Ποιος είναι ο νέος οδικός άξονας 200 εκατ. ευρώ στη Στερεά Ελλάδα που προωθεί το υπ. Υποδομών & Μεταφορών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ποιος είναι ο νέος οδικός άξονας 200 εκατ. ευρώ στη Στερεά Ελλάδα που προωθεί το υπ. Υποδομών & Μεταφορών
Για τις 15 Ιουνίου ορίστηκε η καταληκτική προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής για τον «Οδικό Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».

Για τις 15 Ιουνίου ορίστηκε η καταληκτική προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής σε νέο διαγωνισμό που προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την κατασκευή ενός σημαντικού οδικού άξονα στη Στερεά Ελλάδα, εκτιμώμενης αξίας περίπου 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Πρόκειται για τον «Οδικό Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».

Ποιο είναι το έργο

Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ. και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Η αφετηρία του έργου, είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη. Η αξία χωρίς ΦΠΑ υπολογίζεται σε 161,29 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε σε 54 μήνες. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους ενώ, όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η αρτηρία έχει μελετηθεί ως οδός κατηγορίας ΑΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 70χλμ/ω και τυπική διατομή β2 (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8μ, που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,25μ ανά κατεύθυνση). Προβλέπεται Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (ΠΛΚ) κατά τμήματα, ιδίως στο ανηφορικό ρεύμα. Στα τμήματα με προσθήκη ΠΛΚ, το συνολικό πλάτος της οδού είναι 11,5μ. Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή: μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων καθώς επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων. Επιπλέον, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των τοπικών δικτύων (δασικού και αγροτικού / τοπικού) κατά μήκος του έργου και της πρόσβασης στις καλλιέργειες και εγκαταστάσεις πέριξ της ζώνης του.

Τα οφέλη

Το έργο αφορά στην κατασκευή τμήματος του οδικού άξονα ΛΑΜΙΑ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ - ΑΓΡΙΝΙΟ, γνωστού και ως ΕΟ 38. Ο οδικός άξονας ΕΟ 38 έχει ιδιαίτερο ρόλο μεταξύ των βασικών αρτηριών του οδικού δικτύου της χώρας, διότι:

  • Εξασφαλίζει τη συντομότερη σε μήκος οδική σύνδεση Ανατολικής και Δυτική Ελλάδας, συνδυάζοντας και θαλάσσιες μεταφορές (Βόλος / Στυλίδα - Πλατυγυάλι Αστακού / Αμφιλοχία). Στον περιφερειακό χωροταξικό σχεδιασμό της αποδίδεται στρατηγική σημασία αφού αποτελεί άξονα σύνδεσης των αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. και Ιονίας Οδού, οι οποίοι αποτελούν κύριους οδικούς άξονες του Διευρωπαϊκού Δικτύου.
  • Διασχίζει οριζόντια και εξυπηρετεί τρεις νομούς και δύο Περιφέρειες, σπάζοντας την απομόνωση των κεντρικών περιοχών της Στερεάς Ελλάδας, με πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περιφερειακή και εθνική οικονομία.
  • Επιδρά καταλυτικά στην ανάπτυξη της Κεντρικής Ελλάδας και ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού του ενιαίου ορεινού όγκου της Δυτικής Φθιώτιδας, Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας, που αποτελεί έναν από τους πλησιέστερους και ελκυστικότερους φυσικούς πνεύμονες της χώρας.
  • Το προς κατασκευή έργο, σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο, προορίζεται να εξυπηρετεί αντίστοιχα: τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας-Αγρινίου ως οριζόντιος άξονας σύνδεσης των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας οδού και - τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της ΠΣΕ, με τη Λαμία και διαμέσου του ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ελληνικό – Lamda: Πώς θα είναι το «πράσινο» Commercial Hub – Οι εμπορικοί/γραφειακοί χώροι

ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ: Διαγωνισμός για έργο 200 εκατ. ευρώ που θα «συμπληρώσει» και αναβαθμίσει τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα

Ακίνητα: Συνεχίζεται το ράλι στις τιμές και τις μεταβιβάσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider