Η πτωτική πορεία των πωλήσεων της Tesla μετατρέπεται σε μία συντριπτική ήττα, με το μερίδιό της στις ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειώνεται κατά 58% τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους, από 18,4% το 2024 σε 7,7% για την ίδια περίοδο φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων αυτοκινήτου JATO Dynamics.
Την ίδια ώρα, οι κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων πούλησαν σχεδόν 20.000 οχήματα στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, ξεπερνώντας κατά πολύ τις 15.700 μονάδες της Tesla.
Η αμερικανική εταιρεία αντιμετωπίζει μια παγκόσμια αντίδραση, που τροφοδοτείται από την οργή για τον διευθύνοντα σύμβουλο Έλον Μασκ και τις ενέργειές του ως βασικός σύμβουλος του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, όπως σημειώνει το Politico.
Αν και στη Γερμανία η Tesla έχει εγκαταστήσει ένα από τα γιγα-εργοστάσιά της, συγκεκριμένα έξω από το Βερολίνο, η χώρα ηγείται του «κινήματος» για την απόρριψη των ηλεκτρικών μοντέλων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικά μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η ομιλία του Μασκ σε συγκέντρωση του Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) ενόψει των πρόωρων εκλογών του Φεβρουαρίου, υποστηρίζοντας ανοιχτά το ακροδεξιό πολιτικό σχήμα.
Περισσότερο από το 94% των ερωτηθέντων σε μια πρόσφατη έρευνα με 100.000 Γερμανούς δήλωσε ότι δεν θα αγόραζε πλέον ένα Tesla.
Η απότομη πτώση του μεριδίου αγοράς της Tesla έρχεται μάλιστα σε μία περίοδο όπου σημειώνουν ανάκαμψη οι πωλήσεις EV. Συγκεκριμένα, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος τον Φεβρουάριο ήταν 164.148, σημειώνοντας αύξηση 26% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά οι Κινέζοι κατασκευαστές EV κερδίζουν συνεχώς έδαφος, παρά τους δασμούς που επέβαλε η Κομισιόν πέρυσι για τα κατασκευασμένα στην Κίνα οχήματα.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, κατέγραψε πωλήσεις 4.400 οχημάτων τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση 94% από τον ίδιο περσινό μήνα.