Οι μοχλοί ανάπτυξης του ΟΠΑΠ το 2024

Ανδρέας Βελισσάριος
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι μοχλοί ανάπτυξης του ΟΠΑΠ το 2024
Πέραν των υψηλών προσδοκιών των αναλυτών, αλλά και της καθοδήγησης της διοίκησης διαμορφώθηκαν τα αποτελέσματα του ομίλου ΟΠΑΠ για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του περασμένου έτους.

Πέραν των υψηλών προσδοκιών των αναλυτών, αλλά και του guidance της διοίκησης διαμορφώθηκαν τα αποτελέσματα του ομίλου ΟΠΑΠ για το δ' τρίμηνο και για το σύνολο του περασμένου έτους.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA του τετάρτου τριμήνου ανήλθαν στα 239,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 21% σε ετήσια βάση, χάρη στην πολύ ισχυρή απόδοση των διαδικτιακών παιγνίων (+35% σε ετήσια βάση) και της αρκετά ισχυρής αγοράς λιανικής (+3%). Σε συνδυασμό με την αυστηρή παρακολούθηση του κόστους, τα EBITDA του τέταρτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σημαντικά υψηλότερα έναντι του συντηρητικού consensus. Για το σύνολο της περσινής χρήσης ο ΟΠΑΠ κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 10% στα 2,296 δισ. ευρώ και αύξηση 11% στα προσαρμοσμένα EBITDA που έφτασαν τα 827,9 εκατ. ευρώ, ήτοι κατά 7,5% υψηλότερα από το υψηλό άκρο του εύρους που είχε θέσει η διοίκηση. Το Δ.Σ προτείνει πρόσθετο μέρισμα 0,80 ευρώ ανά μετοχή, ενώ αν συνυπολογισθεί και το προμέρισμα ανέρχεται σε 1,40285 ευρώ ανά μετοχή, σχεδόν σε ευθυγράμμιση με την εκτίμηση των αναλυτών.

Βασικοί «μοχλοί» ανάπτυξης του ομίλου είναι το στοίχημα και το διαδικτυακό καζίνο. Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών του βραχίονα του στοιχηματισμού αυξήθηκαν κατά 26,6% στα 229 εκατ. ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο σε ετήσια βάση (αύξηση 15,6% το 2024). Μεταξύ διαδικτύου και λιανικής αγοράς, το πρώτο κανάλι κερδίζει διαρκώς μερίδιο στην συνολική «πίτα» του ΟΠΑΠ, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 46% περίπου του συνόλου (τέταρτο τρίμηνο) έναντι περίπου 41% προηγουμένως (στο τρίτο τρίμηνο).

Το διαδικτυακό καζίνο διατήρησε τους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, με τον ΟΠΑΠ να σημειώνει ότι η ζήτηση προέρχεται τόσο από υπάρχοντες όσο και από νέους παίκτες. Η δημοτικότητα αυτών των παιχνιδιών διευρύνεται, ενώ σημαντικό είναι ότι τα επίπεδα αφοσίωσης των παικτών παραμένουν υψηλά. Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών για το τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν στα 92,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20,9% σε ετήσια βάση, ενώ για το σύνολο της περισνής χρήσης αυξήθηκαν κατά 29,2% σε ετήσια βάση. Το διαδικτυακό καζίνο της Stoiximan έκανε τη διαφορά στο δεύτερο μισό του περασμένου έτους, με τα καθαρά κέρδη της Stoiximan να αυξάνονται στα 99,46 εκατ. ευρώ πέρυσι από 68,3 εκατ. ευρώ το 2023. Την ίδια στιγμή οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες προσέγγισαν τα 130 εκατ. ευρώ.

Ο πυλώνας των λαχείων αναπτύχθηκε με χαμηλό μονοψήφιο «growth», με αύξηση GGR, 6,1% σε σύνολο έτους, χάρη στο Τζόκερ, καθώς στα τέλη του 2023 υπήρξε διπλασιασμός της τιμής της στήλης, ενώ τον Μάρτιο του 2024 ο ΟΠΑΠ κυκλοφόρησε το Eurojackpot στην Ελλάδα.

Τα GGR των στιγμιαίων λαχείων διαμορφώθηκαν στα 30,1 εκατ. ευρώ (ήπια υποχώρηση 0,2% σε ετήσια βάση) στο τέταρτο τρίμηνο, συνθήκη που δεν επιβαρύνει τον όμιλο, έναντι των προηγούμενων τριμήνων. «Οδηγός» της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι η αυξημένη ζήτηση για το «Scratch» λόγω των προσπαθειών της διοίκησης να αναθερμάνει την κατηγορία.

Δεδομένων των υψηλών επιδόσεων του 2024, η διοίκηση του ΟΠΑΠ δεν παρείχε συγκεκριμένο guidance, βλέποντας χαμηλό μονοψήφιο ρυθμό αύξησης εσόδων και περιθώριο EBITDA πέριξ του 35%. Βάσει της παραπάνω καθοδήγησης τα EBITDA θα μπορούσαν να διαμορφωθούν οπουδήποτε, μεταξύ 805 - 830 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη Eurobank Equities (consensus στα 812 εκατ. ευρώ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider