Θεσσαλία - Υποδομές: 15 έως 48 μήνες για τα έργα αποκατάστασης – Το καλοκαίρι έτοιμο το λιμάνι Βόλου

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Θεσσαλία - Υποδομές: 15 έως 48 μήνες για τα έργα αποκατάστασης – Το καλοκαίρι έτοιμο το λιμάνι Βόλου
Πόσος χρόνος θα χρειαστεί, από την υπογραφή συμβάσεων, για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης ζημιών στη Θεσσαλία σε σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, ύψους 1,35 δισ. Η εκκρεμότητα με τις προσφυγές. Αγώνας δρόμου για να είναι λειτουργικό το Λιμάνι Βόλου στην τουριστική περίοδο. Η κόντρα Goldair – ΟΛΘ. Τι κάνει το PPF στη Θεσσαλία

Περίοδος από 15, για τα σιδηροδρομικά, έως 48 μήνες για τα οδικά, από την υπογραφή των συμβάσεων θα χρειαστεί, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρα, για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης ζημιών στη Θεσσαλία, όσον αφορά σε αυτά που θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Για αυτά που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης η προθεσμία υλοποίησης είναι έως το καλοκαίρι του 2026. Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, χτες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσιάζοντας ένα ολιστικό Σχέδιο Ανάκαμψης της Θεσσαλίας μετά την κακοκαιρία «Daniel», στο πλαίσιο της ημερίδας «Thessaly Forum» (στον Βόλο). Όλα αυτά, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα κολλήσουν οι διαγωνισμοί καθώς εκκρεμούν προδικαστικές προσφυγές στην ΕΑΔΗΣΗ από μικρότερα κατασκευαστικά σχήματα.

Την ίδια ώρα, σε «αγώνα δρόμου» για την αποκατάσταση των ζημιών στον Λιμένα Βόλου ώστε η υποδομή να είναι λειτουργική έως το καλοκαίρι καλούνται να επιδοθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι η ολοκλήρωση των ζημιών αποκατάστασης στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), αποτέλεσμα των κακοκαιριών (Daniel) του 2023, μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες, ώστε ο λιμένας να «προλάβει» την έναρξη της τουριστικής περιόδου 2025. Τα έργα αποκατάστασης στον Λιμένα Βόλου, ύψους 9,5 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη καθώς εκκίνησαν από την ΤΕΚΑΛ προ ολίγων ημερών. Από τις δύο κακοκαιρίες, φερτά υλικά τα οποία εκτιμώνται σε 700.000 κυβικά μέτρα έπειτα από βυθομετρικές αποτυπώσεις που διενήργησε ο ΟΛΒ, συσσωρεύθηκαν στη λιμενολεκάνη δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στον ελλιμενισμό πλοίων στο λιμάνι του Βόλου. Κατά συνέπεια, πρέπει να γίνει «αγώνας δρόμου» ώστε γίνουν γρήγορα τα έργα προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως η επιχειρησιακή λειτουργία του λιμένα Βόλου

Η σύμβαση υπεγράφη την περίοδο των εορτών του 2024 (23 Δεκεμβρίου) μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρ. Στυλιανίδη, και της αντιπροέδρου του Δ.Σ. της ανάδοχης εταιρείας, «ΤΕΚΑΛ», Αργυρούς Ψαλτάκου. Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Υπερταμείου (PPF) ωρίμασε και διενήργησε τη διαγωνιστική διαδικασία για το εν λόγω έργο, στο όνομα και για λογαριασμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο επικεφαλής του PPF συμμετείχε και στο Thessaly Forum, όπου ανέφερε ότι με συμμετοχή του PPF προχωρούν έργα άνω των 230 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλία, τονίζοντας τη συμβολή τους στην αποκατάσταση των πληγμάτων που άφησαν πίσω τους τα ακραία καιρικά φαινόμενα “Daniel” και “Elias” στη Θεσσαλία.

