Ισχυρή ανάπτυξη εξακολουθεί να καταγράφει η αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση αλκοολούχων ποτών (ready to drink – RTD) διεθνώς, μια κατηγορία ποτών που ξεχώρισε μέσα στην πανδημία και που, όπως όλα δείχνουν, ήρθε για να μείνει.
Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που επεξεργάστηκε η βρετανική εταιρεία ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, η αγορά των ready to drink ποτών αναμένεται να αυξηθεί σε όγκο κατά 12% το διάστημα 2022-2027, αγγίζοντας σωρευτικά το 2027 τα 40 εκατ. δολάρια. Τον χορό της ανάπτυξης αναμένεται να σύρουν τα κοκτέιλς, καθώς και οι πιο premium επιλογές. Μόνο τα μερίδια των κοκτέιλς αναμένεται να αυξηθούν κατά 4%.
Να σημειωθεί εδώ ότι οι δέκα βασικές αγορές για τα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά είναι η Αυστραλία, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Κίνα, η Γερμανία, η Ιαπωνία, το Μεξικό, η Νότιος Αφρική, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ. Αυτές άλλωστε καλύπτουν το 83% του συνόλου της κατανάλωσης διεθνώς.
Πρωταγωνιστούν τα κοκτέιλς
«Η αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση αλκοολούχων ποτών εξακολουθεί να παρουσιάζει ευκαιρίες και δη στην κατηγορία των κοκτέιλς», σχολιάζει η Susie Goldspink, επικεφαλής ερευνών στην εταιρεία IWSR.
Και όσο η αγορά εμφανίζει ενδείξεις «ωριμότητας», τόσο περισσότερα νέα προϊόντα αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά, με όχημα την καινοτομία.
Ξεχωρίζουν τα premium
Την ίδια στιγμή – και σύμφωνα πάντα με τη μελέτη της IWSR – η τάση των καταναλωτών για την απόκτηση premium αλκοολούχων ποτών καλά κρατεί.
Παρά το γεγονός, δε, ότι το κόστος ζωής έχει αυξηθεί στα ύψη, ρίχνοντας βαριά τη σκιά του στα διαθέσιμα εισοδήματα, τελικά οι επτά στους δέκα συμμετέχοντες στην έρευνα, είδαν διψήφια άνοδο των έτοιμων προς κατανάλωση ποτών, επιβεβαιώνοντας τρόπον τινά πως υπάρχουν πολύ σημαντικές προοπτικές για τον κλάδο.
Το top 3 των αγορών
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της IWSR, ΗΠΑ και Ιαπωνία αποτελούν τις δύο μεγαλύτερες αγορές – στόχους για τα ready to drink ποτά, με την Κίνα να ακολουθεί. Μάλιστα, οι Κινέζοι αναμένεται να διεκδικήσουν ακόμη μεγαλύτερα αγοράς σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά. Είναι ενδεικτικό ότι οι όγκοι πωλήσεων στην Κίνα εκτιμάται πως θα αυξηθούν έως και 6% το διάστημα 2022-2027.