Λιανεμπόριο: Ισχυρό «παιχνίδι» κάνουν στην Ελλάδα οι τουρκικές αλυσίδες

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Λιανεμπόριο: Ισχυρό «παιχνίδι» κάνουν στην Ελλάδα οι τουρκικές αλυσίδες
Ποιοι τουρκικοί όμιλοι δραστηριοποιούνται στο εγχώριο retail διεκδικώντας σημαντικά μερίδια αγοράς. Τα σχέδια των Vakko, Penti και LC Waikiki στην ελληνική αγορά. Η επέκταση του δικτύου τους και τα νέα καταστήματα.

Περίοπτη θέση στον εγχώριο χάρτη του λιανεμπορίου διεκδικούν τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες τουρκικές αλυσίδες ένδυσης, ξεδιπλώνοντας δυναμικά τα επενδυτικά τους σχέδια επί ελληνικού εδάφους και μεταβάλλοντας τις ισορροπίες στο ελληνικό retail.

Κάποιες περισσότερο και κάποιες λιγότερο γνωστές αλυσίδες ένδυσης έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά το τελευταίο διάστημα, προσβλέποντας σε σημαντικά μερίδια από την πίτα του λιανεμπορίου και στοχεύοντας να πρωταγωνιστήσουν στα εγχώρια επιχειρηματικά δρώμενα.

«Κατέφτασε» στην Ελλάδα η Vakko

Όπως ανακοινώθηκε τις προηγούμενες ημέρες, η τουρκική αλυσίδα Vakko, με ιστορία που ξεπερνά τα 91 χρόνια, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα και δη στην καρδιά του Κολωνακίου, σηματοδοτώντας την άφιξή της στην Ελλάδα. Με ιστορία που κρατά από το 1934, η Vakko είναι μια κορυφαία μάρκα πολυτελείας, γνωστή για μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Στεγασμένο στο ιστορικό κτήριο του Κολωνακίου όπου έζησε η αείμνηστη ηθοποιός Μαρίκα Κοτοπούλη τα τελευταία χρόνια της ζωή της, στην οδό Ηρακλείτου 9, το κατάστημα Vakko Athens εκτείνεται σε πέντε επίπεδα, φιλοξενώντας τις γυναικείες και ανδρικές συλλογές prêt-à-porter, παπούτσια, τσάντες, φουλάρια και καλλυντικά. ει

Το ισόγειο προσφέρει μια κομψή αλληλουχία χώρων, παρουσιάζοντας τη συλλογή από eau de parfums και κολόνιες, τη σειρά ειδών σπιτιού -από σερβίτσια μέχρι λευκά είδη- καθώς και τη χειροποίητη σειρά Vakko Chocolate. Οι δύο πρώτοι όροφοι είναι αφιερωμένοι στη γυναικεία μόδα και τα αξεσουάρ, ενώ ο τρίτος και ο τέταρτος όροφος φιλοξενούν τις συλλογές ένδυσης, αξεσουάρ και υποδημάτων για άνδρες.

«Είμαστε απίστευτα ενθουσιασμένοι που ανοίγουμε την πρώτη διεθνή ναυαρχίδα Vakko στην Αθήνα. Αυτή η πόλη πάντα μας μάγευε και συνεχίζει να μαγεύει τον κόσμο με την κληρονομιά, τον πολιτισμό και τη γοητεία της. Με τη ζωντανή καλλιτεχνική και γαστρονομική της σκηνή, πάντα υπάρχει κάτι νέο να ανακαλύψεις. Τώρα, οι Αθηναίοι και οι επισκέπτες θα έχουν και ένα παράθυρο στον κόσμο της Vakko, εδώ στην Αθήνα. Ανυπομονούμε να αναπτύξουμε ισχυρούς δεσμούς με όλους», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος της Vakko, Cem Hakko.

Η Vakko ιδρύθηκε το 1934 στην Κωνσταντινούπολη από τον Vitali Hakko, έναν αληθινό οραματιστή με τολμηρό, ελεύθερο πνεύμα και σκέψη μπροστά από την εποχή του. Σήμερα, η εταιρεία αναγνωρίζεται ως κορυφαίος πολυτελής οίκος μόδας και lifestyle, συνεχίζοντας να ενστερνίζεται το όραμα του ιδρυτή υπό τη διεύθυνση του γιου του, Cem Hakko. Από τότε που ανέλαβε ο Cem Hakko έχει επεκτείνει τη μάρκα σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της φιλοξενίας.

Ενισχύει τη θέση της στην ελληνική αγορά η LC Waikiki

Την ίδια στιγμή, ολοένα και ισχυροποιεί τη θέση της στην ελληνική αγορά και η τουρκική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού LC Waikiki. Η εκπτωτική αλυσίδα, γνωστή επίσης και ως «τουρκικά Zara», μετρά αισίως επτά χρόνια παρουσίας στη χώρα μας.

Μάλιστα, όπως έχει ήδη αναφέρει το insider.gr, τον Φεβρουάριο του 2024 η ελληνική θυγατρική του τουρκικού κολοσσού, η LC Waikiki ΜΕΠΕ, προχώρησε σε αλλαγή της έδρας της στη χώρα μας, καθώς και σε αύξηση του εταιρικού της κεφαλαίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που αναρτήθηκαν πέρυσι στο ΓΕΜΗ, η έδρα της εταιρείας έχει μεταφερθεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης στη διεύθυνση Μητροπόλεως 14 στον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη και δη στο εμπορικό κέντρο Philipos Business Center.

Στο τέλος της χρήσης 2023 (σ.σ. τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις), η LC Waikiki διατηρούσε 13 συνολικά καταστήματα στην Ελλάδα, ενώ στοχεύει στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου της στην ελληνική αγορά με ένα δίκτυο 30 καταστημάτων έως το 2026.

Στην Ελλάδα η τουρκική αλυσίδα ήρθε το 2018 ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στην Ξάνθη, ενώ η «κάθοδος» στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε μόλις το 2022. Καταστήματα διατηρεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, όπως η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, η Λάρισα, η Κόρινθος κ.α.

Με αφετηρία το Παρίσι το 1988, η αλυσίδα ενδυμάτων και ειδών σπιτιού LC Waikiki πέρασε το 1997 σε τουρκικά χέρια. Με σύνθημα «Όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά», επιδιώκει να προσφέρει μόδα σε προσιτές τιμές σε κάθε οικογένεια παγκοσμίως, ενώ ο εμπορικός της στόχος είναι να καταστεί μια από τις κορυφαίες επωνυμίες λιανικής πώλησης προϊόντων μόδας στην Ευρώπη, διεκδικώντας με αξιώσεις μερίδια αγοράς από τους «ισχυρούς» του κλάδου, Zara και H&M.

Η εμπορική της παρουσία στην Τουρκία ξεκίνησε το 2000, ενώ η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο εξωτερικό αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 2009 στη Ρουμανία. Σήμερα, λειτουργούν περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε 54 χώρες ανά τον πλανήτη, ενώ δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί πως… κάθε εβδομάδα η LC Waikiki ανοίγει ένα νέο κατάστημα κάπου στον κόσμο!

Με παρουσία στη Βόρεια Ελλάδα η Penti

Παρουσία με δύο καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα έχει και η τουρκική αλυσίδα γυναικείων εσωρούχων Penti.

Ο τουρκικός όμιλος Penti έχει ισχυρό επιχειρηματικό αποτύπωμα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως κάλτσες, εσώρουχα, αξεσουάρ, είδη θαλάσσης κ.α.

Στην Ελλάδα μάλιστα αποφάσισε να ισχυροποιήσει έτι περαιτέρω τη θέση του, προχωρώντας τον Ιούνιο του 2024 στην ίδρυση της Penti Μονοπρόσωπη Α.Ε. με διαχειριστή τον Mert Karaibrahimoglu, διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας Penti.

Το πρώτο κατάστημα Penti στην Ελλάδα άνοιξε στην Αλεξανδρούπολη λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ ακολούθησε το 2021 και ένα δεύτερο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη.

Η ιστορία του ομίλου ξεκίνησε το μακρινό 1950 όταν δύο ξεχωριστές εταιρείες που ιδρύθηκαν από τους αδερφούς Mois και Yasef Kariyo για την παραγωγή κάλτσας ενώθηκαν κάτω από την ίδια στέγη, ενώ η επωνυμία Penti ήρθε πολύ αργότερα και δη το 1984.

Το 1999 έγινε το πρώτο βήμα στο λιανικό εμπόριο, με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στην Κωνσταντινούπολη, ενώ σήμερα, μόνο επί τουρκικού εδάφους, η αλυσίδα μετρά περισσότερα από 400 καταστήματα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέα εξαγορά στα τρόφιμα - Στα «χέρια» της Μινέρβα 4 brands της Flora Food Group

Henkel: Το 2026 νέα προϊόντα Dixan – Πού εστιάζει φέτος

Πόσο θα κοστίσει το τραπέζι της 25ης Μαρτίου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider