Συμφωνίες για επενδύσεις ψάχνει στην Κίνα ο Αλέξης Τσίπρας

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Συμφωνίες για επενδύσεις ψάχνει στην Κίνα ο Αλέξης Τσίπρας

Με αρκετό χώρο στις βαλίτσες τους για επιχειρηματικές συμφωνίες αναχώρησαν για την Κίνα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και οι υπουργοί που τον συνοδεύουν προκειμένου να συμμετάσχουν στην Σύνοδο που διοργανώνεται στο Πεκίνο για το φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο-μαμούθ της κινεζικής κυβέρνησης «Μια ζώνη, ένας δρόμος».

Τον πρωθυπουργό θα συνοδεύσουν εκτός από τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς, αλλά και ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος ως πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είναι γνώριμος σε πολλά μέλη του κινεζικού κομμουνιστικού κόμματος που τρέχουν τις κρατικές επιχειρήσεις της χώρας και είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο παρελθόν για τις ελληνικές αποκρατικοποιήσεις. Σε αντίθεση με το τελευταίο ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα αυτή τη φορά δεν θα τον συνοδεύει ελληνική επιχειρηματική αποστολή καθώς ο λόγος της επίσκεψης είναι πολιτικός και συγκεκριμένος. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν συμφωνίες για νέες κινεζικές επενδύσεις στην χώρα μας.

Κάτι τέτοιο έχει, εξάλλου, προαναγγείλει και ο κ. Πιτσιόρλας ο οποίος κατά την διάρκεια σύσκεψης των φορέων για την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον προηγούμενο μήνα δήλωσε ότι αναμένεται η υπογραφή τριετούς συμφωνίας για την προσέλκυση κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα, χωρίς όμως να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες. Αυτή είναι και η αίσθηση της αγοράς. «Αναμφίβολα η επίσκεψη του πρωθυπουργού είναι σημαντική και υπάρχουν πολλές προσδοκίες από αυτή», σημειώνει στο insider.gr ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννίδης, πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου αναφέροντας ότι αναμένει τις ανακοινώσεις που θα ακολουθήσουν το ταξίδι της ελληνικής κυβερνητικής αποστολής.

Υποδομές και ενέργεια στο επίκεντρο

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς οι συνθήκες είναι κάτι παραπάνω από ευνοϊκές. Αφενός έχει κλείσει η τεχνική συμφωνία με τους Θεσμούς και αφετέρου από το τελευταίο ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα έχουν ολοκληρωθεί δύο σημαντικές συμφωνίες: Η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και η αγορά του 24% του ΑΔΜΗΕ από την State Grid. Οι υποδομές ειδικά των μεταφορών και η ενέργεια αποτελούν βασικά κομμάτια του πλάνου της Κίνας για την δημιουργία του νέου «Δρόμου του Μεταξιού», στον θαλάσσιο κομμάτι του οποίου περιλαμβάνει και η χώρα μας μέσω του Πειραιά.

Το φιλόδοξο σχέδιο για την εμπορική σύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη βρίσκεται στο επίκεντρο των προσπαθειών της κινεζικής κυβέρνησης για άνοιγμα προς την δύση και περιλαμβάνει σιδηροδρομικές γραμμές, αυτοκινητοδρόμους και λιμάνια, μεταξύ αυτών και ο Πειραιάς. Η πρωτοβουλία «Μία ζώνη, ένας δρόμος», που προτάθηκε από τον Κινέζο Πρόεδρο Σι Τζινπινγκ το 2013, αφορά στην οικονομική ζώνη του δρόμου του μεταξιού και τον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού για τον 21ο αιώνα, που συνδέουν την Ασία με την Ευρώπη και την Αφρική. Αναλυτές θεωρούν ότι το φιλόδοξο σχέδιο της Κίνας μπορεί να αφήσει μια παρακαταθήκη ακόμη μεγαλύτερη και από το Σχέδιο Μάρσαλ το οποίο καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Έχοντας την προοπτική να επηρεάσει 64 χώρες – μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα – το σχέδιο «μια ζώνη, ένας δρόμος» μπορεί να καθορίσει την οικονομική ανάπτυξη δύο ηπείρων.

«Υπό αυτό το πλαίσιο το ενδιαφέρον των μεγάλων κινεζικών ομίλων για στρατηγικές επενδύσεις στα λιμάνια, τα αεροδρόμια, και τους σιδηροδρόμους της χώρας είναι πολύ μεγάλο», σημειώνει στο insider.gr στέλεχος της αγοράς με πολυετή εμπειρία στις κινεζικές επιχειρήσεις ο οποίος ωστόσο συμπληρώνει ότι όποιες συμφωνίες υπογραφούν στην Κίνα δεν έχουν και τόση σημασία αν δεν εκπληρωθούν. «Και στο παρελθόν είχαν υπογραφεί Μνημόνια Συνεργασίας με κινεζικές επιχειρήσεις για επενδύσεις στην Ελλάδα, οι οποίες όμως δεν προχώρησαν», τονίζει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider