Έρχεται εντός της εβδομάδας η νέα ψηφιακή εφαρμογή «Αppodixi» στα κινητά τηλέφωνα με την οποία όλοι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να «σκανάρουν» τις αποδείξεις που παίρνουν από τα καταστήματα, τα πρατήρια καυσίμων, τις ταβέρνες, τα μπαρ και γενικά σε όλες τις συναλλαγές τους και να διαπιστώνουν την εγκυρότητα της κάθε απόδειξης.
Μάλιστα σε περίπτωση που εντοπίσουν ότι μια απόδειξη δεν είναι γνήσια και ειδοποιήσουν την ΑΑΔΕ τότε θα επιβραβεύονται με μπόνους που μπορεί να φθάνει τα 2.000 ευρώ.
Με τη νέα ψηφιακή εφαρμογή ο έλεγχος των αποδείξεων με το κινητό θα γίνεται με απλές και γρήγορες κινήσεις σκανάροντας το QR code που βρίσκεται σε αυτή. Στη συνέχεια τα δεδομένα θα αποστέλλονται στο σύστημα της ΑΑΔΕ και ο καταναλωτής θα ενημερώνεται για το αποτέλεσμα του ελέγχου.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η απόδειξη δεν είναι αυθεντική ο φορολογούμενος που κατήγγειλε την παράβαση μετά τη βεβαίωση του προστίμου από τις ελεγκτικές αρχές θα λαμβάνει ποσό που μπορεί να φθάνει έως και 10 φορές της αξίας της απόδειξης με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι το ανώτατο όριο θα κυμαίνεται στα 1.500-2.000 ευρώ.
Οι προϋποθέσεις, ο ακριβής τρόπος υπολογισμού του ύψους του μπόνους και η διαδικασία καταβολής του θα καθοριστεί με διάταξη που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.
Η εφαρμογή θα διανεμηθεί από τα Ηλεκτρονικά Καταστήματα Google Play (Android) και App Store (iOS) και θα λειτουργεί ως εξής:
1. Ο χρήστης ανοίγει την εφαρμογή και μέσω της κάμερας του κινητού, σκανάρει την κωδικό QR της απόδειξης.
2. Ανάλογα με την κατάσταση της απόδειξης, η εφαρμογή παράγει τα εξής μηνύματα:
- Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζονται τα στοιχεία της απόδειξης (αριθμός ταμειακής, ΑΦΜ επιχείρησης, αριθμός απόδειξης, ημερομηνία και ώρα έκδοσης της συναλλαγής, αξία συναλλαγής, ΦΠΑ και στις συναλλαγές με πρατήρια καυσίμων, την ποσότητα και το είδος του καυσίμου). Στην περίπτωση αυτή, ελέγχεται εάν τα στοιχεία που εμφανίζονται στην εφαρμογή είναι τα ίδια με αυτά που εμφανίζονται στην απόδειξη. Εάν δηλαδή η αξία που αναγράφεται στην απόδειξη είναι ίδια με την αξία που έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν υπάρχει διαφορά, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έχει γίνει επέμβαση στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης, ώστε άλλο ποσό να εμφανίζει στην απόδειξη στον πελάτη και άλλο, μικρότερο, ποσό να διαβιβάζει στην ΑΑΔΕ.
- Η ταμειακή είναι δηλωμένη, αλλά η απόδειξη δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, αναφέρεται η ημερομηνία και ώρα πέραν την οποίας η απόδειξη θα έπρεπε να έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν η απόδειξη έχει εκδοθεί πριν από το χρονικό σημείο αυτό, υποδεικνύεται η αναφορά για μη διαβίβαση της απόδειξης.
- Ο κωδικός QR δεν μπορεί να διαβαστεί ή ότι η ταμειακή δεν είναι δηλωμένη ή δεν είναι ενεργή. Στην περίπτωση αυτή υποδεικνύεται η υποβολή αναφοράς στην εφαρμογή.
Πώς θα γίνεται η καταγγελία στην ΑΑΔΕ
Εφόσον ο χρήστης επιλέξει να αναφέρει την απόδειξη, καλείται να κάνει τα εξής:
- Να τραβήξει φωτογραφία της απόδειξης.
- Να εισαγάγει τον λόγο αναφοράς, υπό μορφή πεδίου Λίστας Επιλογών (με δυνατότητα επιλογής μιας τιμής).
- Να προσθέσει όποιες παρατηρήσεις θέλει.
- Να επιλέξει αν θα πραγματοποιήσει ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία.
Η αναφορά ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα αξιοποίησης καταγγελιών της ΑΑΔΕ και με βάση αυτήν δρομολογείται ο σχετικός έλεγχος.