«Παγώνει» το τέλος κρουαζιέρας λόγω Σαντορίνης - Τι συζητήθηκε σε ημερίδα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Παγώνει» το τέλος κρουαζιέρας λόγω Σαντορίνης - Τι συζητήθηκε σε ημερίδα
Η έντονη σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες ανατρέπει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Στον πάγο η επιβολή του τέλους κρουαζιέρας.

«Παγώνει» προς ώρας η επιβολή του τέλους κρουαζιέρας, λόγω των έκτακτων συνθηκών που έχει δημιουργήσει η έντονη σεισμική δραστηριότητα που καταγράφεται τις τελευταίες εβδομάδες στα νησιά των Κυκλάδων, με επίκεντρο τη Σαντορίνη.

«Αυτή την περίοδο η κυβέρνηση έχει άλλες προτεραιότητες», δήλωσε το μεσημέρι της Τετάρτης ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, από το βήμα της ημερίδας «Λιμένας Κέρκυρας: Πύλη ανάπτυξης στην τοπική κοινωνία και οικονομία – Η συμβολή της κρουαζιέρας». Μια δήλωση η οποία επιβεβαιώνει πως η έκτακτη κατάσταση που επικρατεί στα νησιά των Κυκλάδων το τελευταίο χρονικό διάστημα, λόγω της αυξημένης αβεβαιότητας που γεννά το φαινόμενο των συνεχών σεισμικών δονήσεων, ανατρέπει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη που θα αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι ήταν ένα από τα μέτρα που ανακοίνωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εκρηκτική τουριστική ανάπτυξη που παρατηρείται ειδικά σε συγκεκριμένες περιοχές.

Η επιβολή του τέλους έχει ψηφιστεί από τα τέλη του 2024, ενώ στον κρατικό προϋπολογισμό περιλαμβάνεται και εκτίμηση για τα έσοδα που θα επιφέρει. Ωστόσο, κατά τις πληροφορίες, η επιβολή του μέτρου αναστέλλεται και για αυτόν τον λόγο δεν έχει ακόμη προχωρήσει η έκδοση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που ανάβει το «πράσινο φως» για την επιβολή του. Μάλιστα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει καταλήξει στην αναδρομική ισχύ του μέτρου.

Το τέλος κρουαζιέρας

Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (άρθρο 27 του νόμου 5162/2024) το τέλος κρουαζιέρας ανέρχεται για την περίοδο από 1ης Ιουνίου έως 30ής Σεπτεμβρίου σε 20 ευρώ για αποβίβαση σε λιμένες των νήσων Μυκόνου και Σαντορίνης και σε 5 ευρώ για αποβίβαση στους λοιπούς λιμένες της χώρας. Για την περίοδο από 1ης έως 31ης Οκτωβρίου και από 1ης Απριλίου έως 31ης Μαΐου ανέρχεται σε 12 ευρώ για την περίπτωση της Μυκόνου και της Σαντορίνης και σε 3 ευρώ για τα υπόλοιπα λιμάνια. Για το υπόλοιπο έτος φτάνει στα 4 ευρώ για Σαντορίνη και Μύκονο και στο 1 ευρώ για τα λοιπά λιμάνια της χώρας.

Στόχος είναι το τέλος να βαρύνει τον επιβάτη κατά την αποβίβασή του στα λιμάνια της χώρας και τα έσοδά του να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή και βελτίωση υποδομών και έργων εν γένει, καθώς και για την ενίσχυση του τουρισμού στη χώρα. Το ετήσιο όφελος δε, βάσει του κρατικού προϋπολογισμού, υπολογίζεται για το 2025 στα 52 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα θα κατανεμηθούν κατά 1/3 στους Δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, κατά 1/3 θα εγγραφούν στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά 1/3 στον προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Δεν απειλείται η κρουαζιέρα το 2025 λόγω Σαντορίνης

«Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα υφίσταται εδώ και πάρα πολλά χρόνια και έχει περάσει διάφορες κρίσεις. Θεωρώ ότι η κρίση στη Σαντορίνη σίγουρα επηρεάζει παροδικά την κρουαζιέρα, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι τα πλοία θα φύγουν», ανέφερε, με τη σειρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Γιώργος Κουμπενάς, συμμετέχοντας και ο ίδιος στην ημερίδα που διεξήχθη χθες στην Κέρκυρα.

«Τα πλοία έχουν την ευελιξία να μπορούν έστω και τελευταία στιγμή να ακυρώσουν αν συμβεί κάτι, αλλά και να επιστρέψουν άμεσα όταν ομαλοποιηθεί μία κατάσταση και διασφαλιστούν η ασφάλεια των επιβατών και των πλοίων. Άρα για το 2025 δεν φαίνεται να υπάρχει καμία αλλαγή σε σχέση με την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Αυτό που είναι πιο επικίνδυνο στην Ελλάδα δεν είναι ούτε οι καιρικές κρίσεις, ούτε τα ηφαίστεια, ούτε οι σεισμοί. Είναι η διαχείριση που γίνεται από εμάς τους Έλληνες», συμπλήρωσε ο κ. Κουμπενάς.

«Στην κρουαζιέρα τα δρομολόγια και οι τιμές καθορίζονται πολύ καιρό πριν. Δεν νοείται να λαμβάνονται αποφάσεις που επηρεάζουν την κρουαζιέρα τελευταία στιγμή και να ανακοινώνονται για να ισχύσουν χθες», πρόσθεσε, σπεύδοντας να επισημάνει πως «κανείς δεν θεωρεί ότι δεν πρέπει να γίνουν αυξήσεις, όμως οι αυξήσεις αυτές πρέπει να γίνονται με τρόπο μελετημένο και να δίνεται ο χρόνος για να αντιδράσουν οι εταιρείες και να δουν πώς θα διαχειριστούν αυτά τα θέματα. Έχουμε ζητήσει επανειλημμένως οι αποφάσεις που λαμβάνονται και αφορούν στην κρουαζιέρα να έχουν ορίζοντα εφαρμογής τουλάχιστον ενός έτους».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κομμένες οι παρατάσεις – Διπλή χρέωση στο ρεύμα; - Η επιλογή για το Υπερταμείο

Ξενοδοχεία: Αύξηση μισθών 8% στη διετία και ψηφιακή κάρτα από 1η/3 - Πίνακες ανά ειδικότητα

Ενισχύει το χαρτοφυλάκιο ιδιωτικών έργων η ΤΕΡΝΑ με ξενοδοχείο της Prodea στη Μήλο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider