Με 600 εκατ. ευρώ η επέκταση της σύμβασης του Ελ. Βενιζέλος

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Με 600 εκατ. ευρώ η επέκταση της σύμβασης του Ελ. Βενιζέλος

Στα 600 εκατ. ευρώ έκλεισε το τίμημα για την επέκταση κατά 20 χρόνια της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων στην Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», επιβεβαιώνοντας τόσο τις προσδοκίες των στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ όσο και τις εκτιμήσεις της αγοράς.

Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων η εταιρεία που ελέγχεται κατά 40% από το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP, κατά 5% από τον όμιλο Κοπελούζου και κατά 55% από το Ελληνικό Δημόσιο θα συνεχίσει να διαχειρίζεται τον αερολιμένα Αθηνών μέχρι το 2046.

Τα επόμενα βήματα

Με αυτό τον τρόπο εκπληρώνεται, αν όχι τυπικά τουλάχιστον ουσιαστικά, ένα από τα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης αλλά και ανοίγει ο δρόμος για την πώληση του 30% του ΔΑΑ που θα πουλήσει το ΤΑΙΠΕΔ με διαγωνιστική διαδικασία, πιθανότατα του χρόνου.

Το ΤΑΙΠΕΔ δέχθηκε σήμερα τη βελτιωμένη προσφορά που είχε ζητήσει χθες Τρίτη από την ΔΑΑ και έτσι ξεκινούν οι διαδικασίες για την επέκταση της σύμβασης που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Στη συνέχεια η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και από της ευρωπαϊκές αρχές (DG Comp και ΕΙΒ που είναι ο βασικός χρηματοδότης του έργου) και τέλος να κυρωθεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

ΤΑΙΠΕΔ: Στα 1,4 δισ. ευρώ το όφελος

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η βελτιωμένη προσφορά της ΔΑΑ προβλέπει συνολικό τίμημα ύψους 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 483,87 εκατ. ευρώ.

Το Ταμείο εκτιμά ότι τα επιπρόσθετα αναμενόμενα έσοδα από την καταβολή της, ήδη προβλεπόμενης στην Σύμβαση Παραχώρησης, ετήσιας αμοιβής θα ανέλθουν για το σύνολο της εικοσαετούς παράτασης περίπου στο ποσό των 894 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα τα εκτιμώμενα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος της ΔΑΑ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 1,47 δισ. ευρώ. Σημειώνεται τέλος, ότι το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά λόγω της επέκτασης και την μελλοντική καταβολή επιπλέον μερισμάτων ποσού περίπου 835 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, λόγω της εκτιμώμενης ανοδικής πορείας της επιβατικής κίνησης και της εν γένει αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού, προβλέπεται ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου επέκτασης η ΔΑΑ θα κληθεί να πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις περίπου 2,35 δισ. ευρώ.

Ανοίγει ο δρόμος για το 30%

Από την στιγμή που θα ολοκληρωθεί η παράταση της σύμβασης το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεκινήσει τις διαδικασίες πώλησης του 30% από το 55% που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο στη ΔΑΑ. Το ποσοστό αυτό αποκτά ουσιαστικό ενδιαφέρον για την αγορά δεδομένου ότι η εταιρεία θα διαχειρίζεται τον διεθνή αερολιμένα μέχρι το 2046 και όχι μέχρι το 2026 που ήταν αρχικά.

Δεδομένης της επέκτασης της σύμβασης, της ύπαρξης ενός στρατηγικού μακροπρόθεσμου επενδυτή όπως η PSP Investments και των προοπτικών του ελληνικού τουρισμού αναμένεται ότι θα υπάρξουν αρκετές προσφορές για αυτό το 30%.

Όπως έχει αναφέρει και παλαιότερα το insider.gr είναι πολύ πιθανό το 30% του ΔΑΑ να το διεκδικήσει ο όμιλος Κοπελούζου σε συνεργασία με γερμανικές εταιρείες, ενώ σίγουρα ενδιαφέρονται και κινεζικοί όμιλοι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider