Προβληματισμό στους έλληνες προμηθευτές προκαλεί ο πόλεμος προσφορών που έχει ξεσπάσει μεταξύ των αλυσίδων σουπερμάρκετ, μία τακτική που έχει ξεκινήσει την τελευταία διετία λόγω των σημαντικών ανακατατάξεων στο λιανεμπόριο.
Οι έλληνες προμηθευτές εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους σχετικά με την τακτική των προσφορών και το κατά πόσον θα μπορούν να ανταποκριθούν ακόμη στη νέα τάση της αγοράς.
«Αναγκαζόμαστε να πριμοδοτήσουμε τις προσφορές στο ράφι. Αυτό μας έχει φέρει εκ νέου σε κλοιό οικονομικής στενότητας. Τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά για τους πολυεθνικούς Ομίλους καθώς έχουν την οικονομική δυνατότητα να στηρίξουν τις προσφορές στο ράφι, για τους έλληνες προμηθευτές όμως η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, αναφέρει στο insider.gr, μεγάλος έλληνας προμηθευτής από τον χώρο των τροφίμων.
«Δεν ξέρω αν μπορούμε να αντέξουμε και άλλους μήνες αυτήν την κατάσταση. Είναι πολύ πιθανό να δούμε ελληνικές εταιρείες να καταρρέουν«», αναφέρει το ίδιο στέλεχος.
Προσφορές με την μορφή 1+1 προϊόν, μείωση της τιμής κατά 50%, επιταγές με πόντους και άλλες προωθητικές ενέργειες, που χρηματοδοτούν τόσο οι προμηθευτές όσο και οι ίδιες αλυσίδες σουπερμάρκετ, κυριαρχούν στα ράφια των αλυσίδων.
Όπως δήλωσαν πρόσφατα στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος για το 2018 έχουν προγραμματίσει να ρίξουν στις προσφορές 150 με 200 εκατ. ευρώ.
Πέρα όμως από τις οικονομικές επιπτώσεις, η λογική των προσφορών όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, εκπαιδεύουν λάθος τους καταναλωτές, οι οποίοι όπως προκύπτει και από τις πρόσφατες έρευνες, έχουν γίνει κυνηγοί προσφορών καθώς επισκέπτονται ακόμη και τρεις αλυσίδες διαφορετικές εντός της εβδομάδας.
Τις προσφορές κυνηγούν οι καταναλωτές
Σε σανίδα σωτηρίας για τα νοικοκυριά εξελίσσονται οι προσφορές και οι εκπτώσεις που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ καθώς η εξοικονόμηση για τους καταναλωτές φτάνει έως και το 12% της δαπάνης τους σε είδη παντοπωλείου.
Η συρρίκνωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών μετέτρεψε τις προσφορές των αλυσίδων σε κυνήγι θησαυρού για τους καταναλωτές, με τους έξι στους δέκα να επιλέγουν τις προσφορές έναντι των χαμηλών τιμών καθώς τελικά αυτές είναι πιο συμφέρουσες.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2017/2018, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Όπως προκύπτει, οι Έλληνες, στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ-μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών-κουπονιών-δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι επτά στους δέκα καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και ένας στους τέσσερις τουλάχιστον 20%.
Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (9,3%) κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και στην αύξηση της διάθεσης προσφορών.