Στην μάχη για την διεκδίκηση κατασκευής γραμμής του μετρό ρίχνονται μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί Όμιλοι, λόγω και της έλλειψης αντίστοιχων μεγάλων έργων στην χώρα μας.
Το Ιράν προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την πραγματοποίηση έργων πολιτικού μηχανικού, αγοράς ηλεκτρολογικού και μηχανικού συστήματος για την κατασκευή γραμμής μετρό στην πόληξ Shiraz .
Το συγκεκριμένο έργο προϋπολογίζεται στα 550 εκατ. δολ ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις ανώτερου αξιωματούχου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Urban Shiraz η συνολική δαπάνη μπορεί να ανέλθει και στα 900 εκατ. δολλάρια.
Η πρώτη γραμμή ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2001 και ολοκληρώθηκε το 2006. Σύµφωνα µε τη µελέτη, που εγκρίθηκε πριν από ένα έτος κατόπιν σχετικού διαγωνισµού, το µήκος της Γραµµής 2 θα είναι περίπου 15 χιλιόµετρα µε 13 σταθµούς, χώρο στάθµευσης και µηχανοστάσιο στην αρχή και στο τέλος της γραµµής.
Η λειτουργία της γραµµής σχεδιάζεται να υποστηριχτεί µε είκοσι πέντε συρµούς τρένων των πέντε βαγονιών έκαστος.
Στο κείµενο της προκήρυξης διευκρινίζεται ότι το 65% της χρηµατικής αξίας που θα διατεθεί για την υλοποίηση του έργου πρέπει να διατεθεί σε µηχανολογικό εξοπλισµό και αγαθά που κατασκευάζονται στο Ιράν, κάτι που παγίως επιδιώκεται από την κυβέρνηση σε παρόµοιους διαγωνισµούς.
Οι λοιπές γραµµές που ήδη λειτουργούν στο Shiraz, πρωτεύουσα της επαρχίας Fars του Ιράν, ανέρχονται σε 88 χλµ., και έχουν δυνατότητα εξυπηρέτησης 16.000 επιβάτες ανά ώρα.
Καταληκτική ηµεροµηνία υποβολής ενδιαφέροντος και λήψης του πλήρες τεύχους της προκήρυξης είναι η 30/8/2017.