ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen διεκδικούν οδικό ΣΔΙΤ 250 εκατ. στη Βόρεια Ελλάδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen διεκδικούν οδικό ΣΔΙΤ 250 εκατ. στη Βόρεια Ελλάδα
Ο διαγωνισμός περνάει στο τελικό στάδιο για υποβολή προσφορών. Ισχυρός ανταγωνισμός από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – METLEN. Ποιο είναι το έργο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη», ποια είναι η σημασία του.

Στην τελική φάση εισέρχεται προσεχώς διαγωνισμός για την υλοποίηση οδικού έργου, μέσω ΣΔΙΤ, στη Βόρεια Ελλάδα, όπως πρόσφατα είχε προαναγγείλει το insider.gr. Πρόκειται για τον «Κάθετο Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Τον διαγωνισμό διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – METLEN, ΑΒΑΞ, με την AKTOR (είχε εμφανιστεί στο πρώτο στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος) να μην συμμετέχει στην διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου άρα, ούτε και στην τελική φάση της διεκδίκησης του συμβολαίου.

Ήδη, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως αναθέτουσα αρχή, προχώρησε στην κήρυξη του πέρατος του σταδίου του ανταγωνιστικού διαλόγου (ολοκληρώθηκε πάντως προ μηνός), στο οποίο βρίσκονταν η διαδικασία από το καλοκαίρι του 2024, καθώς «μετά από επεξεργασία των Παραδοτέων των δύο (2) Κύκλων Διαλόγου, αλλά και μετά τη συνολική εκτίμηση των Παραδοτέων των δύο Κύκλων Διαλόγου, έχουν πλέον καλυφθεί επαρκώς τα ζητήματα που άπτονται των τεχνικών, χρηματοοικονομικών και νομικών πτυχών του Έργου, τα οποία αποτέλεσαν το αντικείμενο του Διαλόγου μεταξύ Αναθέτουσας Αρχής και Προεπιλεγέντων, καθώς και ότι έχουν εξεταστεί τα πιθανά μέσα που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο την υλοποίηση του Έργου». Η διάρκεια της ΣΔΙΤ είχε προβλεφθεί να είναι 30ετής, εκ των οποίων είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία.

Κατά συνέπεια, αναμένεται ο ορισμός της ημερομηνίας υποβολής προσφορών. Να προσθέσουμε ότι σε ανάλογο στάδιο είχε βρεθεί και ο διαγωνισμός για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ.», εκτιμώμενης αξίας 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), με τους ίδιους αρχικώς συμμετέχοντες.

Είναι από τους διαγωνισμούς που έχει ψηλά στην ατζέντα του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς θεωρούνται έργα σημαντικά για την οδική ασφάλεια και την ποιότητα των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Πρόκειται για έργο με το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό ενώ θα παρέχει και άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει:

Α. Την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
• Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ.
• Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χλμ.
• Α/Κ Μεσορράχης
• Α/Κ Παλαιοκώμης
• Α/Κ Μ. Σουλίου
• Α/Κ Ροδολίβους
• Α/Κ Πρώτης
• Α/Κ Ν. Μπάφρας
• Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
• Α/Κ Μαυρολεύκης
• Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
• Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).

Β. Την λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΤΑΔ: Το προφίλ των προς ωρίμανση «πακέτων» ακινήτων - Τα σημαντικά projects

Πορτοκαλί τιμολόγια: Σχέδιο για περισσότερη ευελιξία στις μεγάλες επιχειρήσεις – «Ενεργοποίηση» μέχρι το Πάσχα

Το deal που περιμέναμε – Στην ατζέντα και πάλι η διασύνδεση - Χρηματιστηριακή δυναμική

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider