Μία στις δέκα επιχειρήσεις ωφελήθηκε από τις εκπτώσεις

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μία στις δέκα επιχειρήσεις ωφελήθηκε από τις εκπτώσεις

Άνθρακας τελικά ο θησαυρός των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεων για τις επιχειρήσεις. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις Νοέμβριου 2017 ,αφού μόλις το 10% των επιχειρήσεων δηλώσαν ότι είδαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρσι , ενώ σχεδόν οι μισές κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα τζίρου. Συγκεκριμένα για το 47% των επιχειρήσεων είχε λιγότερες πώλησης από το 2016 , για το 37% των επιχειρήσεων οι φετινές πωλήσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και για μια στις δέκα ο τζίρος διαμορφώθηκε σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2016.

Παράλληλα περισσότεροι ήταν οι επιχειρηματίες που συμμετείχαν φέτος στις ενδιάμεσες εκπτώσεις και συγκεκριμένα οι επτά στις δέκα επιχειρήσεις, με το 60% να έχουν πραγματοποιήσει εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν στο κατάστημα τους. Τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης εμφάνισαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 κατα 85%. Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξαν να πραγματοποιήσουν εκπτώσεις μεταξύ 11% - 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% - 40% και μία στις δέκα κινήθηκαν είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% - 10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%. Στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%. Ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016 και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση.

Όσον αφορά την κυριακάτικη λειτουργιά των επιχειρήσεων στις 5 Νοεμβρίου, 4 στους 10 επιχειρηματίες που άνοιξαν τα καταστήματα τους δήλωσαν ότι ο τζίρος του δεκαπενθημέρου δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα της Κυριακής και τη λειτουργία του καταστήματος για μια επιπλέον ημέρα. Παράλληλα, το ίδιο ποσοστό σημειώνει πως το άνοιγμα της Κυριακής είχε αρνητική αντιπροσφορά στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου για την επιχείρησή τους. Σε καμία επιχείρηση δεν αυξήθηκε ο αριθμός των μισθωτών, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη απασχόλησης για τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή. Αντιθέτως στο 26% των περιπτώσεων έχει επεκταθεί το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 72% οι επιχειρηματίες έχουν επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.

Πάντως η πλειονότητα των επιχειρηματιών σε ποσοστό 48% πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν το συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής -χειμερινής περιόδου. Περίπου ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο, όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό. Μάλιστα για μια ακόμη φορά αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων με το 60% των επιχειρηματιών να δηλώνει αντίθετο.

Φέτος στην περιοδική έρευνα για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 συμπεριλήφθηκαν επιχειρήσεις συμβεβλημένες με τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις , σύμφωνα με την έρευνα διαφοροποιούνται οριακά ως προς τη συμμετοχή τους στο εκπτωτικό φθινοπωρινό δεκαήμερο, σε σύγκριση με το γενικό πληθυσμό, με το ποσοστό συμμετοχής να ανεβαίνει στο 78% έναντι του 72%. Αντιθέτως, υπάρχει σαφής διαφοροποίηση όσον αφορά τα προϊόντα που διέθεσαν σε έκπτωση, δεδομένου ότι το 26% επέλεξε να πραγματοποιήσει εκπτώσεις στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πανελλαδικά κυμάνθηκε στο 8%.Οι επιχειρήσεις των OpenMall, στο βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού, είναι εύλογο όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ να δηλώνουν μεγαλύτερή συμμετοχή στις εκπτώσεις από το γενικό πληθυσμό και παράλληλα να διαμορφώνουν μια ουσιαστικά πιο ενεργή συμμετοχή στην εκπτωτική περίοδο, διαθέτοντας σε έκπτωση είδη της νέας σεζόν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση το γενικό πληθυσμό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider