Tip of the Day

Kaspersky: Πώς να προστατεύσετε τις επιχειρήσεις σας από επιθέσεις phishing

27-08-2024 | 14:54
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Kaspersky: Πώς να προστατεύσετε τις επιχειρήσεις σας από επιθέσεις phishing

Ανάμεσα σε 25 δημοφιλείς παγκόσμιες εταιρείες, η Google, το Facebook και η Amazon είναι οι πιο συχνοί στόχοι επιθέσεων phishing. Οι κυβερνοεγκληματίες στοχεύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό τα διαπιστευτήρια και τα δεδομένα άλλων εταιρειών, με τον αριθμό των επιθέσεων να αυξάνεται σχεδόν κατά 1,5 φορές από έτος σε έτος. Αυτά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην πρόσφατη έρευνα της Kaspersky.

Η Kaspersky ανέλυσε ένα δείγμα 25 ονομάτων από την αξιολόγηση των Best Global Brands 2023 της Interbrand για εκμετάλλευση phishing. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, άνθρωποι σε όλο τον κόσμο προσπάθησαν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ψεύτικους πόρους που παρίσταναν αυτές τις μάρκες σχεδόν 26 εκατ. φορές, δηλαδή σχεδόν 40% πιο συχνά από ό, τι την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2023. Οι ειδικοί της Kaspersky αποδίδουν αυτή την απότομη αύξηση στην αύξηση της δόλιας δραστηριότητας και όχι στη μείωση της επαγρύπνησης των χρηστών: οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου γίνονται όλο και πιο επιθετικοί προκειμένου να αποκτήσουν τα δεδομένα και τα χρήματα των χρηστών.

Μεταξύ των εταιρειών που μελετήθηκαν, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στόχευαν κυρίως τις υπηρεσίες της Google στις προσπάθειές τους να κλέψουν διαπιστευτήρια, όπως ονόματα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης. Οι λύσεις της Kaspersky απέκλεισαν πάνω από 4 εκατ. απόπειρες πρόσβασης σε ιστότοπους phishing που έχουν σχεδιαστεί για να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να παρέχουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους.

Μετά την Google, υπήρξαν περίπου 3,7 εκατ. απόπειρες εναντίον χρηστών του Facebook, ενώ η Amazon κατέλαβε την τρίτη θέση με περίπου 3 εκατ. απόπειρες. Η Microsoft και η DHL ολοκλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με 2,8 εκατ. και 2,6 εκατ. απόπειρες, αντίστοιχα. Η PayPal, η Mastercard, η Apple, το Netflix και το Instagram βρέθηκαν μεταξύ των 10 κορυφαίων εταιρειών που στοχεύουν οι κυβερνοεγκληματίες για διαπιστευτήρια και χρήματα το 2024.

Ορισμένες εταιρείες αποδείχθηκαν όλο και περισσότερο στόχοι σε απόπειρες επίθεσης phishing σε σύγκριση με πέρυσι. Το phishing για την Google έχει υπερτριπλασιαστεί, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 243% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με πέρυσι. Η Mastercard έχει δει αύξηση της τάξης του 210% στις προσπάθειες κλοπής ευαίσθητων δεδομένων και χρημάτων, ακολουθούμενη από το Facebook και το Netflix, τα οποία παρουσίασαν διπλασιασμό των αποπειρών επίθεσης.

«Φέτος σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις απόπειρες phishing που στοχοποιούν την Google. Εάν ένας phisher αποκτήσει πρόσβαση σε έναν λογαριασμό Gmail, μπορεί ενδεχομένως να έχει πρόσβαση σε πολλές υπηρεσίες, καθιστώντας τον πρωταρχικό στόχο. Το phishing για τη Mastercard, που συνήθως στοχεύει στην κλοπή χρημάτων, πιθανότατα έχει αυξηθεί παράλληλα με τον πολλαπλασιασμό των ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσποιούνται ότι πωλούν αγαθά και προσφέρουν επιλογές ολοκλήρωσης αγοράς με υποτιθέμενη Mastercard», δήλωσε η Olga Svistunova, ειδικός ασφάλειας στην Kaspersky. «Είναι ενδιαφέρον ότι η Microsoft παρουσίασε μείωση των κλικ σε πόρους ηλεκτρονικού phishing. Δεδομένου ότι αυτή η επωνυμία στοχεύεται συχνά για phishing εταιρικών διαπιστευτηρίων, η μείωση μπορεί να αποδοθεί στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού σε διάφορους οργανισμούς. Η DHL έχει επίσης σημειώσει πτώση, η οποία είναι μια κοινή τάση μεταξύ πολλών εταιρειών μεταφορών και logistics που αναλύσαμε».

Άλλα brands που δεν μπήκαν στο top 10 αλλά στοχοποιούνται όλο και περισσότερο περιλαμβάνουν την HSBC, η οποία παρουσίασε οκταπλάσια αύξηση αγγίζοντας τις 240.000 απόπειρες phishing το 2024 και το eBay, το οποίο είδε τριπλάσια αύξηση με περισσότερες από 300.000 επιθέσεις. Η Airbnb, η American Express και το LinkedIn κατέγραψαν αυξήσεις 174%, 137% και 122% στις απόπειρες, αντίστοιχα.

Πώς να προσδιορίσετε εάν η εταιρεία σας έχει στοχοποιηθεί από phishers

Αν και οι γνωστές εταιρείες είναι πρωταρχικοί στόχοι για εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, οι μικρότερες και πιο εξειδικευμένες εταιρείες δεν έχουν ανοσία. Οι απατεώνες συχνά στοχεύουν προϊόντα και υπηρεσίες με υψηλή ζήτηση, εποχιακές τάσεις ή για άλλους λόγους. Για την αποτελεσματική διαχείριση και μετριασμό αυτών των κινδύνων:

-Παρακολουθήστε την παρουσία σας στο διαδίκτυο: αναζητήστε τακτικά την επωνυμία σας στις μηχανές αναζήτησης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα marketplaces. Εξετάστε το ενδεχόμενο να αναθέσετε αυτήν την εργασία σε έναν αποδεδειγμένο πάροχο ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, ώστε να βρείτε πόρους phishing προτού κάποιος πέσει θύμα. Για παράδειγμα, η Kaspersky προσφέρει ένα ειδικό εργαλείο κατάργησης.
-Εκπαιδεύστε και ενημερώστε τους πελάτες σας: για παράδειγμα, μπορείτε να αναφέρετε στον επίσημο ιστότοπό σας εξουσιοδοτημένους πόρους για το πού να αγοράζουν το προϊόν σας, να επισημάνετε επίσημα κανάλια επικοινωνίας και να αναφέρετε δημόσια τυχόν απόπειρες phishing.
-Εάν εργάζεστε σε οικονομικό ή άλλον ευαίσθητο τομέα που προσελκύει συχνά εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, προειδοποιήστε τους πελάτες σας για αυτό το γεγονός και επιστήστε την προσοχή τους στον αυξημένο κίνδυνο εξαπάτησης. Ζητήστε τους να είναι πιο προσεκτικοί με τα emails και τα μηνύματα που λαμβάνουν.
-Εάν ένας phisher εκμεταλλευτεί την επωνυμία σας, συλλέξτε πληροφορίες σχετικά με το δόλιο domain ή τη διεύθυνση IP και τυχόν διαθέσιμες λεπτομέρειες. Αναφέρετε αμέσως ύποπτους ιστότοπους ή ιστότοπους phishing στις αρμόδιες αρχές.
-Ζητήστε από τους πελάτες σας να αναφέρουν όλες τις ύποπτες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εκ μέρους της επωνυμίας σας. Ζητήστε τους να παρέχουν στιγμιότυπα οθόνης και άλλα αποδεικτικά στοιχεία για να μπορέσετε να μάθετε εγκαίρως για ύποπτες ενέργειες.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:44

Γρίπη των πτηνών: Υπαρκτός ο κίνδυνος πανδημίας - «Σε ετοιμότητα» καλεί το υπουργείο Υγείας

14:44

Μαρινάκης: Ο νόμος για τους αιώνιους φοιτητές θα εφαρμοστεί

14:37

Έγραψε ιστορία η Ρεάλ Μαδρίτης - Ο πρώτος σύλλογος με έσοδα πάνω από 1 δισ. ευρώ

14:31

«Μπόνους» στις τραπεζικές προμήθειες από το asset management

14:30

Bristol Myers Squibb: Έγκυρη πληροφόρηση για την υπερτροφική μυοκαρδιοπάθεια με νέα ενημερωτική ιστοσελίδα

14:28

Helleniq Energy: Στο Υπερταμείο το 31,18% των μετοχών που κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ

14:11

Höttges (CEO Telekom) σε Μητσοτάκη: Ο όμιλος θα συνεχίσει να επενδύει στην Ελλάδα

14:11

Υπ. Εργασίας: Καμία παράταση στην πιλοτική εφαρμογή ψηφιακής κάρτας στον τουρισμό και την εστίαση

13:58

Τουσκ: Εάν η Ευρώπη θέλει να επιβιώσει πρέπει να εξοπλιστεί

13:58

ΠΑΣΟΚ: Στην εκπνοή των καθηκόντων του, ο κ. Τασούλας υπέγραψε επιχορηγήσεις - Απάντηση Τασούλα

13:57

Ξεκινά η αδειοδότηση για έρευνες υδρογονανθράκων νότια της Πελοποννήσου

13:53

Η Μόσχα βλέπει παράθυρο ευκαιρίας για διαπραγμάτευση με την κυβέρνηση Τραμπ

13:50

Ζούρος: Η παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη βόρεια Λέσβο δεν δικαιολογεί ιδιαίτερη ανησυχία

13:43

Επίτροπος Κουμπίλιους: Χρειάζεται ένα «big bang» στην ευρωπαϊκή άμυνα

13:21

Πρόεδρος Παναμά: Η διώρυγα δεν ήταν ποτέ «δώρο» των ΗΠΑ

13:18

ΟΔΔΗΧ: Στο 2,45% η απόδοση των εξάμηνων εντόκων γραμματίων

13:05

Aktor: Προχωρά το deal στα ακίνητα - Απέκτησε τον αποκλειστικό έλεγχο της ΜΙΛΟΡΑ

13:04

Intracom Defense: Πρόεδρος ο Μιχάλης Τσαμάζ και ΑΜΚ 20%

12:45

Πρόεδρος της Βουλής ο Νικήτας Κακλαμάνης - «Ευχαριστώ για την τιμή που μου επιφυλάξατε»

12:41

Τραμπ: Έθεσε σε υποχρεωτική άδεια υπαλλήλους σε προγράμματα πολυπολιτισμικότητας

12:36

ΕΥΑΘ: Περνά στο Υπερταμείο το 24,02% του ΤΑΙΠΕΔ

12:26

EasyJet: «Οδεύει» προς το 1 δισ. λίρες σε ετήσια κέρδη - Θετικές οι προοπτικές για το καλοκαίρι

12:21

Σχέδιο Τραμπ για AI - Επενδύσεις 500 δισ. από Oracle, Softbank, OpenAI

12:11

Επιστρέφονται οι άδειες στους πωλητές λαϊκών αγορών

12:01

Συνάντηση Ζελένσκι - Μερτς: «Θέλουμε μια δίκαιη ειρήνη στην Ουκρανία»

12:00

Ο Τραμπ στερεί τη φύλαξη της Secret Service από τον άλλοτε στενό συνεργάτη του Μπόλτον

11:57

Δασμοί Τραμπ: Πρώτη «επίθεση» σε Ευρώπη, Κίνα – Το TikTok μέσο διαπραγμάτευσης

11:48

Τσιόδρας στο Ευρωκοινοβούλιο: Άμεση εφαρμογή της ευρωπαϊκής ψηφιακής νομοθεσίας για να προστατέψουμε τη δημοκρατία

11:45

Σκυλακάκης: Εντός της εβδομάδας η μελέτη και ο διαγωνισμός για τους υδρογονάνθρακες

11:32

Σκλαβενίτης: Διευρύνει την παρουσία του στη νησιωτική χώρα – Νέο κατάστημα στην Πάτμο