Πράσινο φως
Oι τράπεζες αρχίζουν και σπιντάρουν καθώς αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως για τις διανομές στους μετόχους (μερισμάτων, επαναγοράς μετοχών κλπ). Πέρα όμως από αυτό η ισχυρή πιθανότητα μείωσης των επιτοκίων αυξάνει το ενδεχόμενο πιστωτικής επέκτασης που είναι και αυτό κάτι που οι επενδυτές το υπολογίζουν στα συν.
Μεγαλύτερος ανταγωνισμός
Εύρωστο και ανταγωνιστικό τραπεζικό σύστημα προκρίνει ο υπουργός κ. Χατζηδάκης ως λύση για να αυξηθεί η αποταμίευση στη χώρα μας. Δηλαδή (σ.σ.) κάπως υψηλότερα επιτόκια και πάντως όχι τα ίδια επιτόκια σε όλες τις τράπεζες. Αναλυτικότερος ο κ. Στουρνάρας μίλησε για φοροδιαφυγή που και αυτή με τη σειρά της αποθαρρύνει την αποταμίευση
Που αποσκοπούν οι συζητήσεις...
Όπως έγραψαν τα διεθνή πρακτορεία, η ελβετική ιδιωτική τράπεζα Julius Baer είχε διαπραγματεύσεις με την EFG International, με βασικό μέτοχο την οικογένεια Λάτση για ενδεχόμενη εξαγορά τους τελευταίους μήνες, αλλά οι συζητήσεις έχουν σταματήσει. Όταν πάντως ξεκινούν τέτοιες συζητήσεις αυτό σημαίνει πως κάποιοι επιθυμούν να αλλάξει το υπάρχον status και τελικώς η ερώτηση που τίθεται είναι γιατί;
Οι εξελίξεις στη Ρουμανία
Ένα βήμα πιο κοντά έρχεται η πώληση της Telekom Romania από τον ΟΤΕ, καθώς το νέο μετοχικό σχήμα περιλαμβάνει πέρα από την Clever Media και την Digi Romania, του τηλεπικοινωνιακού Ομίλου Digi Communications, ως μέτοχο πλειοψηφίας. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η εμπλοκή ενός μεγάλου τηλεπικοινωνιακού παίκτη καθιστά πιο εύκολη την έγκριση της συναλλαγής από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές. Ακόμα κι αν διαφοροποιήθηκε ωστόσο ο αγοραστής, το προσφερόμενο τίμημα ακούγεται ότι παραμένει το ίδιο. Και σε κάθε περίπτωση βέβαια η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα μπορούσε να πάρει κάποιο καιρό καθώς απαιτεί και την έγκριση της αρχής εθνικής ασφάλειας των επικοινωνιών - σε ελεύθερη μετάφραση - η οποία συνεδριάζει δύο με τρεις φορές ετησίως.
Κόντρα στο PR χτυπάνε καμπανάκι
Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσαν χθες οι υπάλληλοι της Κεφαλαιαγοράς μιλώντας για δομικά προβλήματα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επενδυτών και θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία της ελληνικής κεφαλαιαγοράς. Πιο σαφές μήνυμα δεν μπορούσε να υπάρξει εν μέσω του συνεδρίου της IOSCO που έχει πολύ PR για την Πρόεδρο και η ουσία αναζητείται. Σε αυτά που αναφέρουν οι υπάλληλοι της Κεφαλαιαγοράς δεν περιλαμβάνονται τα θέματα που μπαίνουν σε συρτάρια, αραχνιάζουν και χάνονται και το εκρηκτικό κοκτέιλ που δημιουργείται με το μείγμα της υποστελέχωσης.
Οι κακεντρεχείς φήμες
Μιας και ο λόγος για την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ακούω ότι κάποιες χρηματιστηριακές δεν έχουν ακόμα οικονομικές καταστάσεις της προηγούμενης χρήσης. Θέλω να πιστεύω ότι αυτά είναι κακεντρεχείς φήμες γιατί ο νόμος είναι σαφής πως οι οικονομικές καταστάσεις της προηγούμενης χρονιάς κατατίθενται στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το αργότερο στο τέλος Φεβρουαρίου. Η μη κατάθεσή του δεν αποτελεί λόγο ανάκλησης αδείας. Καταλαβαίνετε υποθέτω που το πάω σε σχέση με τις ευθύνες που προκύπτουν αν ισχύουν οι φήμες.
Τους κάνουν χάρη
Μια από τις πρώτες υποψηφιότητες εξόδου από το ΧΑ αποτελεί η Αγροτικός Οίκος Σπύρου λόγω οικονομικής κατάστασης. Δεν ξέρουμε αν θα στεναχωρηθούν και πολύ μιας και οι μέτοχοι θα μείνουν με τον μουτζούρη και κανένας δεν θα τους ενοχλεί. Μια χαρά τους κάνουν χάρη.
Το FlyOver, ο Κηφισός και οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις
Πολλά έχουν γραφτεί για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις του Fly Over, του οδικού ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκης, η… χάρη του οποίου έφτασε μέχρι και το ΣτΕ. Ακόμα περισσότερα έχουν γραφτεί και ειπωθεί για τον πολύπαθο Κηφισό στην Αθήνα, που καθημερινά μετατρέπεται σε απέραντο parking αυτοκινήτων δοκιμάζοντας τα νεύρα και την υπομονή των οδηγών. Γιατί αναφέρουμε αυτά τα δύο; Επειδή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητούν τεχνικό σύμβουλο που θα βοηθήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες σε θέματα μελετών για τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις. Ειδικότερα, για το Fly Over θα έχει ρόλο για τον έλεγχο κυκλοφοριακών μελετών για την ελαχιστοποίηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων στην πόλη της Θεσσαλονίκης κατά την διάρκεια της κατασκευής του οδικού έργου. Όσον αφορά στον Κηφισό, το θέμα είναι η Μελέτη Κυκλοφοριακής Βελτίωσης του αυτοκινητόδρομου από το ΣΕΦ έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης. Η βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του «Κηφισού» με μικρές ή μεσαίες κοστολογικές παρεμβάσεις υφιστάμενης υποδομής αλλά και η αναβάθμιση υφισταμένων ή και κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων αποτελούν το ζητούμενο της κυκλοφοριακής μελέτης.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.