Από 15 έως 48 μήνες για τα έργα στη Θεσσαλία

Αναφορικά με τα έργα αποκατάστασης, ο Χρ. Σταϊκούρας επανέλαβε τη βεντάλια μέτρων στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού ύψους 1,35 δισ. ευρώ. Τα οδικά έχουν κόστος στα 900 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Το insider.gr μόλις προ ημερών ανέφερε τους «προσωρινούς αναδόχους» ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), AKTOR, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ (όμιλος Metlen) στην σχετική διαδικασία, ενώ θυμίζουμε ότι αυτές τις ημέρες γίνεται η συζήτηση στην ΕΑΔΗΣΥ των προδικαστικών προσφυγών που έχουν υποβάλει κατά της διαδικασίας οι ΕΚΤΕΡ, Δομικής Κρήτης, ΕΡΤΕΒΟ, ΤΕ.ΝΑ., οι οποίες εμφανίζονται διατεθειμένες, εάν δεν δικαιωθούν, να προσφύγουν στο ΣτΕ.

Σε αυτές τις δύο δέσμες παρεμβάσεων (οδικά έργα 900 εκατ. και σιδηροδρομικά ύψους 452 εκατ.), μετά την παραλαβή από την Αναθέτουσα Αρχή των τελικών παραδοτέων ακολούθησε πλήθος ενεργειών και αποφάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με τις προαπαιτούμενες εγκρίσεις καθορισμού του τεχνικού αντικειμένου, καθώς και της απαραίτητης εξασφάλισης των οικονομικών πόρων που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου 2021-2025.

Το αντικείμενο που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΤΑΑ, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το χρόνο ισχύος του χρηματοδοτικού εργαλείου. Για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου αντικειμένου των οδικών έργων, που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 48 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής τους. Για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου αντικειμένου των σιδηροδρομικών έργων, που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΠΔΕ, η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 15 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής τους. Ολα αυτά, όπως αναφέραμε, εάν και εφόσον δεν έχουμε δικαστική εμπλοκή.

Όπως τόνισε ο υπουργός, χτες έγινε και η αποστολή των Σχεδίων Συμβάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο. Συγκεκριμένα, στο Ελεγκτικό Συνέδριο υποβλήθηκαν τα 4 οδικά έργα, 1 οδικό έργο που αφορά το παράπλευρο οδικό δίκτυο στην Θεσσαλία, 3 σιδηροδρομικά έργα και 2 φάκελοι Τεχνικών Συμβούλων για τα προαναφερόμενα έργα, ένας για τα οδικά και ένας για τα σιδηροδρομικά. Έτσι, υπό την προϋπόθεση θετικής έκβασης των προδικαστικών προσφυγών, ολοκληρώνεται η διαδικασία υπογραφής συμβάσεων με τους αναδόχους για την εκκίνηση των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου.

Για τα οδικά, διατέθηκαν 293,4 εκατ. ευρώ για έργα στη Μαγνησία, 230,3 εκατ. ευρώ για τα Τρίκαλα, 184,5 εκατ. ευρώ για την Καρδίτσα, 85,6 εκατ. ευρώ για τη Λάρισα, 87,3 εκατ. ευρώ για την Εύβοια, 18,6 εκατ. ευρώ για τη Φθιώτιδα, ενώ οι σιδηροδρομικές παρεμβάσεις είναι ύψους 452 εκατ. ευρώ. Στο επίκεντρο βρίσκονται, όπως επισήμανε ο Υπουργός, και τα αρδευτικά έργα στην περιοχή της Θεσσαλίας, όπως η κατασκευή δικτύου άρδευσης Τρικάλων, έργο ύψους 13,1 εκατ. ευρώ, η κατασκευή ταμιευτήρια στο Πουρνάρι Αμπελακίων, έργο 7,5 εκατ., επίσης η κατασκευή ταμιευτήρα στον Αγιόκαμπο Λάρισας, έργο 19,1 εκατ. ευρώ και η δημιουργία κατασκευή Λιμνοδεξαμενης στον Αλμυρό Μαγνησιας, έργο 3,6 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα, υπάρχουν σε ανάπτυξη και το έργο του φράγματος του Ενιπεα και η μελέτη αρδευτικών δικτύων Σμόκοβου.

