Προβληματισμός επικρατεί στους πρατηριούχους καθώς αυξάνονται, όπως καταγγέλλουν τα φαινόμενα νοθείας τροφοδοτώντας περαιτέρω την ανησυχία των καταναλωτών, οι οποίοι δεν είναι αντιμέτωποι μόνο με τις υψηλές τιμές αλλά και με το ενδεχόμενο να «μείνουν» κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Το Fuel Pass 2, παρά τις καλές προθέσεις, δεν αποδίδει στο μέτρο που θα έπρεπε, όπως υποστηρίζουν, καθώς οι καταναλωτές κάνουν χρήση της ευελιξίας που προσφέρει η πίστωση στον αριθμό λογαριασμού και χρησιμοποιούν την επιδότηση για άλλων αναγκών πλην της αγοράς καυσίμων για την οποία αρχικά προοριζόταν η ενίσχυση.
Ζάγκα: Αυξάνονται οι καταγγελίες για νοθείες - Να ελεγχθούν τα πρατήρια με τις χαμηλές τιμές
Η διεθνής τιμή του πετρελαίου κατέγραψαν σημαντική πτώση κλείνοντας την προηγούμενα εβδομάδα στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Φεβρουάριο, λόγω των ανησυχιών ότι η ύφεση θα μπορούσε να επηρεάσει τη ζήτηση καυσίμων. Η πτώση αυτή έχει περάσει σε κάποιο βαθμό και στην αντλία αλλά όπως είναι γνωστό, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της λιανικής αφορά σε φόρους, δεν έχει την ικανότητα να επηρεάσει σημαντικά τις τιμές. «Οι τιμές πράγματι έχουν πέσει. Μην περιμένετε να πέσουν τροχάδην. Δεν γίνεται αυτό. Πέφτουν αργά και σταθερά», ανέφερε η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττικής, Μαρία Ζάγκα, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό αναλύοντας την πορεία των τιμών στην ελληνική αγορά ενώ σημείωσε ότι παρά την πτώση της διεθνούς τιμής οι τιμές παραμένουν κοντά στα 2 ευρώ και κινούνται γύρω στα 2,10 και 2,15 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
«Οι τιμές δεν πάνε κάτω από τα 2 ευρώ. Πολλά μαγαζιά όμως είναι κάτω από τα 2. Δεν ξέρω τι γίνεται. Πρέπει να το δει η κυβέρνηση. Δεν μπορεί να πωλούν αυτή τη στιγμή κάτω από 2 ευρώ. Δεν βγαίνει. Αυτό διαφημιστικό που ακούμε τον τελευταίο καιρό σαν καραμέλα, δεν κολλάει. Ένα μαγαζί σαν τα δικά μας έχει πάρα πολλά λειτουργικά έξοδα. Είναι άλλο να βάζουν για προσφορά π.χ για 20 μέρες το πλύσιμο ή τα αποσμητικά ή τα αξεσουάρ. Δεν δέχομαι για κανέναν λόγο αυτά που κάνουν με τα καύσιμα. Το μόνο που μας μένει πια είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου. Δεν μας ενδιαφέρει μόνο η τιμή. Μας ενδιαφέρει πίσω από την τιμή να υπάρχει σωστή ποιότητα και ποσότητα», σημείωσε η κ. Ζάγκα επαναφέροντας το θέμα των πειραγμένων αντλιών και των νοθευμένων καυσίμων.
Αναφερόμενη στα φαινόμενα νοθείας υπογράμμισε ότι σύμφωνα με καταγγελίες καταναλωτών τα περιστατικά αυξάνονται ενώ επεσήμανε ότι οι οδηγοί ανησυχούν μην τους τύχει κάποιο τέτοιο περιστατικό κατά τη διάρκεια των διακοπών όπου δεν θα μπορούν να ελιχθούν και να αντιμετωπίσουν μια ξαφνική ζημιά από νοθευμένο καύσιμο στο όχημά τους.
«Για αυτό ο κόσμος γεμίζει το αυτοκίνητό του, πάει στο χωριό, πάει στο νησί και το παρκάρει. Δεν πάει βόλτες. Γιατί δεν είναι η ακρίβεια μόνο που τον προβληματίζει. Είναι και η νοθεία», είπε η κ. Ζάγκα.
Πρόσφατα η ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ.) κ. Θέμης Κιουρτζής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε εκτιμήσεις πως πάνω από το 20% των καυσίμων που διακινούνται σήμερα στην ελληνική αγορά, είναι λαθραία ή νοθευμένα με διαλύτες. Κληθείσα να σχολιάσει το συγκεκριμένο ποσοστό, η κ. Ζάγκα εξέφρασε το φόβο ότι κάθε μέρα που περνάει το ποσοστό αυξάνεται κάτι το οποίο οφείλεται στις υψηλές τιμές (με την Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των ακριβότερων χωρών λόγω φορολογίας).
«Δεν είναι λύση η άυλη κάρτα»
Η επιδότηση καυσίμων μέσω του Fuel Pass 2, η οποία ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες και θα διαρκέσει για ένα τρίμηνο, αποτελεί μέτρο ελάφρυνσης των καταναλωτών από τις υψηλές τιμές. Ήδη οι αιτήσεις που έχουν γίνει έχουν ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο αλλά σύμφωνα με την κ. Ζάγκα, σε πολλές περιπτώσεις, τα χρήματα αυτά δεν χρησιμοποιούνται για αγορά καυσίμων.
«Δεν είναι λύση η άυλη κάρτα την οποία σκέφτεται η κυβέρνηση να ξαναβγάλει και Τρίτη φορά. Ελάτε να δείτε τους πελάτες τώρα που άρχισε ο νέος γύρος. Για να διαβάσει την κάρτα το μηχάνημα κάνει 10-15 λεπτά. Για αυτό η καλύτερη λύση είναι ο λογαριασμός στην τράπεζα, ας είναι και λιγότερο κατά 15 ευρώ», τόνισε η κ. Ζάγκα η οποία ωστόσο, υπογράμμισε ότι ο κόσμος που επιλέγει πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό δεν χρησιμοποιεί τα χρήματα για αγορά καυσίμων.
«Η νέα ενίσχυση δεν έχει φέρει για την ώρα περισσότερη κίνηση στα πρατήρια. Την κάρτα δεν τη χρησιμοποίησαν πάρα πολλοί. Όσοι πήραν τα χρήματα στις τράπεζες καλύψαν άλλες ανάγκες. Και το ίδιο θα κάνουν και τώρα. Έχουν περισσότερη εμπειρία οι καταναλωτές και δεν επιλέγουν την κάρτα για να μην παιδεύονται. Η άυλη κάρτα δεν είναι λύση. Η λύση είναι μια οριζόντια μείωση στην αντλία», κατέληξε η πρόεδρος Βενζινοπωλών Αττικής.