Ανάμεσα στα 12 έργα για τα οποία δόθηκε προ ημερών «πράσινο φως» στην 6η συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΚΕΣΠΑ) ήταν και ένα σιδηροδρομικό που επί της ουσίας σχετίζεται με την «ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία».
Ο λόγος για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, στους νομούς Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Σερρών και Καβάλας, που έλαβε θετική γνώμη από το συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης. Ουσιαστικά είναι το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΝΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ, ύψους 1,3 δις ευρώ με το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Υπενθυμίζεται ότι υπουργείο Υποδομών/Μεταφορών και ΕΡΓΟΣΕ προχωρούν στη δημοπράτηση πακέτου 6 έργων συνολικά, με ανταγωνιστικό διάλογο, ύψους 3,3, δις ευρώ.
Όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλοντος και Ενέργειας, το έργο είναι τμήμα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και η υλοποίησή του θα συντελέσει στη μείωση του συνολικού μήκους και χρόνου μετακίνησης οπότε θα ενισχυθεί η εμπορευματική ανταγωνιστικότητα του δικτύου.
Σύμφωνα με παλιότερη ενημέρωση της ΕΡΓΟΣΕ όσον αφορά στα χαρακτηριστικά της «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΝΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ»:
- Προϋπολογισμός: 1.312.500.000 ευρώ
- Τεχνικά Στοιχεία: 206 χλµ. - Mονή Σιδηροδρομική Γραµµή (κατά τµήµατα διπλή)
- Ενώνει τη Θεσσαλονίκη µε την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιµάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nοµού Καβάλας.
- Για το Τμήμα Θεσσαλονίκη - Νέα Καρβάλη: Έχει υποβληθεί ΜΠΕ από τον ΟΣΕ και βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης, ενώ για το τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες οι περιβαλλοντικοί όροι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τροποποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ.
Πλέον, το τμήμα αυτό «πέρασε» από τη διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και με τη «βούλα», μετά την απόφαση του ΚΕΣΠΑ.