Απλοποιείται η διαδικασία σύμφωνα με την οποία οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία για επιχειρήσεις οι οποίες θεωρούν ότι δεν τηρούν τα μέτρα πυροπροστασίας ή προβαίνουν σε επικίνδυνες πρακτικές. Πλέον οι καταγγελίες και αναφορές μπορούν να υποβάλλονται και ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr και να λάβουν απάντηση στην προσωπική τους θυρίδα στην συγκεκριμένη πλατφόρμα για την πορεία του αιτήματός τους.
Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Καταγγελίες». Προκειμένου να υποβάλλουν την αίτηση, οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet ή τους κωδικούς e - Banking. Αρχικά οι αιτούντες καταχωρίζουν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, δηλαδή τα στοιχεία αναφοράς και το είδος της καταγγελίας (εάν για παράδειγμα θεωρούν ότι χρησιμοποιούνται επικίνδυνα υλικά, εάν παρατηρείται απουσία μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας κλπ). Κατόπιν, επισυνάπτουν τα δικαιολογητικά, δηλαδή αποδεικτικά στοιχεία (μπορούν να επισυνάψουν μέχρι τρία αρχεία) και κατόπιν υποβάλουν την καταγγελία.
Με την υποβολή, η καταγγελία αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην Θυρίδα του Πυροσβεστικού Σώματος, στην αρμόδια Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι πολίτες ενημερώνονται με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.
Η απάντηση αποστέλλεται στην προσωπική Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.