Το Ιράν ζήτησε από τις μουσουλμανικές χώρες να επιβάλουν εμπάργκο πετρελαίου στο Ισραήλ.
Η πραγματικότητα είναι ότι η αγορά πετρελαίου είναι παγκόσμια και δίνει στο Ισραήλ το περιθώριο να ξεπεράσει ένα τέτοιο εμπόδιο. Ωστόσο, το εάν θα έχει αντίκτυπο ένα τέτοιο βήμα -εάν εγκριθεί- θα εξαρτηθεί από τη συμμετοχή του Καζακστάν και του Αζερμπαϊτζάν.
Από τα μέσα Μαΐου το Ισραήλ εισάγει περίπου 220.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα, εκ των οποίων περίπου το 60% προέρχεται από τα δύο -ως επί το πλείστον μουσουλμανικά- κράτη, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Kpler. Οι παραγωγοί της Δυτικής Αφρικής, κυρίως η Γκαμπόν, είναι έτεροι μεγάλοι προμηθευτές.
Με δεδομένο αυτό, το Ισραήλ θα είχε πολλές εναλλακτικές προμήθειες εάν επιβαλλόταν ένα πλήρες εμπάργκο από τα μουσουλμανικά έθνη. Οι ΗΠΑ, ο βασικός σύμμαχος του Ισραήλ, ήταν ο μεγαλύτερος πρόσθετος προμηθευτής αργού στην παγκόσμια θαλάσσια αγορά φέτος. Ταχεία άνοδο σημειώνουν, επίσης, οι εξαγωγές από τη Βραζιλία, η οποία προμήθευε το Ισραήλ τους τελευταίους μήνες.
Ένα πιο πιεστικό ζήτημα για το Ισραήλ είναι η διασφάλιση των λιμανιών πετρελαίου και των κοντινών υδάτων, ώστε οι εισαγωγές να μπορούν να εισέλθουν στη χώρα με ασφάλεια. Διαθέτει τρεις τερματικούς σταθμούς εισαγωγής αργού: Ashkelon και Haifa στη Μεσόγειο και Eilat στην Ερυθρά Θάλασσα.
Το Ashkelon, ο σημαντικότερος από τους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής πετρελαίου, διακινεί περίπου 180.000 βαρέλια την ημέρα. Είναι κοντά στη Γάζα και έκλεισε λίγο μετά την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου. Κανένα αργό δεν έχει εισαχθεί μέσω του τερματικού σταθμού της Ερυθράς Θάλασσας στο Εϊλάτ από το 2020, δείχνουν τα στοιχεία της Kpler, ενώ οι ροές στη Χάιφα ήταν κατά μέσο όρο περίπου 40.000 βαρέλια την ημέρα.
Οι παραγωγοί της Μέσης Ανατολής αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μέρος των προμηθειών αργού του Ισραήλ και το Ιράν κανένα.