Ζηλιασκόπουλος: Οι 7 εμβληματικές δράσεις για τα logistics και η ανάγκη ενός cargo διεθνούς αεροδρομίου στον Βόλο

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ζηλιασκόπουλος: Οι 7 εμβληματικές δράσεις για τα logistics και η ανάγκη ενός cargo διεθνούς αεροδρομίου στον Βόλο
Σε επτά εμβληματικές δράσεις που θα αναβαθμίσουν πλήρως την εικόνα των logistics στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο καθηγητής Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.

Σε επτά εμβληματικές δράσεις που θα αναβαθμίσουν πλήρως την εικόνα των logistics στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο καθηγητής Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μιλώντας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου με θέμα: «H Ελλάδα αναβαθμίζει τον ρόλο της στις εμπορευματικές ροές προς την Ευρώπη - Ισχυρή παρουσία του κλάδου στη Διεθνή Έκθεση transport logistic».

Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Κ. Ζηλιασκόπουλος στην ανάγκη δημιουργίας ενός cargo αεροδρομίου στην Ελλάδα, με έδρα, όπως είπε, τον Βόλο και διεθνή προσανατολισμό. Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε με αφορμή τη διοργάνωση Ελληνικού Ομαδικού Περιπτέρου στη Διεθνή Έκθεση transport logistic (9-12 Μαΐου - Μόναχο) από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και την υποστήριξη της Enterprise Greece.

Ο καθηγητής Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, αφού υπογράμμισε ότι χάρη στις πρωτοβουλίες τις οποίες ανέλαβε τα τελευταία χρόνια το Συμβούλιο, η Ελλάδα, σύμφωνα με την Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, αναβάθμισε τη θέση της στην παγκόσμια κατάταξη από 42η το 2018 στην 19η το 2022, σημείωσε ότι στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της χώρας στη διεθνή αγορά των logistics. Επισήμανε δε, ότι η σημαντική αυτή πρόοδος της Ελλάδας αποδίδεται στη βελτίωση κατά 13% των υποδομών και διαδικασιών στα τελωνεία, κατά 17% στην απλούστευση των γενικότερων διαδικασιών στην αγορά logistics, κατά 15% στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, κατά 24% στις επενδύσεις ψηφιοποίησης, κατά 23% στην τόνωση της αξιοπιστίας του δημοσίου τομέα και κατά 6% στην ενίσχυση της ελληνικής εξωστρέφειας. Ο ίδιος πρόσθεσε, ότι προκείμενου να αναβαθμιστεί περαιτέρω η θέση της Ελλάδας στα διεθνή logistics, το Εθνικό Συμβούλιο για την Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής προωθεί επτά εμβληματικές δράσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν:

  • Tη μετεγκατάσταση των μικρών δια-μεταφορικών εταιρειών από τον Ελαιώνα σε ένα οργανωμένο υποδοχέα, στη Φυλή.
  • Τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στο Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και την υλοποίηση αντίστοιχων υποδοχέων στο Θριάσιο.
  • Tην ψηφιοποίηση των εγγράφων μεταφοράς με την ΑΑΔΕ.
  • Tην εκπόνηση μελέτης από το ΥΠΟΜΕΔΙ για τη χωροθεσία επιπλέον οργανωμένων υποδοχέων logistics.
  • Τη χρηματοδότηση από την γενική γραμματεία Έρευνας Καινοτομίας, ερευνητικών έργων για την εφοδιαστική.
  • Την τόνωση της εξωστρέφειας των εταιρειών Logistics σε συνεργασία με την Enterprise Greece.
  • Τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής ενδοχώρας για τα λιμάνια σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  • Τη δημιουργία ενός ψηφιακού παρατηρητηρίου για την Εφοδιαστική σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ερευνητικούς φορείς.

Από την πλευρά του ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, γενικός διευθυντής και μέλος του ΔΣ του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί βασικό «γρανάζι» της οικονομίας, λειτουργεί συμπληρωματικά με τη βιομηχανία και τη μεταποίηση και προωθεί τις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές μεταφέροντας και διαφημίζοντας το ελληνικό όνομα στις παγκόσμιες αγορές. Όπως σημείωσε ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας, τα logistics αποτελούν ελκυστικό επενδυτικό πεδίο που προκαλεί σταθερά το ενδιαφέρον ξένων επενδυτικών σχημάτων με την κινητικότητα για εξαγορές να αυξάνεται, όπως και για χώρους αποθήκευσης και διανομής».

Αναφερόμενος στη γερμανική επιχειρηματική κοινότητα, επισήμανε ότι οι αξιολογήσεις που γίνονται για την Ελλάδα είναι θετικές σε ό,τι αφορά τα logistics, κρίνοντας από τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν υλοποιηθεί, μεταξύ άλλων από τη Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τη DB Schenker -θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn-, που διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στον Ασπρόπυργο και τη DHL με κτιριακές δομές στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Τέλος, ο κ. Κελέμης υπογράμμισε ότι «η πρόσφατη αναβαθμισμένη κατάταξη της Ελλάδας στη 19η θέση του δείκτη Logistics Performance Index της Παγκόσμιας Τράπεζας είναι ενδεικτική για τη δυναμική και προοπτική των ελληνικών logistics».

Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να ενισχύσει τη θέση της ως διεθνής επενδυτικός προορισμός, σημείωσε ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις να καταστεί χώρα αναφοράς στην καινοτομία και πρόσθεσε ότι τους επόμενους μήνες πρόκειται να πραγματοποιηθεί roadshow σε 5 γερμανικές πόλεις, όπου θα υπάρξουν στοχευμένες επαφές ελληνικών επιχειρήσεων με γερμανικά βιομηχανικά clusters.

Ο Γιώργος Στάμνος, πρόεδρος της Επιτροπής Logistics του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, στη σύντομη τοποθέτησή του, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, «το γεγονός ότι η συμμετοχή της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας στη Διεθνή Έκθεση transport logistic εξασφάλισε, φέτος, τη στήριξη της Πολιτείας μέσω της Enterprise Greece και του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής που αποτελεί το ανώτατο γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο προς τον υπουργό σε θέματα ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης και οργάνωσης του κλάδου στο πλαίσιο μιας Εθνικής Στρατηγικής».

Ο κ. Στάμνος στάθηκε επίσης στη βαρύτητα που δίδει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο στην αγορά logistics, αναγνωρίζοντας τον αναπτυξιακό της ρόλο για την ελληνική οικονομία και τόνισε ότι το Επιμελητήριο μέσω της Επιτροπής Logistics στηρίζει τον κλάδο δημιουργώντας νέες ευκαιρίες σύναψης συνεργασιών, εμπορικών αλλά και επενδυτικών, μεταξύ της ελληνικής και της γερμανικής αγοράς.

Όπως εξήγησε, «η ποικιλόμορφη σύνθεση της επιτροπής, με μέλη από διαφορετικούς τομείς και κλάδους, προσφέρει μια πολύτιμη προοπτική και ενθαρρύνει την ανταλλαγή ιδεών και βέλτιστων πρακτικών. Η παγκόσμια γνώση και η ανταλλαγή απόψεων, που διευκολύνεται από την Επιτροπή, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην καινοτομία και τη δημιουργικότητα, καθώς τα μέλη μοιράζονται ιδέες από τις δικές τους εμπειρίες και κλάδους. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα πολύτιμο στον ταχέως μεταβαλλόμενο τομέα των logistics, όπου αναδύονται συνεχώς νέες τεχνολογίες και στρατηγικές».

Η Αλεξάνδρα Νάσσου, προϊσταμένη Υπηρεσίας Ανάπτυξης Εφοδιαστικής του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στάθηκε στο θέμα της ψηφιακής μετάβασης του κλάδου επισημαίνοντας ότι η ΕΕ επιδιώκει να καθιερώσει μια εξειδικευμένη πλατφόρμα διαχείρισης σε ηλεκτρονική μορφή όλων των εγγράφων, που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες logistics στις διεθνείς μεταφορές.

Οι εταιρείες

Σημειώνεται ότι στο Ελληνικό Ομαδικό Περίπτερο, που οργανώνεται στη Διεθνή Έκθεση transport logistic από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, με την υποστήριξη της Enterprise Greece, μετέχουν οι εταιρείες:

  1. ΘΕΚ ΑΕ (ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΕ)
  2. ΟΛΘ ΑΕ (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ)
  3. ELIKON LOGISTICS IKE
  4. GOLDAIR CARGO SA
  5. HARLAS International Transport SA
  6. NAVICON SA
  7. O.MIND CREATIVES IKE
  8. ORPHEE BEINOGLOU SA
  9. TEU SA
  10. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κίνα: Αύξηση 70,8% στην ταξιδιωτική κίνηση για την Πρωτομαγιά - Σε επίπεδα προ της πανδημίας

Φάρσα το τηλεφώνημα για βόμβα στα γραφεία της ΝΔ

ΗΠΑ: Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς θέλει περισσότερες πληροφορίες για την επαναγορά μετοχών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider