Στην τελική φάση του διαγωνισμού περνάει το «Fly Over» της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, δηλαδή στη βασική και κρίσιμη διαδικασία της κατάθεσης των προσφορών. Ο λόγος για μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ κατασκευής του νέου υπέργειου τμήματος στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ύψους 370 εκατ. ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αποφάσισε την έγκριση του Τεύχους Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών, μετά των Παραρτημάτων της, του Σταδίου Β.ΙI της Β΄ Φάσης του διαγωνισμού για το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης ΣΔΙΤ». Επί της ουσίας, το υπουργείο «σήμανε» την έναρξη της τελικής φάσης, με τον βασικό στόχο να παραμένει οι προσφορές να υποβληθούν το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και τέλη του χρόνου-αρχές επόμενου, και να υπάρξει ανάδοχος, όπως πρόσφατα είχε δηλώσει και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης. Εφόσον προκύψει ο ανάδοχος τέλη του έτους ή αρχές 2022, τότε εάν δεν έχουμε ενστάσεις και προσφυγές, ενδέχεται να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του 2022 και να αρχίσουν τα έργα κάποια στιγμή εντός του 2023.
Να υπενθυμίσουμε ότι είχαν «περάσει» στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού όλοι οι Υποψήφιοι που κατέθεσαν Φάκελο Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος κατά την Α’ Φάση, δηλαδή οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «Μυτιληναίος Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.
Η εναέρια οδός, που θα υπάρχει δίπλα στον περιφερειακό, μαζί με τα έργα αναβάθμισης, που θα γίνουν στον περιφερειακό και με τους νέους κόμβους, «φιλοδοξεί» να λυτρώσει τη Θεσσαλονίκη από το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως ανέφερε πρόσφατα χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης.
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Η διάρκεια της σύμβασης είχε οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια) εκ των οποίων τα πρώτα 4 αφορούν την κατασκευή. Διόδια δεν θα υπάρχουν και αντίστοιχα ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρησης όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Tο έργο της αναβάθμισης περιλαμβάνει τα εξής:
- Την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
- Το Flyover με 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.