Το PPF και η Θεσσαλία - Έργα 230 εκατ. ευρώ

Αναφορικά με τον Λιμένα Βόλου, όπως έχουμε αναφέρει, από τις κακοκαιρίες προέκυψε μείωση των λειτουργικών βαθών, αποτέλεσμα της οποίας είναι η μειωμένη ασφάλεια στην ναυσιπλοΐα και η μη δυνατότητα εξυπηρέτησης των χρηστών του λιμένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται όχι μόνο για τον ΟΛΒ αλλά και για τις επιχειρήσεις και τους χρήστες που δραστηριοποιούνται μέσω του λιμένα Βόλου. Επίσης, σχεδόν μπαζώθηκε έκταση περίπου 17 στρεμμάτων στην Ιχθυόσκαλα Βόλου η οποία καθιστά την περιοχή μη προσβάσιμη από αλιευτικά.

Χτες, ο επικεφαλής της μονάδας PPF, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, επισκέφτηκε μαζί με στελέχη του Υπερταμείου το λιμάνι του Βόλου, προκειμένου να ενημερωθεί για την εξέλιξη των εργασιών εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης. Όπως τόνισε, στόχος είναι το λιμάνι του Βόλου να καταστεί πλήρως λειτουργικό πριν από την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου. Ο ίδιος συμμετείχε και στο Thessaly Forum, όπου ανέφερε ότι με συμμετοχή του PPF προχωρούν έργα άνω των 230 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλία, τονίζοντας τη συμβολή τους στην αποκατάσταση των πληγμάτων που άφησαν πίσω τους τα ακραία καιρικά φαινόμενα “Daniel” και “Elias” στη Θεσσαλία. Όπως επισήμανε, τα έργα αποκατάστασης στον Λιμένα Βόλου, ύψους 9,5 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη, άμεσα θα δημοπρατηθούν έργα ορεινής υδρονομίας στο πλαίσιο του προγράμματος AQUA MONTIS, αξίας 200 εκατ. ευρώ, στις περιοχές που επλήγησαν, ενώ το πρόγραμμα θα φτάσει σε βάθος χρόνου στα 600 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι υποδομές Δημόσιας Υγείας της Θεσσαλίας αναβαθμίζονται με παρεμβάσεις που υπερβαίνουν τα 18 εκατ. ευρώ. Ο κ. Σταμπουλίδης εστίασε επίσης στο πρόγραμμα AntiNero: (Καθαρισμός και διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών), με χιλιάδες στρέμματα να έχουν «καθαριστεί» σε Θεσσαλία και όλη την Ελλάδα. Κλείνοντας, αφού έστειλε μήνυμα ότι δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης, ο κ. Σταμπουλίδης έκανε γνωστό ότι αναμένεται η έγκριση της Κομισιόν για τη συμμετοχή του Υπερταμείου και στα έργα του ΕΣΠΑ, τα οποία είναι πάρα πολλά, σε όλη τη Θεσσαλία.

Η «κόντρα» Goldair - Σαββίδη (ΟΛΘ) για τον ΟΛΒ

Όπως έχει αποκαλύψει το insider.gr, η πλευρά της Goldair προσέφυγε στο ΣτΕ κατά του διαγωνισμού για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΒ (από το τότε ΤΑΙΠΕΔ), στον οποίο είχε επικρατήσει η πλευρά του ΟΛΘ, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, με προσφορά 51 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση συζητήθηκε αμέσως μετά την περίοδο των εορτών, ωστόσο, εκτιμάται ότι χρειάζεται μια χρονική περίοδος ολίγων μηνών (2-3) για να βγει η επίσημη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε κάθε περίπτωση, και μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης στον Βόλο, ο διαγωνισμός παραμένει «παγωμένος».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Roadshow a Paris - Φωτιά σε καταθέσεις και δάνεια - Καλαμπούρια στο ΧΑ

ΕΑΣ: Πότε «μετακομίζουν» στη Λαυρεωτική – Ο εξοπλισμός, η ΠΥΡΚΑΛ και το deal που εκκρεμεί

ΕΛΛΑΚΤΩΡ - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: Η προεξόφληση ροών, το bonus στους μετόχους και η επιχειρηματική συνέχεια 

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider