Σημαντική αύξηση καταγράφει η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, μια καλή ένδειξη για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, παρά το γεγονός ότι αυτή δεν συντελείται ομοιόμορφα σε όλες τις χώρες του πλανήτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της SNE Research. Η εταιρεία ανέλυσε την αύξηση των πωλήσεων από έτος σε έτος και μέτρησε τις παγκόσμιες ταξινομήσεις στους πρώτους πέντε μήνες του 2023, οι οποίες κατέγραψαν αύξηση 43% φθάνοντας τα 4,85 εκατ. οχήματα.
Η SNE λέει ότι η έρευνά της δείχνει επίσης ότι κατά τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, η παγκόσμια χρήση μπαταριών EV σημείωσε αύξηση 52,3% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Η εταιρεία υπολογίζει ότι μπαταρίες χωρητικότητας 237,6 GWh παραδόθηκαν για την τροφοδοσία νέων μπαταριών EV από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με τις 156,0 GWh που παραδόθηκαν τους πρώτους πέντε μήνες του 2022.
Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης, λέει η SNE Research «οδηγείται από τα αυξανόμενα μερίδια στην κινεζική εγχώρια αγορά» για τα EV.
Ωστόσο, η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα δεν συμβαίνει μόνο στην Κίνα.
Το μερίδιο αγοράς EV της Κίνας έφθασε στο 57,8% το 2023 καθιστώντας την παγκόσμιο ηγέτη αλλά οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 23,7% μέχρι στιγμής το 2023 και στη Βόρεια Αμερική έχουν αυξηθεί κατά 51,7% από έτος σε έτος, σύμφωνα με την SNE Research. Περίπου 611.000 νέα EVs έχουν ταξινομηθεί στη Βόρεια Αμερική τους πρώτους πέντε μήνες του 2023, από 403.000 το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Σε συνδυασμό με πρόσφατη έρευνα που προβλέπει ότι οι Αμερικανοί και οι καταναλωτές σε άλλες ανεπτυγμένες οικονομίες μπορεί να έχουν λιγότερα επιβατικά οχήματα, η στροφή προς τα EVs θα μπορούσε να μειώσει την παραγωγή πολλών δευτερευόντων προϊόντων.
Προσφέροντας καλύτερες προοπτικές για την ανακύκλωση, τα EV τείνουν να περιλαμβάνουν περισσότερες χάλκινες καλωδιώσεις και πάνελ αμαξώματος αλουμινίου και δημιουργώντας μια ανθηρή αγορά για οξείδια νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου που συλλέγονται από μπαταρίες EV στο τέλος του κύκλου ζωής τους.