Ξεκινά σήμερα η απογραφή του ωραρίου εργασίας από όλες τις επιχειρήσεις - Πρόστιμα για τους παραβάτες

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ξεκινά σήμερα η απογραφή του ωραρίου εργασίας από όλες τις επιχειρήσεις - Πρόστιμα για τους παραβάτες
Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο

Από σήμερα Τρίτη 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.

Πρόκειται για την Β΄ φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

Οπως δείχνουν τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ - μάρκετ που χρησιμοποιούν την κάρτα) είναι 94,74 %.

Το επόμενο διάστημα, αφού προηγηθεί διάλογος τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους, θα προχωρήσει με βάση όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί η σταδιακή επέκταση του μέτρου σε κλάδους όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι εταιρείες security, οι ΔΕΚΟ, η βιομηχανία, η εστίαση και ο τουρισμός.

Λαμβάνοντας υπόψιν ότι κάθε κλάδος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, ο διάλογος αυτός θα ξεκινήσει άμεσα, προκειμένου η μεταρρύθμιση να εφαρμοστεί στους κλάδους προτεραιότητας χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και χωρίς να αγνοούνται οι ιδιαιτερότητες των επιμέρους δραστηριοτήτων. Στον εν λόγω διάλογο θα ληφθεί υπόψη και η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ.

Υπενθυμίζεται πως με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη παρατείνεται έως τις 11 Νοεμβρίου 2022 η προθεσμία που έχουν οι επιχειρήσεις για την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4 (Ετήσιος/ Ετήσιος Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού) στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ για το τρέχον έτος.

Η διαδικασία βήμα -βήμα

Ο εργοδότης δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία εργασιακής σχέσης που αφορούν το χρόνο εργασίας καθώς και το ωράριο απασχόλησης σε ψηφιακή μορφή είτε ως σταθερό εβδομαδιαίο είτε ως μεταβαλλόμενο ανά ημέρα. Η απογραφή των εργαζόμενων μπορεί να γίνει σταδιακά (π.χ. για κάθε παράρτημα), με την προϋπόθεση να έχει ολοκληρωθεί για το σύνολο του προσωπικού μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022. Με τη διαδικασία αυτή αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων, από τη νέα ψηφιακή διαδικασία.

Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου (Τρέχουσα Κατάσταση Ψηφιακής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας), το οποίο θα είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζόμενων, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχει αναρτήσει αναλυτικές οδηγίες και τις τεχνικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων στη διεύθυνση https://eservices.yeka.gr/(S(onzdetukeisybiaszyblyboa))/Announcements.aspx?id=257

H διαδικασία αρχικής υποβολής Σταθερού Εβδομαδιαίου Ωραρίου περιέχει τα εξής χαρακτηριστικά:

- Βασικά στοιχεία δήλωσης

  • Εργοδότης
  • Παράρτημα
  • Ημερομηνία Υποβολής / Αρ. Πρωτ.
  • Ημερομηνίες Εφαρμογής Ωραρίου

- Από
- Έως (Προαιρετικό)

- Εργαζόμενοι δήλωσης

  • Προσωπικά Στοιχεία: ΑΦΜ, Επώνυμο, Όνομα
  • Ημέρα Εβδομάδας (Δευτέρα - Κυριακή) και Ανάλυση Απασχόλησης Ημέρας

Για την Ανάλυση Απασχόλησης Ημέρας υποστηρίζονται 4 επιλογές:

  • Εργασία (ώρα από / έως)
  • Τηλεργασία (ώρα από / έως)
  • Ανάπαυση / Ρεπό
  • Μη Εργασία (χρησιμοποιείται στην περίπτωση μερικής απασχόλησης ή εκ περιτροπής).

H διαδικασία αρχικής υποβολής προγράμματος εργασίας Μεταβαλλόμενο / Τροποποιούμενο ανά Ημέρα περιέχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Βασικά στοιχεία δήλωσης

  • Εργοδότης
  • Παράρτημα
  • Ημερομηνία Υποβολής / Αρ. Πρωτ.
  • Ημερομηνίες Εφαρμογής Ωραρίου

- Από
- Έως
- Εργαζόμενοι δήλωσης

  • Προσωπικά Στοιχεία: ΑΦΜ, Επώνυμο, Όνομα
  • Ημερομηνία και Ανάλυση Απασχόλησης Ημέρας

Είναι υποχρεωτική η αποτύπωση Απασχόλησης Ημέρας για όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Δίνεται επίσης η δυνατότητα πολλαπλού χαρακτηρισμού εντός της ίδιας ημέρας, για την περίπτωση διακεκομμένου ωραρίου Εργασίας (ή Τηλεργασίας). Οι επιλογές Ανάπαυση / Ρεπό ή Μη Εργασία δεν μπορούν να
συνδυάζονται με δηλώσεις διαστήματος Εργασίας ή Τηλεργασίας.

Έλεγχοι και πρόστιμα

Ξεκινούν από σήμερα και οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους για την τήρηση του ωραρίου και την χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, θα επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο, ο οποίος δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, διαπιστωθεί η ίδια παράβαση, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 15 ημερών.

Παράταση ζητούν οι φορείς

Στο μεταξύ σε επιστολή της στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκη, η ΕΣΕΕ, η ΓΣΕΒΕΕ και οι λογιστικοί σύλλογοι της χώρας ζητούν τη χρονική παράταση των δύο διαδικασιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, λόγω της αδυναμίας των εμπορικών επιχειρήσεων και των λογιστικών γραφείων να ανταποκριθούν στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια.

Συγκεκριμένα, η ΕΣΕΕ αιτείται:

  • Την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής του Ετήσιου Πίνακα Προσωπικού Ε4 μέχρι τις 31/12/2022, αντί της 31/10.
  • Την ισόχρονη μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης της απογραφικής διαδικασίας, δηλαδή από 01/01/2023 αντί της 01/11/2023.

Οι φορείς επισημαίνουν πως και οι δύο χρονικές παρατάσεις είναι απαραίτητες για τις χιλιάδες μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας που δεν διαθέτουν εσωτερικό λογιστήριο, καθώς θα πρέπει να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα προσαρμογής και ενημέρωσης στους λογιστές και φοροτεχνικούς, τους άμεσους συνεργάτες τους που χειρίζονται την εφαρμογή των διατάξεων για τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

Μάλιστα επισημαίνουν πως η αποδοχή εκ μέρους του υπουργείου του αιτήματος για παράταση των εν λόγω προθεσμιών, θα αποτρέψει την επιβολή αχρείαστων προστίμων σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις που αντικειμενικά δεν μπορούν να είναι συνεπείς στις ισχύουσες ασφυκτικές προθεσμίες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εφορία: Ποιοι φορολογούμενοι λαμβάνουν «ραβασάκι» με πρόστιμα

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Παράταση έως 31/12 στην υποβολή του Ε4 και στην απογραφή ζητάει η ΕΣΕΕ

Υποδομές: Πώς η άνοδος του επιτοκιακού κόστους επηρεάζει Δημόσια Έργα, ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεις – Τα νέα projects και το χρηματοδοτικό μοντέλο

gazzetta
gazzetta reader insider insider