Παντελιάδης (METRO): Δεν μας επηρεάζει ένα deal Μασούτης- Κρητικός, δεν με τρομάζει η είσοδος της Motor Oil στη λιανική

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παντελιάδης (METRO): Δεν μας επηρεάζει ένα deal Μασούτης- Κρητικός, δεν με τρομάζει η είσοδος της Motor Oil στη λιανική
Τι αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ο επικεφαλής του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο περιθώριο της HORECA.

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία διαμόρφωσης των τιμών των τροφίμων το 2025 εκφράζει ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, προσβλέποντας σε μια καλύτερη χρονιά, χωρίς μεγάλες «αναταράξεις».

«Ο πληθωρισμός περιορίστηκε απότομα. Δεν περιμέναμε τόσο απότομη μείωση του πληθωρισμού και αυτό είναι ορατό σε όλο τον κλάδο. Για το σύνολο του 2024 ο πληθωρισμός στα τρόφιμα κινήθηκε στο μηδέν και με τον ίδιο τρόπο ξεκίνησε και το 2025, κοντά στο μηδέν, οριακά αρνητικό. Η χρονιά ξεκίνησε ικανοποιητικά, με ανοδική πορεία του όγκου και αρνητικό πληθωρισμό», σχολίασε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ομίλου που λειτουργεί τα My Market στη λιανική και τα METRO Cash & Carry στη χονδρική, μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης HORECA.

«Φέτος ξέρουμε τι περιμένουμε, υπολογίζουμε ότι δεν θα έχουμε πληθωρισμό και έτσι μπορούμε να είμαστε ρεαλιστές. Το μηδέν δεν σημαίνει στατικότητα. Είμαι αισιόδοξος ότι ο πληθωρισμός θα είναι πολύ χαμηλός», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης.

Πού εντοπίζονται αυξήσεις τιμών

Επιχειρώντας στη συνέχεια να χαρτογραφήσει την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το ράφι του σούπερ μάρκετ, ο κ. Παντελιάδης εξήγησε ότι ασφαλώς «υπάρχουν προϊόντα που μειώνονται οι τιμές και άλλα που αυξάνονται». Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στο πρόβλημα που εντοπίζεται, στην τρέχουσα συγκυρία, στην παγκόσμια παραγωγή κακάο και καφέ, εξηγώντας πως όλα τα προϊόντα που έχουν το κακάο και τον καφέ ως πρώτη ύλη, δέχονται πιέσεις, ενώ εστίασε και στις ανατιμητικές τάσεις που καταγράφονται και στο μοσχαρίσιο κρέας, καθώς πλήττεται η παραγωγή στη Βόρεια Ευρώπη.

Στον αντίποδα, επιβεβαίωσε πως η τιμή του ελαιολάδου βρίσκεται σε τροχιά αποκλιμάκωσης, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την τιμή πώλησης στο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας στο ράφι, το οποίο κυμαίνεται στα 7,9 ευρώ.

Ωστόσο, ο κ. Παντελιάδης δεν αναιρεί το γεγονός πως η πραγματικότητα για τα ελληνικά νοικοκυριά εξακολουθεί να παραμένει ζοφερή.

«Το 2024 ο καταναλωτής πύκνωσε λίγο τις επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ και μείωσε λίγο τα λεφτά που ξόδευε. Αυτό δείχνει σφίξιμο οικονομικό. Οι πρώτες ημέρες του μήνα είναι πάντα καλές, με τις πληρωμές κινείται η αγορά. Όταν όμως τελειώνουν τα χρήματα για το τρόφιμο, είναι πρόβλημα», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Δεν μας επηρεάζει ένα deal Μασούτη - Κρητικού»

Ερωτηθείς μάλιστα για τις ανακατατάξεις που δύναται να επιφέρει στον κλάδο των σούπερ μάρκετ μια πιθανή εξαγορά της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης, ο κ. Παντελιάδης ήταν κατηγορηματικός. «Το τι κάνει ο ανταγωνισμός το κοιτάμε αλλά τέτοιου είδους κινήσεις δεν μπορούν να επηρεάσουν και δεν θεωρούμε ότι πρέπει να επηρεάζουν τη δική μας πολιτική. Σε τελευταία ανάλυση ο αριθμός των καταστημάτων που υπάρχουν στην αγορά δεν πρόκειται να αλλάξει. Αντίθετα με μια εξαγορά μικραίνει, γιατί κάποια συμπίπτουν. Το αν με αυτή την εξαγορά ο Μασούτης βρεθεί σε νούμερα πάνω από εμάς στην κατάταξη, δεν μπορεί αυτό να επηρεάσει την πολιτική μας», εξήγησε.

Όπως έχει ήδη αναφέρει το insider.gr, στην περίπτωση που το deal Μασούτης - Κρητικός προχωρήσει, θα οδηγήσει σε μια εταιρική οντότητα που θα διεκδικήσει με αξιώσεις θέση στην τριάδα των μεγάλων «παικτών» του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Υπενθυμίζεται ότι Μασούτης και Κρητικός βρίσκονται στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, από πλευράς πωλήσεων στην κατάταξη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ - πίσω από τη METRO ΑΕΒΕ που βρίσκεται στην τέταρτη θέση - ωστόσο οι μεταξύ τους συνέργειες θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δημιουργία ενός mega market που θα μπορούσε να «περάσει» ψηλότερα στην κατάταξη από τον όμιλο της οικογένειας Παντελιάδη.

Μάλιστα ο κ. Παντελιάδης απέρριψε το ενδεχόμενο ο όμιλός του να προχωρήσει σε κάποιου είδους εξαγορά ως «απάντηση» σε ένα πιθανό deal μεταξύ των αλυσίδων Μασούτης και Κρητικός, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «κοιτάμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς σωστά και όσο πιο γρήγορα αλλά με τις δικές μας κατευθύνσεις και αρχές». Ταυτόχρονα, εκτίμησε πως στην περίπτωση ενός τέτοιου deal «δεν θα αλλάξουν ούτε οι σχέσεις μας με τους προμηθευτές. Αυτές εξαρτώνται από άλλα πράγματα, είναι θέμα εμπιστοσύνης κλπ».

Τέλος, επαναδιατύπωσε την πάγια πρόβλεψή του πως θα συνεχιστεί η συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στη χώρα μας. «Η ελληνική αγορά είναι ακόμα μη συγκεντρωμένη και είναι αναπόφευκτο ότι θα συγκεντρωθεί και άλλο. Σε σχέση με τα δεδομένα που έχουμε στην Ευρώπη, η αγορά μας ακόμη είναι διασπαρμένη», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Δεν φοβάμαι τη Motor Oil, ούτε πόσοι ανταγωνιστές θα μπουν στη λιανική»

Ερωτηθείς στη συνέχεια πώς σχολιάζει την είσοδο της Motor Oil στη λιανική, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως «έκανε την κίνηση και πήρε πολύ μεγάλη δημοσιότητα. Όμως μικρές αλυσίδες αυτού του τύπου υπάρχουν πολλές, όπως στη Θεσσαλονίκη, πολλές και πετυχημένες. Εδώ και χρόνια. Το διαχωρίζω αυτό το είδος από το δικό μας convenience store. Το τρόφιμο που πουλάνε είναι άλλο, αυθόρμητη αγορά και σνακ. Δεν μας παίρνουν μεγάλο τζίρο πουλάνε σνακ».

«Έχω έναν λόγο για τον οποίο δεν φοβάμαι πόσοι ανταγωνιστές θα μπουν στη λιανική. Έχουμε το προνόμιο να είμαστε σε έναν κλάδο ο οποίος για τον βαθμό των επενδύσεων και της περιπλοκότητας που έχει, απολαμβάνει πάρα πολύ μικρή κερδοφορία. Για αυτό και δεν φοβάμαι κανένα fund και για αυτό δεν έχει μπει κανένα fund στην Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα, για αυτό και δεν έρχονται ξένοι στην Ελλάδα. Δεν προσελκύει ανταγωνιστές. Δεν έχουμε περιθώρια κερδών. Δεν με απασχολεί αν θα μπει η Motor Oil, όχι γιατί δεν μπορεί να το κάνει αλλά γιατί έχει πολύ καλύτερα μέρη να επενδύσει και το κάνει», τόνισε τέλος.

«Δεν υπάρχει συμφωνία για κατάργηση των μέτρων»

Κληθείς να τοποθετηθεί αναφορικά με τα έκτακτα μέτρα που έχουν ληφθεί στην κατεύθυνση ανάσχεσης κατά της ακρίβειας, για τα οποία η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί πως θα αρθούν όταν αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, ο κ. Παντελιάδης ήταν σαφής.

«Για την κατάργηση των μέτρων δεν υπάρχει συμφωνία. Μας έχουν πει ότι εφόσον ο πληθωρισμός των τροφίμων πάει καλά, αυτό δίνει την ευελιξία στην κυβέρνηση να επανεξετάσει τα μέτρα. Δεν υπάρχει όμως καμία δέσμευση από την πλευρά της, αν κι εμείς συνεχίζουμε να ασκούμε πιέσεις (σ.σ. για την άρση των έκτακτων μέτρων), αποκάλυψε.

Τόνισε, δε, πως τώρα με την έλευση του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές «η τιμή αναφοράς των 30 ημερών είναι αντιφατική με το περιθώριο του κέρδους. Έρχεται σε σύγκρουση και ελπίζουμε να μην ανανεωθεί το μέτρο μετά το τέλος Απριλίου».

«Οι προσφορές θα γίνουν πιο σπάνιες αλλά πιο πραγματικές»

«Αναφορικά με τον κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, αναμένουμε τις τελευταίες διευκρινήσεις. Μπαίνουμε σε μια περίοδο εφαρμογής και μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα είναι σε πλήρη εφαρμογή», σημείωσε στη συνέχεια ο κ. Παντελιάδης και εξήγησε πως «οι κατ’ όνομα προσφορές θα αλλάξουν, διότι είναι συνεχείς προσφορές. Θα σταματήσουν να υπάρχουν. Όταν ένα προϊόν κυκλοφορεί όλο τον χρόνο με έκπτωση είναι στρέβλωση και δεν φέρνει τίποτα στον καταναλωτή. Πλέον οι εκπτώσεις θα γίνουν πιο σπάνιες αλλά πιο πραγματικές, πιο αραιές αλλά πιο δυνατές».

«Αυτό που έχει σημασία είναι η μέση τιμή του προϊόντος της χρονιάς και εκτιμώ ότι αυτό δεν θα αλλάξει. Θα αναπροσαρμοστεί η πολιτική κάποιων προμηθευτών αλλά η τιμή τελικά πιστεύω ότι θα μείνει ίδια», πρόσθεσε, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως το όφελος θα είναι «η μεγαλύτερη καθαρότητα τιμών για τον καταναλωτή. Θα ξέρει ότι αυτό που βλέπει είναι μια πραγματική προσφορά και ότι τον άλλο μήνα δεν θα είναι. Όταν κάποια προϊόντα είναι σε προσφορά όλο τον χρόνο, αυτό είναι πλασματική προσφορά».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider