Τι θα συζητήσουν Σκρέκας – εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι θα συζητήσουν Σκρέκας – εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ
Η αντιμετώπιση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στο μενού της συνάντησης Σκρέκα-εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ, την ώρα που οι τιμές των τροφίμων εξακολουθούν να βρίσκονται στα ύψη. Λήγει στις 30 Νοεμβρίου η διορία των εταιρειών – προμηθευτών να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία της «μόνιμης μείωσης τιμής». Τα πρόστιμα και η εικόνα της αγοράς στη σκιά της Black Friday. 

Τρόποι αντιμετώπισης των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που παραπλανούν τους καταναλωτές, την ώρα που το κύμα ακρίβειας συνεχίζει να εξαπλώνεται στα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά, αναμένεται να αναζητηθούν σήμερα, στο πλαίσιο της συνάντησης που θα έχουν με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ.

Κι ενώ οι τιμές των τροφίμων εξακολουθούν να σέρνουν τον χορό των ανατιμήσεων, πρόθεση του υπουργείου είναι η προστασία των καταναλωτών, μέσω της διασφάλισης πραγματικών προσφορών και εκπτώσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μακριά από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

«Φρένο» στις παραπλανητικές προσφορές

«Στην κυβέρνηση θέλουμε να υπάρχουν όλες οι προσφορές που μπορεί να κάνει μια εταιρεία για να βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές στα ράφια, αλλά θέλουμε αυτές οι προσφορές να είναι πραγματικές», δήλωσε το πρωί της Κυριακής ο κ. Σκρέκας, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 και υπογραμμίζοντας ότι οι έλεγχοι συνεχίζονται σε όλο το εύρος της αγοράς.

«Μελετούμε μια μεταρρύθμιση σχετικά με τη λειτουργία της αγοράς και του εμπορίου με σκοπό τη θωράκιση του καταναλωτή απέναντι σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Ήδη έχουμε περάσει νομοθετικές διατάξεις που εφαρμόζονται για παραπλανητικές εκπτώσεις σε ρούχα, ηλεκτρικές συσκευές, σε αλυσίδες που πωλούν προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.α.», πρόσθεσε ο κ. Σκρέκας, κάνοντας λόγο για επέκταση των εν λόγω διατάξεων και στα προϊόντα που φιλοξενούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

«Βλέπουμε να επικοινωνούνται προσφορές που τελικά δεν είναι προσφορές και να ανακοινώνονται εκπτώσεις που δεν είναι εκπτώσεις», σχολίασε χαρακτηριστικά ο υπουργός, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη να γίνονται πραγματικές και όχι παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές.

«Στόχος μας είναι να βάλουμε τάξη στο πώς λειτουργεί το εμπόριο και να πετύχουμε σταθερά μόνιμες τιμές στα ράφια όλο το χρόνο», σημείωσε κι ενώ η προσοχή όλων αυτές τις ημέρες έχει στραφεί στα εμπορικά καταστήματα λόγω του θεσμού της Black Friday.

«Με τιμοληψίες διασφαλίσαμε πραγματικές εκπτώσεις»

Μάλιστα και ο ίδιος ο υπουργός βρέθηκε την Παρασκευή στον μεγαλύτερο εμπορικό δρόμο της Αθήνας, την οδό Ερμού, συνοδευόμενος από το προεδρείο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

«Επισκεφτήκαμε με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, ώστε να δούμε το μέγεθος των προσφορών. Ελέγχουμε πώς αποτυπώνονται οι τιμές και οι προσφορές. Οι εκπτώσεις αποτυπώνονται με ορθό τρόπο, ώστε ο καταναλωτής να αντιλαμβάνεται και να συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Είδαμε ποσοστό εκπτώσεων το οποίο ξεπερνάει και το 50%, το οποίο είναι πολύ σημαντικό σε μία περίοδο όπου ο πληθωρισμός ταλανίζει τα ελληνικά νοικοκυριά. Είναι μια ευκαιρία για τους καταναλωτές, από σήμερα και για τις επόμενες ημέρες, να μπορέσουν να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία τους ενδιαφέρουν σε πολύ χαμηλές τιμές», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σκρέκας.

«Οι έλεγχοι συνεχίζονται. Εμείς ως αρμόδιο υπουργείο όλο το προηγούμενο διάστημα έχουμε προχωρήσει σε τιμοληψία χιλιάδων προϊόντων, ώστε να συγκρίνουμε με τις τιμές που ανακοινώνονται σήμερα και να διαπιστώσουμε εάν οι προσφορές είναι πραγματικές ή όχι. Φαίνεται ότι μέχρι τώρα το εμπόριο ανταποκρίνεται και τηρεί τον νόμο περί ορθής αποτύπωσης των εκπτώσεων», ανέφερε επίσης.

Πάνω από 900 προϊόντα «μπήκαν» στη μόνιμη μείωση τιμής

Ταυτόχρονα, η κλεψύδρα για τη συμμετοχή των εταιρειών στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «μόνιμη μείωση τιμής» έχει γυρίσει ανάποδα, αφού η προθεσμία εκπνέει στα τέλη Νοεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι ειδική σήμανση ενημερώνει τους καταναλωτές για μειωμένες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε ποσοστό τουλάχιστον 5% και για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον έξι μηνών.

Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα «έχει αρχίσει να λειτουργεί η πρωτοβουλία της μόνιμα χαμηλής τιμής καθώς έχουν ενταχθεί ως τώρα 931 προϊόντα από 77 εταιρείες». Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος ο υπουργός έχει ανεβάσει τον πήχη στη συμμετοχή 1.000 προϊόντων.

Έχει εισπραχθεί το 70% των προστίμων που επιβλήθηκαν

Αναφερόμενος στα πρόστιμα τόνισε ότι έχουν επιβληθεί περίπου 9 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4 εκατ. ευρώ τις τελευταίες 3 με 4 εβδομάδες και από το σύνολο αυτό, το 70% έχει εισπραχθεί ήδη ή έχει βεβαιωθεί στις ΔΟΥ.

Πρόσθεσε ακόμη ότι προσφάτως κατέθεσε στη Βουλή το διπλότυπο είσπραξης προστίμου ύψους 1 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα δυο εκατ. ευρώ που επιβλήθηκαν σε δύο γνωστές πολυεθνικές εταιρείες. «Τα πρόστιμα είναι αποτελεσματικά γιατί βλέπουμε ότι οι τιμές στα προϊόντα των εταιρειών, στις οποίες επιβάλλονται, μειώνονται τις επόμενες ημέρες. Η πρώτη πολυεθνική μείωσε έως 25% τις τιμές και αν δεν μειώσουν και οι άλλες θα επιβληθεί νέο πρόστιμο», τόνισε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Cyber Monday: 13 συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές

Μεγαλώνει η «δίψα» των καταναλωτών για τα ready to drink αλκοολούχα ποτά – Η επόμενη μέρα διεθνώς

gazzetta
gazzetta reader insider insider