Η προώθηση, ολοκλήρωση ή και επίτευξη στόχων και χρονοδιαγραμμάτων, ιδίως όπου υπάρχει εμπλοκή του Ταμείου Ανάκαμψης, στο μέτωπο των μεγάλων έργων υποδομής, όπως ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα – Πύργος, ο Ε 65, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης κ.α., μαζί με την επίσπευση των έργων αποκατάστασης ζημιών στη Θεσσαλία ελέω «Daniel» (αναμένεται εκκίνηση εργασιών εντός διμήνου), αποτελούν βασικούς στόχους της κυβέρνησης, όπως επιβεβαιώθηκε και στη χτεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπου και έγινε σύσκεψη με τον υπουργό Χρ. Δήμα, τον αναπληρωτή Κ. Κυρανάκη και τον υφυπουργό Υποδομών, Ν. Ταχιάο.
Στις δηλώσεις που έκανε ο κ. Μητσοτάκης, μίλησε για τα μεγάλα ορόσημα των εμβληματικών έργων του υπουργείου. Στον τομέα των υποδομών, όπως και χτες αναφέραμε, επίκειται η υπογραφή της σύμβασης, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ μέσα στον Απρίλιο. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το insider.gr είχε αναφέρει ότι ο όμιλος ορίστηκε και επισήμως ανάδοχος του mega project άνω των 2 δισ. ευρώ, με το έργο να συνδέεται και μες το Ταμείο Ανάκαμψης, άρα θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί ορόσημα έως τα μέσα του 2026. Κατά συνέπεια, απαιτείται «αγώνας δρόμου».
Εντός του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος που κατασκευάζεται από τις ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, και μάλιστα τμηματικά, με ένα σημαντικό μέρος του έως το καλοκαίρι, αλλά και οι εργασίες επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τους επιπλέον 5 σταθμούς μέχρι την Καλαμαριά (ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2025. Για τον αυτοκινητόδρομο Καλαμπάκα -Εγνατία που αποτελεί το βόρειο τμήμα του Ε65 (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026 ενώ για το fly over στην Θεσσαλονίκη αρχές του 2027, ενώ ήδη η πρόοδος ξεπερνά το 20%. Το ίδιο έτος, στις αρχές 2027, αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.
Προφανώς, αυτά τα projects είναι μέρος των υποδομών που σχεδιάζονται, μαζί με άλλα σημαντικά που «τρέχουν» ή έρχονται (Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας, φράγματα, κτηριακά, αντιπλημμυρικά, παρεμβάσεις σε άλλα αεροδρόμια όπως σε Νάξο, Πάρο και Χίο κ.α.) και θεωρούνται εκ των εμβληματικών, όπως έχει ήδη αναφέρει το insider.gr σε σχετικό θέμα για τη φετινή χρονιά και το άμεσο μέλλον. Όπως επίσης αναφέραμε στην αρχή, μέσα στο προσεχές δίμηνο αναμένεται η εκκίνηση των εργασιών στο μέτωπο της αποκατάστασης ζημιών στη Θεσσαλία, σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι συμβάσεις είχαν πάει ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την έναρξη εργασιών από ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΠΔΕ.