Αύξηση κερδών και τζίρου αναμένει ο Κωτσόβολος

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αύξηση κερδών και τζίρου αναμένει ο Κωτσόβολος

Σε τροχιά κερδοφορίας περνά ο Κωτσόβολος αφού η οικονομική χρήση 2015-2016 αναμένεται να κλείσει με καθαρά κέρδη 5 εκατ. ευρώ και αύξηση τζίρου κατά 5%, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος στο πλαίσιο ενημέρωσης Τύπου με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος στο Περιστέρι, πλησίον του σταθμού μετρό Ανθούπολη.

Για την νέα χρήση που ξεκινά τον προσεχή Μάιο η διοίκηση της εταιρείας προσδοκά περαιτέρω αύξηση του τζίρου, ενώ προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 7 εκατ. έναντι 4,5 εκατ. κατά τη χρήση 2015-2016. «Το γεγονός ότι η χρονιά που κλείνει υπήρξε θετική για τον Κωτσόβολο αυτόματα σημαίνει πως η επόμενη θα είναι πιο απαιτητική. Για το λόγο αυτό θα προχωρήσουμε στην επανεπένδυση του κέρδους» συμπλήρωσε ο κ. Αθανασόπουλος.

Ειδικότερα, η κερδοφόρα χρονιά αναμένεται να κλείσει με τζίρο περίπου 380 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος για την επόμενη είναι να «σπάσει» το φράγμα των 400 εκατ. ευρώ. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η προηγούμενη χρονιά είχε καταγράψει σημαντικό τζίρο, λόγω του προγράμματος της Ψηφιακής Σύγκλισης και του προγράμματος της Ψηφιακής Μετάβασης (Digea). Όσον αφορά στις επενδύσεις εκτός από τα καταστήματα (ανακαινίσεις υφιστάμενων, μεταστεγάσεις, ίδρυση καινούργιων) στο πλάνο περιλαμβάνεται και η βελτίωση του πληροφορικού συστήματος.

Όπως διευκρινίστηκε κατά το τελευταίο έτος ο Κωτσόβολος προχώρησε σε 31 επενδυτικά projects, 25 ανακαινίσεις καταστημάτων, τρία νέα καταστήματα (στην Αρτα, στην Κω και τον Άγιο Νικόλαο, με τα δύο τελευταία μέσω franchising) ενώ πραγματοποιήθηκαν και τρεις μετεγκαταστάσεις καταστημάτων (Θεσσαλονίκη, Ελευσίνα και Περιστέρι) σε αναβαθμισμένους χώρους και κομβικά σημεία. Σήμερα το δίκτυο του Κωτσόβολου αριθμεί 95 καταστήματα, ενώ το μερίδιο αγοράς του διαμορφώνεται σε περίπου 25%.

«Η μέχρι τώρα πορεία έχει συνοδευτεί από σημαντικότατη διεύρυνση μεριδίων αγοράς σε όλες τις εμπορικές κατηγορίες δραστηριοποίησης. Οι επιτυχίες έχουν ως βάση αναφοράς την ικανοποίηση των πελατών μας, αφού κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς σημειώσαμε ρεκόρ επισκεψιμότητας στα καταστήματα - 20 εκατ. επισκέψεις το 2015 - στα καταστήματα, αλλά και μέγιστη ικανοποίηση των πελατών. Επιπλέον, αυξήσαμε το προσωπικό μας κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ αναμένουμε σύντομα και την κατάταξή μας στη λίστα των best», συμπλήρωσε ο επικεφαλής της Κωτσόβολος.

Στους άμεσους στόχους της εταιρείας περιλαμβάνεται η αλλαγή της αγοραστικής εμπειρίας των πελατών με βάση και τα νέα δεδομένα που προέκυψαν από την κρίση – ο έλληνας περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Για το λόγο αυτό το νέο κατάστημα οργανώθηκε έτσι που να δημιουργεί μια πιο οικιακή ατμόσφαιρα. Παράλληλα προωθείται και η εισαγωγή νέων υπηρεσιών που κοιτάζουν κυρίως στο σπίτι, όπως το Mega Συμβόλαιο Σπιτιού - ένα ετήσιο συμβόλαιο που παρέχει τεχνική υποστήριξη και επισκευή στις υδραυλικές εγκαταστάσεις στο αποχετευτικό κύκλωμα και στις ηλεκτρολογικές συσκευές του σπιτιού με 69 ευρώ.

Σχετικά με την συνολική πορεία της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ο κ. Αθανασόπουλος επεσήμανε πως από το 2007 η υποχώρηση ανέρχεται περίπου στο 45% με τα δύο τελευταία χρόνια να δείχνει σημάδια βελτίωσης. Να σημειωθεί πως ο τζίρος του εν λόγω κλάδου υπολογίζεται σήμερα σε 1,4 δισ. ευρώ (1,9 δισ. ευρώ εάν συμπεριληφθεί η κατηγορία της κινητής τηλεφωνίας) έναντι 3,2 δισ. ευρώ που διαμορφωνόταν εννέα χρόνια πριν.

«Το θετικό πρόσημο προκύπτει κυρίως από τις λευκές συσκευές και την τεχνολογία (υπολογιστές αλλά και τηλεοράσεις) καθώς αυξάνουν σταδιακά οι απαιτήσεις για εικόνα και ήχο. Βέβαια μιλάμε κυρίως για αγορές αντικατάστασης γι' αυτό και τα θετικά πρόσημα δεν προοικονομούν κάποια έκρηξη για το μέλλον», διευκρίνισε ο κ. Αθανασόπουλος. Για τη νέα χρονιά αναμένεται αύξηση των πωλήσεων σε τηλεοράσεις λόγω των σημαντικών αθλητικών γεγονότων (Ολυμπιακοί Αγώνες και Euro 2016) και σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές κυρίως χάρη στην εισαγωγή της τεχνολογίας αφής.

Νομοτελειακές χαρακτήρισε ο κ Αθανασόπουλος τις μεγάλες αλλαγές στον κλάδο, αλλαγές που θα μεταφράζονται κυρίως σε «λουκέτα» κι όχι σε «εξαγορές» εξαιτίας της σταθερά χαμηλής ζήτησης και της αμετάβλητης μέχρι στιγμής προσφοράς. «Δεν βλέπω αξία στην έννοια των συγχωνεύσεων. Οσο για εμάς, έχουμε το δικό μας οργανικό μοντέλο ανάπτυξης. Εάν βεβαίως προκύψουν ευκαιρίες, δεν είμαστε ούτε τυφλοί ούτε κουφοί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όσο για τα καταστήματα του Κωτσόβολου που λειτουργούν εντός των υπερμάρκετ η διοίκηση επεσήμανε πως αναμένεται η υλοποίηση της κοινής εταιρείας των ομίλων Μαρινόπουλου-Σκλαβενίτη, στην οποία θα περάσει ο έλεγχος των 33 υπερμάρκετ του, ώστε να αποφασιστεί στη συνέχεια το μέλλον της συνεργασία. Δεν αποκλείστηκε μάλιστα το ενδεχόμενο διεύρυνσης της συνεργασίας και με άλλα καταστήματα της νέας κοινής εταιρείας αφού η δοκιμή μέχρι στιγμής στέφθηκε με επιτυχία. «Η προσπάθεια ήταν να δούμε αν μπορούμε να συνεργαστούμε με το τρόφιμο, από οικονομικής πλευράς το πείραμα αποδείχτηκε επιτυχημένο αφού και τα 3 μαγαζιά στον Γέρακα, τον Άλιμο και το Μαρούσι) αποδείχτηκαν κερδοφόρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider