Μεταφορές: Τι έρχεται για Σιδηρόδρομο, Hellenic Train - Νέο στρατηγικό πλάνο για Λεωφορεία, Μετρό, ΗΣΑΠ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μεταφορές: Τι έρχεται για Σιδηρόδρομο, Hellenic Train - Νέο στρατηγικό πλάνο για Λεωφορεία, Μετρό, ΗΣΑΠ
Προχωρά ο νέος φορέας των «Σιδηρόδρομων Ελλάδας», ζητούμενο η ασφάλεια, η αξιοπιστία, η βιωσιμότητα. Σύγχρονα τρένα και νέο προσωπικό. Διαπραγματεύσεις με Hellenic Train. Πριν το Πάσχα το νέο στρατηγικό πλάνο για Μετρό, Ηλεκτρικό, Λεωφορεία και νέες επενδύσεις.

Η μεγαλύτερη προτεραιότητα του υπ. Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται να αφορά στην κατεπείγουσα ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τα συστήματα ασφαλείας και με διαδικασίες για τα έργα πιο σύντομες, ακόμα και στα όρια του ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου για την απόκτηση νέου τροχαίου υλικού. Και επιπρόσθετα, από κοντά έρχεται και πλάνο βελτίωσης και αναβάθμισης των υπηρεσιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).

Η κυβέρνηση, όπως και χτες ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, έχει βάλει ως στόχο την προώθηση πλέγματος ενεργειών και έργων με ορίζοντα το 2027, τη λήξη δηλαδή της τρέχουσας θητείας της. «Είναι ένας στόχος τον οποίο έχουμε βάλει έως το 2027», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός μιλώντας για το σιδηρόδρομο και πρόσθεσε πως «θα απαιτηθεί εδώ να κινηθούμε με διαδικασίες, ενδεχομένως οι οποίες να είναι ξένες προς τις συνήθεις διαδικασίες του ελληνικού Δημοσίου, με τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, φτάνοντας στα όρια ενδεχομένως και του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου. Αυτό, όμως, έχουν την απαίτηση οι πολίτες να κάνουμε και αυτό πρέπει να κάνουμε».

«Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα και αυτό θα κάνουμε» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κάνοντας λόγο για κατεπείγουσα ανάγκη για να αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και με τροχαίο υλικό.

Ο πρωθυπουργός προανήγγειλε ότι στις αρχές Απριλίου θα γίνει συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τονίζοντας ότι μέχρι το 2027 η εικόνα στα ΜΜΜ θα είναι εντελώς διαφορετική. Αυτό θα αφορά και σε νέα λεωφορεία καθώς και προσλήψεις νέων οδηγών. Θα γίνουν νέες παρεμβάσεις στις γραμμές του Μετρό 2 και 3 ενώ θα αναβαθμιστεί η Γραμμή 1.

Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για την προσθήκη νέων λεωφορείων, αλλά και την πρόσληψη νέων οδηγών, την προωθούμενη αναβάθμιση στους συρμούς της γραμμής 1 του Μετρό, αλλά και τις δρομολογούμενες παρεμβάσεις στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό.

Προχωρά ο «νέο ΟΣΕ» - Το προσωπικό

Στο περιθώριο της επίσκεψης Μητσοτάκη στο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, ο νέος αναπληρωτής υπουργός, κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αρμόδιος επί της ουσίας για τις μεταφορές, υπενθύμισε ότι ιδρύεται η νέα εταιρεία στον σιδηρόδρομο, άρα θα πρέπει να «χτιστεί» μια εταιρική δομή που θα μπορεί να προσελκύσει σοβαρά στελέχη άμεσα από την αγορά για να μπορέσει να τρέξει πιο γρήγορα τα έργα.

Ο νέος φορέας, οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας», θα στελεχωθεί άμεσα και γίνει προσπάθεια να λειτουργήσει πιο γρήγορα από τα τέλη του 2025. Προσεχώς, από εβδομάδα, θα υπάρξουν ίσως και νεότερα για τις νομοθετικές διατάξεις. Η στόχευση πάντως παραμένει η ίδια, δηλαδή να προκύψει μια σύγχρονη εταιρική δομή, με νέο προσωπικό, ενώ ήδη καταρτίζονται λίστες με Έλληνες του εξωτερικού, με έμπειρα στελέχη σε σιδηροδρομικές εταιρείες ή κρατικούς φορείς σε χώρες της Ευρώπης και της Ασίας, σε χώρες με υψηλού επιπέδου τρένα και σύγχρονο σιδηρόδρομο.

«Όλα στο τραπέζι» με Hellenic Train

Όπως πηγάζει από το υπουργείο, ξεκινούν και οι συναντήσεις με την Hellenic Train, με σκοπό να τεθούν όλα τα ζητήματα στο τραπέζι. Προφανώς, οδηγούμαστε σε διαπραγμάτευση ανάμεσα στις δύο πλευρές με πλήθος θεμάτων, μεταξύ άλλων, και για την ταχύτητα παράδοσης νέων τρένων, σύγχρονων, που ανταποκρίνονται σε έναν ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο. «Η μητρική FSI θα πρέπει να στηρίξει το εγχείρημα που γίνεται στην Ελλάδα», είναι το μήνυμα που εκπέμπεται.

Στο υπουργείο, επίσης, αναγνωρίζουν ότι ο βασικός στόχος για το μέσο είναι η… ασφάλεια. Πάντως, όπως προκύπτει, είναι σημαντικό ο σιδηρόδρομος να είναι οικονομικά βιώσιμος και να σταματήσει στο τέλος της διαδρομής να επιδοτείται από το κράτος, να είναι ένας σιδηρόδρομος που θα έχει οικονομική δραστηριότητα, επιβατική και εμπορευματική. «Ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι ανοιχτός και σε άλλους παίκτες, αυτό πρέπει να είναι σαφές», σημειώθηκε χαρακτηριστικά.

Νέο στρατηγικό πλάνο για ΗΣΑΠ, Μετρό, λεωφορεία

Όπως, επίσης, προκύπτει, στις αρχές Απριλίου, πριν το Πάσχα, θα γίνει γνωστό πλήρες στρατηγικό πλάνο για ΗΣΑΠ, Μετρό, λεωφορεία, με όλες τις επενδύσεις (νέους συρμούς, ανατάξεις, λεωφορεία κ.λπ.) με στόχο να έχουμε υψηλότερες συχνότητες και μεγαλύτερη αξιοπιστία στα Μέσα Μεταφοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υποδομές: Τα μεγάλα έργα, τα χρονοδιαγράμματα, οι εκκρεμότητες και η Θεσσαλία

Ακίνητα: Γιατί η Κρήτη έγινε πόλος έλξης για εξοχικές κατοικίες – Τιμές από 4.000 έως 7.000 ευρώ/τ.μ.

Ποια μεγάλα συμβόλαια διεκδικούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider