Μέτρα κατά της ακρίβειας: Τι αλλάζει στις προσφορές - Πού μπαίνει «φρένο»

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μέτρα κατά της ακρίβειας: Τι αλλάζει στις προσφορές - Πού μπαίνει «φρένο»
Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση που πήρε ΦΕΚ και εξειδικεύει το πλαίσιο των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας.

Τα νέα δεδομένα που θα ισχύσουν για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με στόχο τον εξορθολογισμό της αγοράς και την καταπολέμηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, αλλά και τον τρόπο που θα διασφαλιστούν «καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι, περιγράφει η υπουργική απόφαση που πήρε ΦΕΚ το μεσημέρι της Τρίτης.

Στο σκέλος των προσφορών, για τα καταναλωτικά προϊόντα για τα οποία ανακοινώνεται αύξηση τιμής δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια κατά τη διάθεσή τους στους καταναλωτές για τρεις μήνες από την ημερομηνία κατά την οποία εφαρμόζεται η αύξηση τιμής.

Σε συνέχεια της τροπολογίας για τη νέα δέσμη μέτρων κατά της ακρίβειας που ψηφίστηκε προ δεκαημέρου, η υπουργική απόφαση ορίζει ότι δεν επιτρέπονται οι ακόλουθες προωθητικές ενέργειες:

  1. Η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
  2. Η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία που περιέχει επιπλέον ποσότητα ως «δώρο» για τον καταναλωτή,
  3. Η πώληση πολυσυσκευασίας, αποτελούμενης από περισσότερα του ενός όμοια μεταξύ τους συσκευασμένα προϊόντα, για την οποία δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι εμπεριέχει μία ή περισσότερες συσκευασίες «ΔΩΡΟ» ή ότι προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
  4. Η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται ότι πωλείται μαζί με άλλο, διαφορετικό, προϊόν ως «ΔΩΡΟ»,
  5. Η πώληση προϊόντος με έκπτωση ή προσφορά που παρέχεται από εκπτωτικό κουπόνι, δωροεπιταγή, πόντους αγορών ή άλλα συστήματα επιβράβευσης (λ.χ. loyalty cards),
  6. Η συμμετοχή σε οποιοδήποτε φυλλάδιο ή διαφήμιση λιανοπωλητή που αναφέρει ή υπονοεί ότι το προϊόν προσφέρεται σε συμφέρουσα για τον καταναλωτή τιμή (π.χ. αναφορές όπως «μόνο», «best value», «εξαιρετική τιμή», «ευκαιρία»).

Η απαγόρευση εφαρμόζεται και για προϊόντα που εισάγονται για πρώτη φορά στην αγορά, με την ίδια ή άλλη ονομασία, με την ίδια ή άλλη συσκευασία, και διαφορετικό ραβδωτό κωδικό είδους (barcode):

  • Μετά την απόσυρση άλλου προϊόντος της ίδιας επιχείρησης με τις ίδιες ή παραπλήσιες ιδιότητες ή
  • εμπεριέχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη ποσότητα, κατά πενήντα τοις εκατό (50%), από άλλο όμοιο η παραπλήσιο προϊόν που διαθέτει η ίδια επιχείρηση στην αγορά, με αυξημένη τιμή μονάδας,

ή

  • Διατίθενται από άλλη νέα επιχείρηση που συνεργάζεται ή συνδέεται με επιχείρηση που ήδη διαθέτει στους καταναλωτές προϊόντα της ίδιας κατηγορίας από την έναρξη ισχύος της παρούσας.

Μείωση παροχών – Ποια προϊόντα αφορά

Η υπουργική απόφαση ορίζει επίσης τις κατηγορίες των προϊόντων στις οποίες μειώνονται οι παροχές των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30%, με στόχο να μεταφερθεί το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια.

Αναλυτικά:

Γενικά Καθαριστικά Προϊόντα

  1. Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)
  2. Απορρυπαντικά ρούχων για πλύσιμο στο χέρι
  3. Απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)
  4. Απορρυπαντικά για πλύση πιάτων και σκευών στο χέρι
  5. Καθαριστικά επιφανειών παντός είδους
  6. Χλωρίνες

Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής

  • Σαμπουάν και conditioner
  • Αφρόλουτρα
  • Σαπούνια σε υγρή μορφή
  • Σαπούνια σε στερεά μορφή
  • Οδοντόκρεμες
  • Βρεφικές και παιδικές πάνες

«Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι»

Στο άρθρο 4 της υπουργικής απόφασης εξειδικεύονται οι κατηγορίες των προϊόντων που αφορούν στο μέτρο «καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υπενθυμίζεται εδώ ότι για να διασφαλιστεί η απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας.

Το μέτρο αυτό αφορά σε νωπά φρούτα, λαχανικά, κρέατα αλλά και ψάρια ως εξής:

Αναλυτικά:

  1. Νωπά φρούτα (μη επεξεργασμένα)
  2. Νωπά λαχανικά (μη επεξεργασμένα)
  3. Νωπό μοσχάρι (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)
  4. Νωπό χοιρινό (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)
  5. Νωπό κοτόπουλο (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)
  6. Νωπά ψάρια (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε σχετικά: «Τα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση έχουν αρχίσει να αποδίδουν ενώ ψηφίστηκαν μόλις στις 18 Ιανουαρίου. Εταιρείες ήδη ανακαλούν ανατιμήσεις που έχουν κοινοποιήσει σε σούπερ μάρκετ. Η μάχη με την ακρίβεια είναι διαρκής και οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση. Δεν θα σταματήσουμε αν δεν δούμε σαφείς ενδείξεις αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αντίστροφη μέτρηση για τη 10η Εξποτρόφ – Το ενδιαφέρον των ξένων για τα ελληνικά προϊόντα και η ανάγκη διασύνδεσής τους με την αγορά

Το πρώτο concept store Coffeeway στο Χαλάνδρι... το νέο στοίχημα της Cafetex

Παπουτσάνης: Δρομολογεί επενδύσεις 5,5 εκατ. ευρώ το 2024 – Πού θέτει τον πήχη για τις πωλήσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider