Η Παρασκευή 24 Νοεμβρίου θα είναι η δεύτερη συνεχόμενη «Μαύρη Παρασκευή» στη χώρα μας ακολουθώντας την αμερικανική συνήθεια που θέλει τα πολυκαταστήματα να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις εγκαινιάζοντας με αυτόν τον τρόπο την περίοδο των εορταστικών αγορών. Το πρώτο «πείραμα» έγινε πέρσι και ειδικά για τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες στα αστικά κέντρα ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο.
Οι ουρές είχαν ξεκινήσει από νωρίς και ο κόσμος περίμενε με ανυπομονησία να ανοίξουν οι πόρτες των καταστημάτων. Από το «πανηγύρι» δεν έλειπαν βέβαια και τα social media με τους χρήστες να ανεβάζουν φωτογραφίες από τα καταστήματα μαζί με τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σχόλια τους για τον πρωτοεμφανιζόμενο στην Ελλάδα «θεσμό».
#blackfriday #thessaloniki now pic.twitter.com/J7hVD7VYhl
— ANNA OMIRIDOU (@annaomiridou) 25 November 2016
Came to the #Athens metro mall for a coffee and this is the scene outside #Public. Greeks getting into #blackfriday in a big way #nothanks pic.twitter.com/3pisXrgdMk
— Omaira Gill (@OmairaGill) 25 November 2016
Ξημέρωσε #blackfriday και στο Ηράκλειο .
Οδός Δαιδάλου τώρα ,απ΄έξω απ' το #public
Το ξεφτίλισμα των θέλω κ των πρέπει σου
σε μιά φωτογραφία pic.twitter.com/OQ4mmyDfh9— Μανόλης della Creta (@baxebanis) 25 November 2016
Ευτυχώς οι ομοιότητες με τις ΗΠΑ στο θέμα του Black Friday σταμάτησαν στις ουρές. Δεν υπήρξαν τα φαινόμενα πανζουρλισμού, σπρωξιμάτων και πανικού που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Βέβαια, δεν υπήρχαν και οι τεράστιες εκπτώσεις που γίνονται στις ΗΠΑ, καθώς οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες στηρίχθηκαν σε συγκεκριμένες προσφορές κυρίως σε κονσόλες παιχνιδιών και άλλα προϊόντα τεχνολογίας.
Εξάλλου οι αλυσίδες ειδών τεχνολογίας ήταν και αυτές που έφεραν την Black Friday στην Ελλάδα με τους υπόλοιπους εμπόρους να «αιφνιδιάζονται» σύμφωνα με την ΕΣΕΕ. Σε γενικές γραμμές πάντως το πρώτο περσινό πείραμα ήταν επιτυχημένο με την αγορά να παρουσιάζει αυξημένους τζίρους.
Όπως φάνηκε από έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ μετά την περσινή Black Friday, στην Αθήνα η συμμετοχή των καταστημάτων κινήθηκε σε μικρό ποσοστό, αφού κυρίως συμμετείχαν τα επώνυμα και οι αλυσίδες, με επίπεδο εκπτώσεων περίπου 21-40%.
Στον Πειραιά η συμμετοχή των καταστημάτων κινήθηκε στο 40% με 50% με επίπεδο εκπτώσεων της τάξης του 11-20%. Τα καταστήματα που συμμετείχαν πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλα τα εμπορεύματα ανεξαιρέτως.
Στη Θεσσαλονίκη συμμετείχαν ελάχιστα καταστήματα και κυρίως τα μεγάλα και οι πολυεθνικές. Τα λίγα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν έκαναν εκπτώσεις τις τάξεως του 10% και κυρίως σε μικρό μέρος των νέων παραλαβών.
Πάντως τα καταστήματα φαίνονται πιο καλά προετοιμασμένα για την φετινή Black Friday ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι και η ΕΣΕΕ με εγκύκλιο της καλεί τους εμπόρους να συμμετάσχουν στον θεσμό. Έτσι και οι προσφορές πιθανότατα να είναι ακόμη μεγαλύτερες.
Δείτε στο Gallery εικόνες από την περσινή Black Friday: