Καύσιμα: Πόσο λαβωμένος βγαίνει ο τουρισμός από τις υψηλές τιμές - Ποιος είναι ο μεγάλος "ασθενής"

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καύσιμα: Πόσο λαβωμένος βγαίνει ο τουρισμός από τις υψηλές τιμές - Ποιος είναι ο μεγάλος "ασθενής"
Τα ακτοπλοϊκά και τα αεροπορικά εισιτήρια μπορεί να έχουν αυξηθεί λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων όμως ο Τουρισμός δεν αποτελεί το μεγάλο θύμα των υψηλών τιμών. Οι Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι κινούνται στο εσωτερικό της χώρας όχι μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους είναι εκείνοι που δίνουν το τελικό πρόσταγμα στη ζήτηση.

Τα ακτοπλοϊκά και τα αεροπορικά εισιτήρια μπορεί να έχουν αυξηθεί λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων όμως ο Τουρισμός δεν αποτελεί το μεγάλο θύμα των υψηλών τιμών. Οι Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι κινούνται στο εσωτερικό της χώρας όχι μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους είναι εκείνοι που δίνουν το τελικό πρόσταγμα στη ζήτηση.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, τον Ιούνιο, η κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει επανέλθει σχεδόν στο 94% συγκριτικά με τα επίπεδα του ίδιου μήνα του 2019 και οι πτήσεις στο 97%. Εξαιρετικές είναι, επίσης, οι επιδόσεις και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport. Παράλληλα, τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για τον Απρίλιο, δείχνουν μία αύξηση της τάξης του 7,5% σχέση με τον Απρίλιο του 2019 όσον αφορά στην ταξιδιωτική κίνηση, ενώ περιμένουμε να ανακοινωθούν και τα στοιχεία του Μαΐου», επισήμανε ο κ. Κικίλιας.

Η κατανάλωση βενζίνης κατά το πρώτο 5μηνο του έτους ήταν 1.045.161 μετρικοί τόνοι, έναντι 887.769 ΜΤ πέρυσι (+18 %) και 1.175.676 το 2019 (-11 % στην τριετία). Όπως φαίνεται οι υψηλές τιμές καυσίμων έχουν επηρεάσει τη ζήτηση σε σχέση με την προ COVID 19 εποχή αλλά η αγορά δεν έχει ακόμη βιώσει αυτό που ονομάζουμε καταστροφή της ζήτησης.

Παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο Insider.gr εξηγεί ότι «ο Τουρισμός δεν έχει μεγάλη επίδραση στη ζήτηση για καύσιμα. Μιλάμε για κηροζίνη στα αεροπλάνα η οποία δεν υπολογίζεται και για diesel. Τη μεγαλύτερη επίδραση στη ζήτηση ασκεί η εγχώρια κατανάλωση, οι οδηγοί οχημάτων που καταναλώνουν βενζίνη, όσοι κάνουν γεωργικές εργασίες, όσοι διαθέτουν σκάφη αναψυχής, τα επαγγελματικά οχήματα. Το diesel κίνησης είναι ένα προϊόν που χρησιμοποιεί και η βιομηχανία, η ζήτηση εκτιμούμε ότι θα κινηθεί οριακά ανοδικά ενώ μικρή πτώση αναμένουμε στη βενζίνη λόγω των υψηλών τιμών για τον Ιούνιο (ας μην ξεχνάμε ότι είναι ο τελευταίος μήνας ισχύος του fuel pass, οπότε οι επιδοτήσεις είχαν χρησιμοποιηθεί ήδη κατά το προηγούμενο δίμηνο)».

Σχετική ανακούφιση αναμένεται να προσφέρει στους καταναλωτές το Fuel Pass 2 με την επιδότηση έως και 100 ευρώ για την αγορά καυσίμων κίνησης για το επόμενο τρίμηνο αλλά και η επέκταση της έκπτωσης στο diesel κίνησης κατά 15 λεπτά απευθείας στην αντλία.

«Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο αδιαμφισβήτητα θα τονώσει τη ζήτηση και θα διευκολύνει μέχρι κάποιο βαθμό τους καταναλωτές στις μετακινήσεις του κατά την περίοδο των διακοπών. Αποτελεί θετική εξέλιξη το γεγονός ότι όσοι θα χρησιμοποιήσουν την ψηφιακή κάρτα θα δικαιούνται επιπλέον 15 ευρώ καθώς η πρόβλεψη αυτή λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας ότι οι επιδοτήσεις όντως θα χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό για τον οποίο ψηφίστηκαν», αναφέρει πηγή του κλάδου.

Υπενθυμίζεται ότι η επιδότηση μέσω του Fuel Pass 2 αφορά σε ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσυκλετών ενώ συμπεριλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι προϋποθέσεις παραμένουν οι ίδιες με εκείνες της προηγούμενης δέσμης μέτρων, δηλαδή απαιτείται αίτηση στη σχετική πλατφόρμα στο gov.gr. Στη δήλωση αναφέρεται το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης ενώ όπως συνέβη και στην πρώτη φάση των επιδοτήσεων, κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.

Η ενίσχυση η οποία και πάλι αφορά στην αγορά 180 λίτρων συνολικά ή 60 λίτρων ανά μήνα, κυμαίνεται από 60 έως 100 ευρώ και το ύψος της διαμορφώνεται από το είδος του οχήματος, την περιοχή μόνιμης κατοικίας και τον τρόπο πίστωσης της επιδότησης (ψηφιακή κάρτα ή τραπεζικός λογαριασμός).
Το άνοιγμα της πλατφόρμας εκτιμάται ότι θα γίνει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, ενώ η καταβολή του fuel pass εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Αυγούστου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καύσιμα: Ποιοι δικαιούνται την επιδότηση – Πού θα πάνε τα μεγαλύτερα ποσά

Παραδείγματα για τις νέες επιδοτήσεις στη βενζίνη

Φρενάρει η ζήτηση βενζίνης και diesel – Τι προτείνει η αγορά για την ελάφρυνση των καταναλωτών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider