Η απερχόμενη κυβέρνηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν οριστικοποιεί τους κανόνες που θα απαγορεύουν ουσιαστικά σχεδόν όλα τα κινεζικά αυτοκίνητα και φορτηγά από την αγορά των ΗΠΑ, ως μέρος της προσπάθειας καταστολής επέκτασης του λογισμικού και του υλικού οχημάτων από την Κίνα.
Η τελευταία κίνηση της Ουάσιγκτον κατά των κινεζικών οχημάτων έρχεται αφότου το υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα ότι εξετάζει παρόμοια καταστολή σε drones κινεζικής κατασκευής, στον απόηχο των απότομων αυξήσεων των δασμών του περασμένου έτους στις εισαγωγές των ηλεκτρικών της οχημάτων, αναφέρει το Reuters.
«Είναι πραγματικά σημαντικό γιατί δεν θέλουμε δύο εκατομμύρια κινεζικά αυτοκίνητα στο δρόμο και μετά να συνειδητοποιούμε οτι έχουμε μια απειλή», είπε η υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο στο Reuters, επικαλούμενη ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια.
Τον Σεπτέμβριο, το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ, πρότεινε μια σαρωτική απαγόρευση του βασικού κινεζικού λογισμικού και υλικού σε συνδεδεμένα οχήματα στους αμερικανικούς δρόμους, με απαγορεύσεις λογισμικού να ισχύουν από το έτος μοντέλου 2027 και εκείνες στο υλικό το 2029. Επίσης, απαγορεύουν στις κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων να κάνουν δοκιμές με αυτοκινούμενα οχήματα στους δρόμους των ΗΠΑ.
Οι κανόνες καλύπτουν επίσης ρωσικά οχήματα και εξαρτήματα.
Το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι στους τελικούς κανόνες έκανε κάποιες αλλαγές, όπως η εξαίρεση ειδικών οχημάτων, κάτι που θα επέτρεπε στην κινεζική BYD, να διαθεσει ηλεκτρικά λεωφορεία στην Καλιφόρνια.
Η Alliance for Automotive Innovation, που εκπροσωπεί την GM, την Toyota Motor, τη Volkswagen, την Hyundai Motor, και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει ένα επιπλέον έτος για να ανταποκριθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις νέες απαιτήσεις όσον αφορά το υλικό.
Η Polestar, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία που είναι θυγατρική της κινεζικής Geely προειδοποίησε τον Οκτώβριο ότι χωρίς αλλαγές στους νέους κανονισμούς θα της «απαγορεύεται ουσιαστικά» να πουλάει οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τον Σεπτέμβριο, η κυβέρνηση Μπάιντεν ολοκλήρωσε τις απότομες αυξήσεις των δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων και αυτόν τον μήνα έθεσε τη βασική κινεζική εταιρεία μπαταριών CATL σε μια λίστα εταιρειών που κατηγορούνται ότι βοηθούν τον στρατό της Κίνας.
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος αναλαμβάνει τα καθήκοντά του στις 20 Ιανουαρίου, θέλει να αποτρέψει τις κινεζικές εισαγωγές αυτοκινήτων, αλλά είναι ανοιχτός στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες
Το Πεκίνο είναι κατηγορηματικά αντίθετο στην ανακοίνωση της κυβέρνησης Μπάιντεν για περιορισμούς στις εξαγωγές τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το κινεζικό υπουργείου Εμπορίου (MOC) ανακοίνωσε ότι η Κίνα είναι κατηγορηματικά αντίθετη στην ανακοίνωση της κυβέρνησης Μπάιντεν για περιορισμούς στις εξαγωγές που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).
Οι περιορισμοί ενισχύουν τους ελέγχους στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων (τσιπ) τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και σε μοντέλα τεχνολογικών παραμέτρων, ενώ επεκτείνεται και η εξωχώρια δικαιοδοσία στον έλεγχο των αμερικανικών εξαγωγών.
Σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο Τύπου του ίδιου υπουργείου, οι περιορισμοί δημιουργούν εμπόδια και παρεμβαίνουν σε τρίτους, που εμπλέκονται σε κανονικές εμπορικές δραστηριότητες με την Κίνα.
Προηγούμενα, εταιρίες υψηλής τεχνολογίας και βιομηχανικές ενώσεις στις ΗΠΑ εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια και την ανησυχία τους μέσω διαφόρων καναλιών, υποστηρίζοντας ότι τα περιοριστικά μέτρα σχεδιάστηκαν βιαστικά, χωρίς τη διεξαγωγή επαρκών διαβουλεύσεων και συζητήσεων, συνιστώντας έναν κανονισμό με υπερβολικά περιοριστικά μέτρα για τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Πιστεύοντας ότι αυτά τα μέτρα θα προκαλέσουν ουσιαστικές συνέπειες, έχουν παροτρύνει την κυβέρνηση Μπάιντεν να μην προχωρήσει στην εφαρμογή τους, δήλωσε ο ίδιος εκπρόσωπος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