρος του ομίλου, με την τελική απόφαση να αναμένεται μέχρι στο τέλος Ιανουαρίου.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, οι δύο ιαπωνικοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας υπέγραψαν τη Δευτέρα συμφωνία για διαπραγματεύσεις συγχώνευσης, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης στο Τόκιο. Η Honda δήλωσε επίσης ότι θα αγοράσει πίσω έως και 1,1 τρισ. γιεν (7 δισ. δολάρια) από τις δικές της μετοχές.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα οι δύο εταιρείες «ταρακούνησαν» τις αγορές με την ανακοίνωσή τους πως βρίσκονταν σε διαπραγματεύσεις για συγχώνευση.
Η εταιρεία χαρτοφυλακίου που θα δημιουργηθεί θα πρέπει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέχρι τον Αύγουστο του 2026, ενώ η Honda θα έχει τη δυνατότητα να διορίσει την πλειοψηφία των διευθυντικών στελεχών της νέας εταιρείας.
Μια τέτοια συμμαχία θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, φέρνοντας την τριάδα αντιμέτωπη με την Toyota στο εσωτερικό και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD Co. και Geely Automobile Holdings Ltd. στο εξωτερικό.
Η Toyota έχει μερίδια στις Subaru, Suzuki Motor και Mazda Motor, δημιουργώντας μια δύναμη εμπορικών σημάτων που υποστηρίζεται από την κορυφαία πιστοληπτική της ικανότητα.
Η κρίση στις πωλήσεις
Και οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες σε κάποιο βαθμό με την απειλή της ραγδαίας στροφής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και τα υβριδικά συστήματα κίνησης και μακριά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στην Κίνα, η ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας των τοπικά κατασκευασμένων ηλεκτρικών οχημάτων κάνει τις ξένες μάρκες να παλεύουν για την επιβίωση και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες εκεί έχουν κολλήσει με υπερβολική παραγωγική ικανότητα.
Η Honda και η Nissan αναγκάστηκαν να προβούν σε μειώσεις προσωπικού και επιβράδυνσης της παραγωγής, ενώ η Mitsubishi έχει σχεδόν αποχωρήσει πλήρως από την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.