Αύξηση 13% κατέγραψε ο τζίρος των online φαρμακείων το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group.
Χαρακτηριστικό είναι ότι όπως προκύπτει από τη σχετική έκθεση, 16 από τα συνολικά 316 online φαρμακεία συγκεντρώνουν το 64% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group, η αξία των online πωλήσεων κινήθηκε με ρυθμό ανάπτυξης 13% ακόμα και μετά το πέρας των επιπτώσεων του κορονοϊού στον κλάδο των online φαρμακείων το 2022, συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών στα online φαρμακεία διαμορφώθηκε στα 271 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Να σημειωθεί, στο σημείο αυτό, ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα).
Πού παρατηρούνται οι μεγαλύτερες εκπτώσεις
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα ευρήματα της μελέτης, προκύπτει ότι τα online φαρμακεία υιοθέτησαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό την τακτική των εκπτώσεων, αφού τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 41% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές αγόρασαν:
- Online διαγνωστικά test κορονοϊού φθηνότερα κατά 62%.
- Mάσκες προστασίας φθηνότερα κατά 60%.
- Mουρουνέλαιο φθηνότερα κατά 45%.
- Mάσκες ματιών φθηνότερα κατά 44%.
- Bιταμίνη C φθηνότερα κατά 44%.
Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή έμειναν σταθερές σε σχέση με το 2021.
- Διαβάστε ακόμα: Στα 942 τα φάρμακα που εντάχθηκαν στη «θετική λίστα» την τελευταία τριετία -Το 1/3 ογκολογικές θεραπείες
Ποια προϊόντα ανέβασαν τον τζίρο
Σχετικά με τα προϊόντα που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2022, σημειώθηκαν οι παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2021 για τις εξής κατηγορίες:
- +27% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).
- +22% σε βρεφικά και παιδικά είδη.
- +10% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες.
- +10% σε διάφορα προϊόντα.
- +9% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.
Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων συνεχίζει να προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδων γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Το μέσο αγοραστικό καλάθι μειώθηκε κατά 1,20 ευρώ στα 43,60 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε κατά 1%, φθάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.
Την ίδια στιγμή, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά 4% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
- Διαβάστε ακόμα: Online σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 5% για το 2022 - Ποια προϊόντα αγόρασαν φθηνότερα οι καταναλωτές
Αναφορικά με τα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, διεφάνη ότι οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή, καθώς έφερε το 41% του συνόλου των παραγγελιών.
Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 17%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 10%.
Παράλληλα, η χρήση των κινητών τηλεφώνων και tablet συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών, με ένα ποσοστό 66% έναντι των desktop και laptops (34%).
Τέλος, για την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.