Σε 235,9 εκατ. ευρώ (από 231,5 εκατ. ευρώ) ανήλθαν τα καθαρά κέρδη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) για το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4,4 εκατ. ευρώ ή 1,9%σε σχέση με το 2023. Παράλληλα, το 2024 αποτέλεσε έτος - ρεκόρ για την επιβατική κίνηση, με την διοίκηση του αεροδρομίου να προτείνει διανομή του 100% του καθαρού κέρδους της χρήσης 2024 που αντιστοιχεί σε μικτό μέρισμα περίπου 0,78 ευρώ ανά μετοχή.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης, τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2024 σε 665,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με 603,7 εκατ. ευρώ το 2023. Η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 13,1% και η επιτυχημένη εμπορική ανάπτυξη συνέβαλαν τόσο στις Αεροπορικές όσο και στις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες, όπως αναφέρει.
Επίσης, το Προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 424,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,7% σε σύγκριση με το 2023, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 63,8%, ενώ επετεύχθη και Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 623,1 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA στο 1,5x, όπως υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά.

«Λαμβάνοντας υπόψη την ισχυρή αύξηση της επιβατικής κίνησης, ο ΔΑΑ ανακοινώνει περαιτέρω την επιτάχυνση του προγράμματος επέκτασης Αεροδρομίου επιτυγχάνοντας τη σταδιακή επίτευξη της δυναμικότητας εξυπηρέτησης 33 εκατ. επιβατών ετησίως νωρίτερα του αρχικού σχεδιασμού και έχοντας ως απώτερο στόχο τη δυναμικότητα εξυπηρέτησης 40 εκατ. επιβατών έως το 2032» τονίζεται.
Η επέκταση του Αεροδρομίου θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου για επενδύσεις Αεροπορικών Δραστηριοτήτων επιτρέποντας απόδοση σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την Εταιρεία. Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου θα πραγματοποιηθεί μέσω ενός προαιρετικού Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend) έως 100 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2024 και επιπλέον έως 140 εκατ. ευρώ από τα κέρδη των επόμενων τριών ετών.
«Μέσω της επιτάχυνσης του προγράμματος επέκτασης Αεροδρομίου, θα επιτευχθεί επίσης η επίσπευση της ανάπτυξης των μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, δημιουργώντας πρόσθετη αξία για τους μετόχους μας» επισημαίνεται.

Δήλωση του κ. Ιωάννη Παράσχη CEO του ΔΑΑ
«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση παρουσιάζουμε σήμερα τα συγκεκριμένα αποτελέσματα, που καταδεικνύουν ακόμη μία δυναμική χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με την επιβατική κίνηση να καταγράφει αύξηση 13% και να αγγίζει το ιστορικό ρεκόρ των 31,9 εκατομμυρίων επιβατών. Κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2024, τα έσοδά μας ανήλθαν σε 665,5 εκατομμύρια ευρώ, υψηλότερα κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και παράλληλα το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 424,8 εκατομμύρια ευρώ. Κατά την περίοδο αυτή ανακοινώσαμε την προσθήκη νέων συναρπαστικών προορισμών, αυξάνοντας τις επιλογές των επιβατών μας, ενώ συνεχίζουμε να παραμένουμε προσηλωμένοι στη δέσμευσή μας για παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Έχοντας ήδη καταγράψει σημαντική πρόοδο στην προετοιμασία μας για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου και λαμβάνοντας υπόψιν τη δυναμική και τις τάσεις της επιβατικής κίνησης, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την απόφασή μας να επιταχύνουμε την επέκταση των εγκαταστάσεών μας, ενοποιώντας τις δύο φάσεις ανάπτυξης 33MAP7 και 40MAP, προκειμένου να διασφαλίσουμε την απαιτούμενη δυναμικότητα για την εξυπηρέτηση 40 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως έως το 2032. Η επιτάχυνση της επέκτασης του Αεροδρομίου θα δημιουργήσει σημαντική αξία για τους μετόχους μας, εξασφαλίζοντας ενισχυμένες αποδόσεις από τις Αεροπορικές Δραστηριότητες μέσω της σταδιακής αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την Εταιρεία, καθώς και ταχύτερη αξιοποίηση των προοπτικών των Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων» τόνισε ο κ. Ιωάννης Παράσχης, Διεθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ.