4 καινοτομίες της GES 2017 που υπόσχονται να αλλάξουν τον κόσμο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
4 καινοτομίες της GES 2017 που υπόσχονται να αλλάξουν τον κόσμο

Την ώρα που η Ινδία προσπαθούσε να συσφίξει τις εμπορικές της σχέσεις με τον λοιπό πλανήτη, κατά την διάρκεια της παγκόσμιας επιχειρηματικής έκθεσης GES 2017, που συνδιοργανώθηκε από τις ΗΠΑ και την Ινδία στον τεχνολογικό κόμβο της τελευταίας, την πόλη Χαιντεραμπάντ, επιχειρηματικές καινοτομίες από την ινδική ενδοχώρα κι όχι μόνο συστήνονταν στο κοινό της έκθεσης και διεκδικούσαν την δική τους ξεχωριστή θέση στο κοινωνικό επιχειρείν.

Οι ιδέες αρκετές, ωστόσο κάποιες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ξεχωριστές. Κατά την αποστολή του insider.gr στην GES 2017, επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε αυτές που θα υπόσχονται να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στην κοινωνική προσφορά αλλάζοντας τον κόσμο προς το καλύτερο.

Κατά την τριήμερη έκθεση που εγκαινιάστηκε από τον Ινδό πρωθυπουργό Narenda Modi και την σύμβουλο του Αμερικανού Προέδρου, Ivanka Trump, μεταξύ των διαφόρων επιχειρηματικών ιδεών ξεχώρισε ένα φουτουριστικό ασθενοφόρο ικανό να εξυπηρετεί τις αγροτικές περιοχές, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην περίθαλψη και την φροντίδα της υγείας, ένα κρυπτονόμισμα που θέλει να φέρει την επανάσταση στην φιλανθρωπία, οι βιοδιασπώμενες σερβιέτες που υπόσχονται να εξυπηρετήσουν γυναίκες που δεν έχουν πρόσβαση στο εν λόγω αγαθό και ένα λογισμικό που αντικαθιστά τις διαφημίσεις με εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Ένα... φουτουριστικό ασθενοφόρο που πάει παντού





Ένας συνταξιούχος διοικητής, ονόματι Δρ. Lavanian, παρουσίασε το «ambupod» του, το πρώτο κόμπακτ ασθενοφόρο που μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα και τις πιο δύσβατες περιοχές Το εν λόγω όχημα συγκεντρώνει αρκετά πλεονεκτήματα. Αρχικά πρόκειται για ένα ευέλικτο κινητό ασθενοφόρο το οποίο μπορεί να προσεγγίσει οποιαδήποτε αγροτική περιοχή, εντός του ο ασθενής μπορεί να λάβει τις βασικές πρώτες βοήθειες και θεραπείες κι όλα αυτά σε ασυναγώνιστη τιμή αφού το κόστος κατασκευής του είναι εξαιρετικά χαμηλό εν συγκρίσει με τα λοιπά ασθενοφόρα οχήματα που γνωρίζαμε μέχρι χθες.

Η κατασκευή του, τού επιτρέπει να κυκλοφορεί με ταχύτητα ακόμα και σε μποτιλιαρισμένες λεωφόρους, γεγονός που αποτελεί καθημερινό φαινόμενο στις κυριότερες περιοχές της Ινδίας ενώ το κόστος του είναι έως και πέντε φορές λιγότερο από ένα συμβατικό ασθενοφόρο. Το ambupod μπορεί να προσδεθεί είτε σε κάποιο αυτοκίνητο είτε σε δίκυκλο ή ακόμα και σε ένα κοπάδι ζώων. Αν και μπορεί να μεταφέρει μόνο έναν ασθενή, είναι ικανό να του παρέχει αντίστοιχης ποιότητας πρώτες βοήθειες με ένα κανονικό ασθενοφόρο, οξυγόνο, μετάγγιση αίματος και πολλά άλλα.

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του πρωτότυπου μοντέλου διήρκεσε περί τα τέσσερα χρόνια και το επόμενο μοντέλο, σύμφωνα με τον εμπνευστή της ιδέας, αναμένεται να είναι λίγο μεγαλύτερο για να μπορεί να χωρά ακόμα και αρκετά ψηλούς ανθρώπους, ελαφρύτερο για να μπορεί να κινείται με μεγαλύτερη ευελιξία και εξοπλισμένο με ηλιακά πάνελ και τιμόνι ώστε να μετακινείται χωρίς να χρειάζεται καύσιμα.

To κρυπτονόμισμα που θέλει να φέρει την επανάσταση στην φιλανθρωπία

Την ώρα που το bitcoin και λοιπά κρυπτονομίσματα κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις αγορές παγκοσμίως, ένα άλλο κρυπτονόμισμα, όχι και τόσο γνωστό έχει δημιουργηθεί «για καλό σκοπό». Ο λόγος για το Spotligh της Horyou, το κρυπτονόμισμα που θέλει να φέρει την επανάσταση στην φιλανθρωπία Μετά από ένα χρόνο δοκιμών, το Spotlight, έκανε την επίσημη παρουσίασή τους κατά την διάρκεια της GES 2017. Όπως αναφέρει ο εμπνευστής του Yonathan Parienti στο insider.gr πρόκειται για το πρώτο παγκόσμιο κοινωνικό νόμισμα, το οποίο δημιουργήθηκε για να ενισχύσει την οικονομική συνοχή και να ωφελήσει όλους όσους το χρησιμοποιούν: πολίτες του κόσμου, ΜΚΟ, καλλιτέχνες και διανοούμενους, εταιρείες ΕΚΕ και θεσμικά όργανα.



Κάνοντας κανείς λογαριασμό στην Horyou, μπορεί να αποκτήσει και να δωρίσει καθημερινά κρυπτονομίσματα σε άλλα μέλη του κοινωνικού δικτύου και στους κοινωφελείς σκοπούς τους. «Τα spotlight μπορούν επίσης να κερδηθούν από οποιοδήποτε ενεργό μέλος του Horyou - όσο πιο συμμετοχικός είναι ένας χρήστης, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να λάβει περισσότερα Spotlights από την κοινότητα του Horyou»!

Ο Yonathan Parienti, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο οποίος κατέθεσε την δική του οπτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας και εναλλακτικής χρηματοδότησης κατά την ανοιχτή συζήτηση «Go For It: Tapping Alternative Financing Solutions» στο πλαίσιο της GES 2017, διευκρίνισε στο insider ότι με το Spotlight υποστηρίζει την Ατζέντα των Ηνωμένων Εθνών και των στόχων της για αειφόρο ανάπτυξη έως το 2030, ενώ προσβλέπει στην παροχή φιλανθρωπικής στήριξης σε εκατομμύρια κοινωνικές επιχειρήσεις μέχρι το 2020. «Πρέπει όλοι να εργαστούμε με καινοτόμα μέσα για το κοινωνικό καλό αλλά και να δημιουργήσουμε αρμονικές συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης», ανέφερε χαρακτηριστικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κρυπτονόμισμα, που έχει κάνει ήδη ένα δοκιμαστικό χρόνο στην Δύση ετοιμάζεται να εισέλθει φέτος και στην Ανατολή με πρώτο σταθμό την Ιαπωνία.

Οι βιοδιασπώμενες σερβιέτες από... μπανάνα

Αν και ακριβότερες από τις συνήθεις εμπορικές μάρκες ευρείας κατανάλωσης, οι σερβιέτες της Saathi παρουσιάζουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που δικαιολογεί την τιμή τους: είναι βιοδιασπώμενες και κατασκευασμένες από εντελώς φυτικά υλικά. Όπως ανέφερε ο Tarun Bothra, συνιδρυτής της εταιρείας που παράγει αυτές τις βιοδιασπώμενες σερβιέτες που μπορεί να αγοράσει κανείς online, «είναι κατασκευασμένες από φυτικές ίνες μπανάνας, κι όχι από ανθεκτικό πλαστικό που ζει πέντε φορές περισσότερο από τους ανθρώπους στις χωματερές».

Ο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος κατασκευής τους μετατρέπει το προϊόν σε βιομάζα το πολύ σε έξι μήνες και φυσικά δίνει ενισχύει και τους παραγωγούς μπανάνας της χώρας.

Με έντονο το αίσθημα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης η εταιρεία μάλιστα διαθέτει φθηνότερα το προϊόν στις γυναίκες που διαμένουν στις αγροτικές περιοχές και δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοιου είδους αγαθά, γεγονός που φαντάζει αδιανόητο για την περίπτωση της Δύσης. Στην ερώτηση γιατί προχώρησαν στην κατασκευή του προϊόντος ο κ. Bothra απαντά ότι εν έτει 2017 το 86% του γυναικείου πληθυσμού της χώρας δεν έχει πρόσβαση σε τέτοιου είδους αγαθά.

Μετατρέψτε τις διαφημίσεις σε εκπαιδευτικό εργαλείο

Διαβάζοντας πλείστες στατιστικές για την επίπτωση των διαφημίσεων στην ψυχολογία και ανάπτυξη των παιδιών ο κ. Vijay Kantheria αποφάσισε να αναπτύξει ένα εργαλείο για να μετατρέψει κάτι αρνητικό σε κάτι θετικό.

Κάπως έτσι δημιούργησε μια συσκευή που μειώνει τον αντίκτυπο των διαφημίσεων στα παιδιά. Το Cerebroz Edu Tree που παρουσιάστηκε στην έκθεση αναζητώντας χρηματοδότη για την μετέπειτα εξέλιξή του , είναι μια συσκευή που αντικαθιστά τις διαφημίσεις με εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Δεν πρόκειται για ad blocker εξηγεί ο δημιουργός αλλά για το πρώτο σύστημα αντικατάστασης διαφημίσεων με εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider