Τι «απειλεί» την παγκόσμια αγορά κρασιού το 2025 - Προκλήσεις και προοπτικές

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι «απειλεί» την παγκόσμια αγορά κρασιού το 2025 - Προκλήσεις και προοπτικές
Δημογραφικό, οικονομική ανασφάλεια, νέες καταναλωτικές τάσεις είναι μερικές μόνο από τις προκλήσεις που υπονομεύουν τις προοπτικές της παγκόσμιας βιομηχανίας κρασιού. Ποιες ευκαιρίες αναδύονται παρά το ρευστό τοπίο. Τι δείχνει διεθνής έρευνα.

Αντιμέτωπη με δομικού χαρακτήρα προκλήσεις βρίσκεται το 2025 η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού, καθώς κρίσιμοι παράγοντες, όπως το δημογραφικό και η οικονομική ανασφάλεια, απειλούν τις προοπτικές της διεθνούς αγοράς, με τους σημαντικότερους «παίκτες» του κλάδου, ωστόσο, να εξακολουθούν να αναζητούν ευκαιρίες.

Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, το outlook για την παγκόσμια αγορά κρασιού παραμένει αρνητικό από πλευράς όγκων, καθώς η κατανάλωση βαίνει μειούμενη. Ωστόσο, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα, ευκαιρίες εξακολουθούν να υπάρχουν στον κλάδο, οι οποίες συνδέονται κατά κύριο λόγο με την κάλυψη των αναγκών της νέας γενιάς καταναλωτών.

Όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία, η κατανάλωση κρασιού θα συνεχίσει να υποχωρεί στις βασικές αγορές τα επόμενα χρόνια.

«Στον ευρύτερο κόσμο, ολοένα και περισσότερα εμπόδια βάζουν «φρένο» στις δαπάνες για κατανάλωση αλκοόλ, όπως οι οικονομικές ανησυχίες ή η μείωση του αριθμού των καταναλωτών. Ωστόσο πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Η γενιά των 40άρηδων τείνει να καταναλώνει αρκετό κρασί, ενώ είναι πρόθυμη να δαπανήσει χρήματα για την κατανάλωση αλκοόλ, όταν οι μεγαλύτερες γενιές βάζουν «μαχαίρι» σε τέτοιου είδους έξοδα», δηλώνει ο Richard Halstead, εκ των βασικών στελεχών της IWSR.

«Δομικού τύπου «απειλές» υπονομεύουν την παγκόσμια αγορά κρασιού, ωστόσο παρά το απαισιόδοξο outlook, οι προοπτικές για καινοτομία και νέες ευκαιρίες είναι ορατές», σημειώνει ο ίδιος.

Ειδικότερα, η εταιρεία ερευνών IWSR εκτιμά ότι οι πέντε βασικές τάσεις που θα καθορίσουν την παγκόσμια αγορά κρασιού το 2025 είναι οι εξής:

  • Δημογραφικό ζήτημα

Ο αριθμός των καταναλωτών του κρασιού έχει μειωθεί κατά 5 εκατομμύρια από το 2021 έως το 2024. Να σημειωθεί εδώ ότι πλέον οι 55άρηδες και άνω αποτελούν σχεδόν το 50% των καταναλωτών κρασιού σε βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Πορτογαλία και το Βέλγιο.

  • Μείωση κατανάλωσης

Τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις κρασιού μειώνονται σχεδόν σε όλες τις κύριες αγορές, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της IWSR. Η μείωση της κατανάλωσης συνδέεται κυρίως με λόγους υγείας αλλά και λόγω οικονομικών δυσκολιών.

  • Οικονομικές πιέσεις

Οι πωλήσεις κρασιού σε αξία υποχώρησαν κατά 27% μεταξύ των ετών 2021 και 2023 παγκοσμίως, τάση η οποία, όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά δεδομένα, αναμένεται να συνεχιστεί.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών περιορίζει την κατανάλωση κρασιού για οικονομικούς λόγους και αφορά κυρίως στα χαμηλότερα εισοδήματα. Ακόμη όμως κι όσοι εξακολουθούν να παραμένουν λάτρεις του κρασιού, δηλώνουν ολοένα και πιο απαισιόδοξοι για την πορεία των οικονομικών τους.

  • Καινοτομία

Παρά το αρνητικό περιβάλλον, πάντοτε υπάρχουν ευκαιρίες. Τα κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη, γεγονός που αναμένεται να δημιουργήσει νέες προοπτικές προσεχώς.

Η κατηγορία του κρασιού χωρίς αλκοόλ γνώρισε ανάπτυξη της τάξης του 22% τα έτη 2018-2023, ενώ εκτιμάται επιπλέον ανάπτυξη 15% έως το 2028.

  • Νεότερες γενιές

Οι νεότερες γενιές μπορεί να μην εισέρχονται στην κατηγορία του κρασιού με την ίδια ζέση που εισέρχονταν οι παλαιότερες, ωστόσο θεωρούνται γενιές που τείνουν να στηρίξουν την κατανάλωση οίνου. Αυτό συναντάται κυρίως σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Βραζιλία, η Γαλλία, η Ινδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Παγκόσμια Ημέρα Νερού: Η λειψυδρία, η σημασία των παγετώνων και η οικονομική τους διάσταση

Λιανεμπόριο: Ισχυρό «παιχνίδι» κάνουν στην Ελλάδα οι τουρκικές αλυσίδες

Σπίτι Μου 2: Πού αυξήθηκαν οι τιμές πώλησης λόγω ζήτησης - Χαρτογράφηση 49 περιοχών της Αττικής

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider