«Γόρδιος δεσμός» για τα σούπερ μάρκετ η διαμόρφωση του «καλαθιού» των 50+1 προϊόντων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Γόρδιος δεσμός» για τα σούπερ μάρκετ η διαμόρφωση του «καλαθιού» των 50+1 προϊόντων
Περίπλοκη η διαδικασία για κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ που καλείται να διαμορφώσει το δικό της «καλάθι» συγκράτησης των ανατιμήσεων. Οι συζητήσεις με τους προμηθευτές και η επιλογή του κάθε προϊόντος.

Δύσκολη εξίσωση για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα αποτελέσει η οριστικοποίηση των προϊόντων που θα απαρτίζουν το «καλάθι» των 50 βασικών προϊόντων που «ρίχνονται» στη μάχη κατά της ακρίβειας.

Ρύζι, ψωμί, ζυμαρικά, κρέας, ψάρια, γάλα, γιαούρτι, τυριά, αυγά, μαργαρίνη, ελαιόλαδο, κατεψυγμένα λαχανικά, ζάχαρη, καφές, παιδικές τροφές, χυμοί, είδη καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής, καθώς και τροφές για κατοικίδια ζώα, είναι μερικές από τις 30 βασικές κατηγορίες προϊόντων που συνέταξε το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να αποτελέσουν τη βάση για την οριστική διαμόρφωση του «καλαθιού» του νοικοκυριού, με στόχο τη συγκράτηση των τιμών στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Ενός καλαθιού που, όπως όλα δείχνουν, δεν θα περιλαμβάνει τελικά 50 αλλά… 51 προϊόντα. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε το insider.gr, η λίστα αυτή ξεκίνησε από χθες να αποστέλλεται στα σούπερ μάρκετ της χώρας, προκειμένου να αποφασίσουν ποια ακριβώς προϊόντα θα εντάξουν σε αυτό το «καλάθι» και να ενημερώσουν στη συνέχεια το καταναλωτικό κοινό.

Ωστόσο, το εγχείρημα δεν θα είναι εύκολο. Και αυτό γιατί η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα πρέπει με «μπούσουλα» την πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης να αποφασίσει – κατόπιν συνεννόησης και με τους προμηθευτές της – ποια θα είναι εκείνα τα προϊόντα για τα οποία θα επιχειρηθεί συγκράτηση τιμών ή έστω η μικρότερη δυνατή ανατίμηση. Η πλευρά του υπουργείου μπορεί λόγου χάρη να πρότεινε το ρύζι τύπου «καρολίνα» μακρύκοκκο ή τα μακαρόνια Νούμερο 6, ωστόσο τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να αποφασίσουν ποιο από όλα τα μακαρόνια Νούμερο 6 ή ποιο ρύζι «καρολίνα» θα γίνει μέρος του «καλαθιού» κατά της ακρίβειας. Στην κατηγορία των κατεψυγμένων ψαριών οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης κάνουν λόγο για ένα τουλάχιστον προϊόν, χωρίς να αναφέρουν κάτι πιο συγκεκριμένο. Εάν αυτά τα προϊόντα θα είναι επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας θα φανεί το προσεχές διάστημα.

Και όλα αυτά θα πρέπει να οριστικοποιηθούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου να ενημερωθούν για το «καλάθι» οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, ήτοι οι καταναλωτές που βλέπουν το εισόδημά τους να ροκανίζεται επικίνδυνα, υπό το βάρος της ενεργειακής κρίσης και των έντονων πληθωριστικών πιέσεων.

Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι η προτεινόμενη λίστα του υπουργείου παρουσιάζει ένα γενικό «καλάθι» νοικοκυριού, ενώ για τη διαμόρφωση των τελικών αποφάσεων των σούπερ μάρκετ θα απαιτηθούν αρκετές διευκρινίσεις τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Υπενθυμίζεται εδώ πως το «καλάθι» των 50+1 προϊόντων δεν αφορά σε «πάγωμα» των τιμών τους, αλλά σε μια γενικευμένη προσπάθεια συγκράτησης των ανατιμήσεων. Εάν δεν είναι εφικτή η συγκράτηση των τιμών αυτών των προϊόντων, τότε θα καταβάλλεται προσπάθεια να σημειώνονται οι μικρότερες δυνατές αυξήσεις.

Στόχο της ηγεσίας του υπουργείου αποτελεί η έναρξη της εφαρμογής του μέτρου του «καλαθιού» εντός του Οκτωβρίου, ενώ όπως εξήγησε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, δεν θα υπάρχει ορίζοντας ολοκλήρωσής του, καθώς θα παραμείνει σε ισχύ για όσο διαρκεί η κρίση. «Δεν ορίζω τιμές, ούτε παρεμβαίνω στο είδος του προϊόντος, αλλά ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα της επιλογής στην κάθε αλυσίδα» τόνισε ο υπουργός.

Με ειδική σήμανση τα προϊόντα του «καλαθιού»

Όπως αποκάλυψε άλλωστε τη Δευτέρα ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, τα προϊόντα που θα απαρτίζουν το «καλάθι» του νοικοκυριού θα είναι ευδιάκριτα μέσα στα σούπερ μάρκετ καθώς θα φέρουν ειδική σήμανση.

Παράλληλα εξήγησε ότι για αυτά τα προϊόντα θα είναι καθημερινά αναρτημένες οι τιμές τους στα σούπερ μάρκετ ενώ ο καταναλωτής θα μπορεί να ενημερώνεται και από την εφαρμογή e-katanalotis. «Αυτό το καλάθι θα υπάρχει αναρτημένο έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να δει τι αγοράζει και πόσο μπορεί να το αγοράσει. Και θεωρούμε ότι τα σούπερ μάρκετ και η συμφωνία που έχουμε, πέραν της νομοθέτησης που θα κάνουμε, θα παρουσιάζουν προϊόντα τα οποία θα παλεύουν στην κυριολεξία τον πληθωρισμό», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαθανάσης λίγα 24ωρα πριν η λίστα του υπουργείου Ανάπτυξης δει το φως της δημοσιότητας.

Η συνδρομή της βιομηχανίας τροφίμων

Σήμερα άλλωστε στις 9 το πρωί θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη, μέσω τηλεδιάσκεψης, της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης με εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων, προκειμένου να εξεταστεί η συνδρομή των τελευταίων στην πρωτοβουλία συγκράτησης των ανατιμήσεων.

Τη σημερινή συνάντηση με τη βιομηχανία τροφίμων είχε προαναγγέλλει την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Γεωργιάδης, μετά το πέρας της συνάντησής του με τους εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όπου και συμφωνήθηκε η δημιουργία του «καλαθιού» των 50 προϊόντων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αναπόφευκτες οι ανατιμήσεις στο ψωμί τους επόμενους μήνες

Ποια αγαθά μπαίνουν στο «καλάθι» για τη συγκράτηση των ανατιμήσεων – Ξεκίνησε η διαδικασία ενημέρωσης των σούπερ μάρκετ

Πώς κρίνουν οι καταναλωτικές ενώσεις τα σχέδια για το «καλάθι» των 50 προϊόντων

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider