Η θωράκιση των τραπεζών
H θωράκιση των τραπεζών μας αποτελεί γεγονός. Επομένως δεν αλλάζει κάτι αν το πει ή όχι ο πρωθυπουργός. Το ότι όμως ο πρωθυπουργός ασχολείται με τις τράπεζες, καταγράφει τη σπουδαιότητα που αποδίδει η κυβέρνηση στη υγεία του θεσμού.
Το γιατί, δεν πρέπει να το δούμε με εγχώρια κριτήρια, αλλά με διεθνή. Όταν η Citi προτρέπει στην πώληση των ευρωτραπεζών (τραπεζών στην Ευρώπη) και στην τοποθέτηση στις τεχνολογικές εταιρίες, το θέμα λογικά τυγχάνει της προσοχής των πολιτικών ηγεσιών.
Οι φόβοι και οι ενέργειες
Ο φόβος αυτή τη στιγμή είναι πιο πολύ σε ό,τι αφορά τους στόχους του Ηρακλή, παρά οτιδήποτε άλλο. Το γιατί είναι φανερό. Αν χτυπήσουν κάποια δάνεια που έχουν ρυθμιστεί ή αν οι επενδυτές δεν εμφανιστούν πρόθυμοι να αγοράσουν τίτλους, οι στόχοι θα έχουν ένα θέμα να εκπληρωθούν.
Από την άλλη πλευρά, οι τράπεζες ετοιμάζονται να δράσουν κάπως... Δηλαδή κατ' αρχήν να αυξήσουν τα επιτόκια καταθέσεων και κατά δεύτερον να επιχειρήσουν να αυξήσουν λίγο.
Η Moody's και ο Δήμος Αθηναίων
Η Moody's λοιπόν αναβάθμισε τις προοπτικές του Δήμου Αθηναίων σε θετικές με αξιολόγηση Βa3 μετά την αναβάθμιση του αξιόχρεου της Ελληνικής Οικονομίας. Και αυτό γιατί υπάρχει σύνδεση του συγκεκριμένου Δήμου με κεντρική κυβέρνηση. Αυτό θα είχε ένα σημαντικό όφελος για το Δήμο σε μια άλλη περίοδο που θα μπορούσε δυνητικά ο Δήμος να δανεισθεί από διεθνείς αγορές. Αλλά τα επιτόκια στην παρούσα φάση δεν βοηθούν...
Η Fed και οι συνέπειες
Mπορεί η Fed να «φρέναρε» τους ρυθμούς ανόδου των επιτοκίων, αλλά αξίζει να δούμε πώς θα αντιδράσει και η Ευρώπη. Και βέβαια. εκείνο που θα μέτραγε περισσότερο στην προχθεσινή συνεδρίαση της Fed, θα ήταν τελικώς να μην είχε προχωρήσει σε νέα αύξηση.
Διακομματικό «πέτσωμα»
Μελέτησα με πολύ ενδιαφέρον τις αποκαλύψεις που έκαναν οι συνάδελφοι του Data Journalists για τη διαφημιστική δαπάνη της ΕΥΔΑΠ. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι έλαβαν διαφημιστικές καταχωρήσεις ανύπαρκτες ιστοσελίδες (τουλάχιστον σήμερα γιατί μπορεί να στήθηκαν για να πάρουν διαφήμιση και μετά να κατέβηκαν) αλλά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η λογική κατανομής της διαφήμισης. Γιατί δεν υπάρχει λογική κομματική. αλλά κολλητών που έχουν τον τρόπο τους και προέρχονται είτε από δεξιά είτε από αριστερά. Μιλάμε δηλαδή για διακομματικό «πέτσωμα» και η λίστα δείχνει και τις παρέες αυτού που κάνει την κατανομή της διαφήμισης. Τόσο απλά.
To know us better
Διαβάζοντας την τελευταία ανακοίνωση της Euroins μας πληροφορεί ότι όλα είναι καλά και ότι συναντήθηκε με την ηγεσία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών που παρείχε αναλυτική ενημέρωση αλλά και με το επιτελείο της Διεύθυνσης Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος, υπό τον Διευθυντή κ. Σταύρο Κωνσταντά. Αν δεν κάνω λάθος, η ΤτΕ δεν εποπτεύει την εταιρία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με κοινοτικό διαβατήριο. Κοινώς, η συνάντηση ήταν του know us better. Με τη δε ηγεσία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών δεν φαντάζομαι να αποτελεί είδηση η συνάντηση καθώς η Euroins είναι μέλος της.
Μόνο για γερμανομαθείς
Χθες είχαμε και ανακοινώσεις αποτελεσμάτων της Austriacard που συγχωνεύτηκε με την Inform Λύκος όπου εκδόθηκαν στα ελληνικά. Αν κάποιος θέλει να δει τις οικονομικές καταστάσεις του 2022 παραπέμπεται μέσω της ανακοίνωσης στην ιστοσελίδα της εταιρίας. Μέχρι αργά χθες το βράδυ, οικονομικές καταστάσεις δεν υπήρχαν και οι παλαιότερες ήταν στη Γερμανική Γλώσσα. Οπότε πρέπει να είσαι Γερμανομαθής για να τις διαβάσεις όταν τις βρεις. Αυτό είναι πρόοδος...
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.