Ελληνικό – Lamda: Πώς θα είναι το «πράσινο» Commercial Hub – Οι εμπορικοί/γραφειακοί χώροι

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ελληνικό – Lamda: Πώς θα είναι το «πράσινο» Commercial Hub – Οι εμπορικοί/γραφειακοί χώροι
Το «πράσινο φως» από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής έλαβε η επένδυση, εκτιμώμενης αξίας 400 εκατ. ευρώ και επιφάνειας 185 χιλ. τ.μ., που προωθεί η Lamda Development στο Ελληνικό. Πώς θα είναι οι χώροι, τι προβλέπεται για πάρκινγκ και χώρους πρασίνου. Η περιβαλλοντική πλευρά και τα οφέλη.

Το «πράσινο φως» από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής έλαβε μια μεγάλη επένδυση, εκτιμώμενης αξίας 400 εκατ. ευρώ, που προωθεί η Lamda Development στο Ελληνικό.

Όπως είχε προαναγγείλει η στήλη BackStory την περασμένη Τετάρτη, το συμβούλιο γνωμοδότησε κατά πλειοψηφία θετικά επί της «Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο Commercial Hub που αφορά στην ανέγερση και λειτουργία Κτιρίου Ειδικής Αρχιτεκτονικής Σχεδίασης Εμπορικού Κέντρου, Γραφείων και Εμπορικών Καταστημάτων στο Ο.Τ. Α-Π4.17 του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά», με την προϋπόθεση βέβαια να ληφθούν υπόψη παρατηρήσεις και περιβαλλοντικοί όροι που συνηθίζεται να τίθενται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Το μεγάλο project

Το Commercial Hub είναι ένα υβριδικό συγκρότημα που αποτελείται από το Εμπορικό Κέντρο, τα Γραφεία, τα Εμπορικά Καταστήματα, συνολικής δόμησης άνω των 185,44 χιλ. τ.μ.. Η προβλεπόμενη δόμηση ανά χρήση έχει ως ακολούθως:

• Εμπορικό Κέντρο, εσωτερικοί & εξωτερικοί χώροι: 129.424,64 τ.μ. .
• Γραφεία: 27.483,65 τ.μ.
• Εμπορικά Καταστήματα, εσωτερικοί & εξωτερικοί χώροι: 28.540,31 τ.μ.

Οι επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στο συντελεστή δόμησης (υπόγειοι χώροι, κλιμακοστάσια, ημιυπαίθριοι, κλπ) ανέρχονται σε 251.547,48 τ.μ., με τα επίπεδα που αντιστοιχούν στους χώρους στάθμευσης να καταλαμβάνουν 228.337,83 τ.μ. Οι προβλεπόμενες επιφάνειες φύτευσης σε ισόγειο και σε οροφή εκτιμώνται σε 23.815 τ.μ. και σε 15.880 τ.μ. αντίστοιχα, με το σύνολο της προβλεπόμενης φύτευσης να ανέρχεται σε 39.695 τ.μ. Ο προβλεπόμενος αριθμός δέντρων στο οικόπεδο και στα προκήπια ανέρχεται σε 846 δέντρα και 737 δέντρα αντίστοιχα.

Το έργο εντάσσεται στην πρώτη φάση ανάπτυξης (5ετία). Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα εργασιών οι εγκαταστάσεις που θα προηγηθούν του υπό μελέτη έργου περιλαμβάνουν:
• Riviera Tower
• Αθλητικές εγκαταστάσεις του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά
• Riviera Galleria.

Το σύνολο των εργαζομένων στο υπό μελέτη Έργο εκτιμάται σε περίπου 3.700 θέσεις στο Εμπορικό Κέντρο και τα Εμπορικά Καταστήματα και σε περίπου 2.700 θέσεις στα Γραφεία, ενώ το σύνολο των επισκεπτών εκτιμάται σε 17.000.000 άτομα ετησίως.

Τα βασικά του «κομμάτια»

Το Εμπορικό Κέντρο εκτείνεται σε τρία ισόγεια επίπεδα και έναν όροφο. Ο πρωτοποριακός υβριδικός σχεδιασμός του συνδυάζει διαφορετικές χρήσεις σε ένα πολυεπίπεδο και πολυλειτουργικό σχήμα, με σύγχρονες υποδομές και υψηλή αισθητική. Χώροι Εμπορίου και χώροι συνάθροισης κοινού (εστιατόρια, κινηματογράφος κ.α.) συνυπάρχουν αρμονικά στο κτίριο του Εμπορικού Κέντρου που διαρθρώνεται σε διαφορετικά επίπεδα, λόγω της κλίσης του οικοπέδου, ισορροπώντας τους κλειστούς με τους υπαίθριους χώρους. Ζώνες πρασίνου πλαισιώνουν τους επιμέρους κτιριακούς όγκους, σε όλα τα επίπεδα, προωθώντας τις αρχές της βιοφιλίας στον σχεδιασμό.

Τα Εμπορικά Καταστήματα αποτελούν ένα σύμπλεγμα τεσσάρων αυτόνομων μεγάλων κτιριακών όγκων που αναπτύσσονται σε δύο επίπεδα. Η περιοχή αυτή αποτελεί μία αυτόνομη ζώνη με ανεξάρτητες εισόδους για τους επισκέπτες. Μια κεντρική πλατεία με φυτεμένο χώρο πρασίνου συνδέει όλους τους κτιριακούς όγκους των Εμπορικών Καταστημάτων μεταξύ τους.

Τα Γραφεία αναπτύσσονται σε τέσσερις επιμέρους κτιριακούς όγκους και σε τέσσερα συνολικά επίπεδα. Είναι διατεταγμένα σε διαφορετικά επίπεδα και η κάτοψή τους οργανώνεται σε δύο διακριτά “μισοφέγγαρα”. Ο σχεδιασμός του χώρου των γραφείων περιλαμβάνει αίθουσες συσκέψεων και συνεδριάσεων, ενιαίους χώρους ανοιχτών γραφείων και άλλα κλειστά, καθώς και μικρές βοηθητικές κουζίνες κλπ.

Αναφορικά με τους χώρους στάθμευσης, προβλέπεται η υλοποίηση 3.946 θέσεων ΙΧ αυτοκινήτων και 158 θέσεων στάθμευσης μεγάλων αυτοκινήτων, που θα αφορούν στο σύνολο του υπό μελέτη έργου. Οι υπόγειοι χώροι στάθμευσης διατάσσονται σε έξι συνολικά επίπεδα, σε τρία πανταχόθεν υπόγεια επίπεδα (4 ο υπόγειο, 5ο υπόγειο, 6ο υπόγειο) και σε τρία επίπεδα αποτελούμενα από ισόγεια και υπόγεια τμήματα λόγω της κλίσης του οικοπέδου (3 ο ισόγειο & 3ο υπόγειο, 2ο ισόγειο & 2ο υπόγειο, 1ο υπόγειο), η δομήσιμη επιφάνεια των οποίων ανέρχεται συνολικά σε 228.337,83 τ.μ..

Που θα αναπτυχθεί

Το έργο, που αναπτύσσεται εντός της «Γειτονιάς Επιχειρηματικού Κέντρου Λεωφόρου Βουλιαγμένης», χωροθετείται ειδικότερα στη βορειοανατολική πλευρά του Μητροπολιτικού Πόλου, κοντά στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, σε άμεση γειτνίαση με τον οδικό άξονα αλλά και πρόσβαση στο Μετρό. Το Commercial Hub θα περιλαμβάνει το Εμπορικό Κέντρο, το οποίο θα λειτουργεί όλο τον χρόνο με συνεχή επισκεψιμότητα και θα αποτελεί το σημαντικότερο και πιο σύγχρονο εμπορικό συγκρότημα της Ελλάδας, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα της Νότιας Ευρώπης, τα Εμπορικά Καταστήματα και σύγχρονους χώρους Γραφείων. Οι εγκαταστάσεις θα αναπτυχθούν κοντά στον «Πύργο Μικτών Χρήσεων». Το εξεταζόμενο έργο περιλαμβάνει υπερσύγχρονες υποδομές και υψηλή αισθητική, ενσωματώνει έξυπνες, “πράσινες” λύσεις και καινοτόμες τεχνολογίες, καθώς και υβριδικό σχεδιασμό που συνδυάζει αρμονικά εσωτερικούς και υπαίθριους χώρους λαμβάνοντας υπόψη τα κλιματολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής.

Χωροθετείται εντός του Οικοδομικού Τετραγώνου (Ο.Τ.) Α-Π4.17, της περιοχής πολεοδόμησης Α-Π4 «Γειτονιά Επιχειρηματικού Κέντρου Λεωφόρου Βουλιαγμένης», και ειδικότερα εντός του οικοπέδου Α-Π4.17.1, συνολικής επιφάνειας 122.230,782 τ.μ.. Η κάλυψη είναι 60%.

Τα οφέλη

Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, το υπό μελέτη έργο, μαζί με τα υπόλοιπα έργα ρου Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ), αναμένεται να συμβάλλει στην ανάδειξη της περιοχής σε ένα μοναδικά σημαντικό, υπερτοπικής σημασίας πόλο της πρωτεύουσας, τόσο για τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες. Η προνομιακή θέση του οικοπέδου εγκατάστασης - παρακείμενη της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και του σταθμού Μετρό Ελληνικό της Γραμμής 2 και στο βορειοανατολικό άκρο του Μητροπολιτικού Πόλου, σε συνδυασμό με:

(α) την άρτια συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση (δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς & λεωφορειακές γραμμές κορμού),

(β) την πρωτοποριακή σχεδίαση και κατασκευή του με στόχο την δημιουργία ενός αειφόρου έργου πολλαπλών λειτουργιών,

(γ) τις πολλαπλές επιλογές ψυχαγωγίας και εμπορίου που θα παρέχει στον επισκέπτη,

(δ) την αλληλεπίδρασή του με το Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου & Αναψυχής,

(ε) την σύνδεση με το Αθηναϊκό παραλιακό μέτωπο,

δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την πλήρως βιώσιμη και σύγχρονη λειτουργία του Έργου.

Η «πράσινη» πλευρά

Όπως σημειώνεται, το Commercial Hub αποτελεί ένα μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, που ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και έξυπνες, «πράσινες» λύσεις για τον περιορισμό της κατανάλωσης πόρων και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος. Ακολουθώντας τη μεθοδολογία πιστοποίησης LEED, Πιστοποίηση LEED v4 BD+C Core & Shell σε επίπεδο Gold για το Εμπορικό Κέντρο και Πιστοποίηση LEED v4 BD+C New Construction σε επίπεδο Gold για τα Γραφεία, ο σχεδιασμός στοχεύει να ανταποκριθεί σε περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς στόχους βιωσιμότητας. Στην ανάπτυξη περιλαμβάνονται και προβλέπονται:

  • Βιοκλιματικός σχεδιασμός όσον αφορά την κατάλληλη χωροθέτηση, διάταξη και προσανατολισμό των κτιρίων για την μέγιστη αξιοποίηση των τοπικών κλιματικών συνθηκών, τη χρήση ενεργειακά φιλικών υλικών και τα χαρακτηριστικά του εξωτερικού κελύφους.
  • Δημιουργία λειτουργικών φυτεμένων δωμάτων - "πράσινης στέγης", τα οποία προσφέρουν αισθητικά, οικολογικά και λειτουργικά πλεονεκτήματα και αποτελούν μια σύγχρονη εφαρμογή περιβαλλοντικού σχεδιασμού με σημαντικά τεχνοοικονομικά οφέλη και στόχο την διασφάλιση της βιωσιμότητας των κτιρίων στο μέλλον.
  • Eναρμόνιση με τις απαιτήσεις του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.ΕΝ.Α.Κ.) και χρήση βέλτιστων πρακτικών για τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής αποτελεσματικότητας των εγκαταστάσεων και την εξοικονόμηση ενέργειας.
  • Εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων για την κάλυψη μέρους των απαιτήσεων σε ηλεκτρική ενέργεια, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
  • Χρήση υλικών με φιλικές προς το περιβάλλον ιδιότητες, μη τοξικών υλικών με τα χαμηλότερα επίπεδα πτητικών οργανικών ενώσεων και ανακυκλωμένων υλικών, μέσα και έξω από τα κτίρια.
  • Χρήση ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων θέρμανσης, ψύξης, κλιματισμού (Heating, ventilation and air conditioning, HVAC) και αξιοποίηση σύγχρονων συστημάτων αυτοματισμού για τον έλεγχο των εγκαταστάσεων (Building Management 21 Systems, BMS) και τη μείωση των εκπομπών CO2.
  • Ορθολογική χρήση υδάτινων πόρων, αξιοποίηση κατά το δυνατόν των όμβριων υδάτων και εφαρμογή μεθόδων εξοικονόμησης σε εσωτερικούς χώρους αλλά και στην άρδευση.
  • Υιοθέτηση των αρχών της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με προώθηση ήπιων μέσων μεταφοράς (ποδήλατα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα) για τη μείωση κατανάλωσης καυσίμου και την προστασία του ατμοσφαιρικού και ακουστικού περιβάλλοντος.
  • Εφαρμογή διαχωρισμού στην πηγή και ανακύκλωσης στη διαχείριση αποβλήτων.
  • Δημιουργία κατά το δυνατόν βιώσιμων οικοσυστημάτων με χαρακτηριστικά ελληνικά και μεσογειακά είδη, με χαμηλές υδατικές ανάγκες.

Η χρήση φιλικών στο περιβάλλον τρόπων μετακίνησης

Η χρήση φιλικών στο περιβάλλον τρόπων μετακίνησης (πεζή και με ποδήλατο) αποτελεί θεμελιώδη συνιστώσα του συγκοινωνιακού σχεδιασμού του υπό μελέτη έργου, αναφέρεται στην περιβαλλοντική μελέτη. Το δίκτυο πεζών και ποδηλάτων, έχει σχεδιασθεί και χωροθετηθεί κατά τρόπο ώστε να δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες (ευχάριστο περιβάλλον, άνεση και υψηλό επίπεδο ασφάλειας) για την πρόσβαση σε κάθε σημείο του Έργου. Οι εργαζόμενοι των Γραφείων εισέρχονται και εξέρχονται από τον χώρο μέσω της υπόγειας διάβασης/ραμπών από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (ακολουθώντας την ίδια διαδρομή με τους επισκέπτες του Εμπορικού Κέντρου) μέσω ξεχωριστής πρόσβασης. Η επιβίβαση/αποβίβαση των στελεχών γραφείων και των επισκεπτών VIP θα πραγματοποιείται από ανεξάρτητη διαδρομή μέσω ελεγχόμενης και αποκλειστικής ράμπας καθώς και χώρο επιβίβασης/αποβίβασης κοντά στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποιος είναι ο νέος οδικός άξονας 200 εκατ. ευρώ στη Στερεά Ελλάδα που προωθεί το υπ. Υποδομών & Μεταφορών

Η ανατροπή της ανατροπής -Τα ντεσού του deal της Κλουκίνας - Το Κιλκίς πρασίνισε, ΠΑΣΟΚ απ’ τα παλιά - Τα ανεβασμένα κόστη για το Πάτρα – Πύργος

ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ: Διαγωνισμός για έργο 200 εκατ. ευρώ που θα «συμπληρώσει» και αναβαθμίσει τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider