Εφορία: «Λίφτινγκ» σε Taxis, Taxisnet και Elenxis με τη βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εφορία: «Λίφτινγκ» σε Taxis, Taxisnet και Elenxis με τη βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης
Μετά από 27 χρόνια, η ΑΑΔΕ προχωρά σταδιακά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της. Οι 10 παρεμβάσεις για περιορισμό της φοροδιαφυγής, ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και βελτίωση των υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους.

Μετά από 27 χρόνια, η ΑΑΔΕ προχωρά σταδιακά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της με αντικατάσταση των Τaxis, Τaxisnet και Εlenxis. Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη το έργο «Ανάπτυξη νέου ενοποιημένου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Φορολογίας της ΑΑΔΕ (TAXIS - TAXISNET- ELENXIS)» εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το έργο στοχεύει στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της ενίσχυσης της φορολογικής συμμόρφωσης και στη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει η ΑΑΔΕ προς τους φορολογούμενους.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ενσωμάτωση και αξιοποίηση υφιστάμενων εφαρμογών και υπηρεσιών, όπως είναι το EISPRAXIS, myDATA, myPROPERTY, μητρώο πλοίων, κ.λπ. ενώ το νέο σύστημα θα πρέπει να αξιοποιεί και να διαλειτουργεί με τα τρέχοντα συστήματα της ΑΑΔΕ, να παρέχει τη δυνατότητα διασύνδεσης με νέα μελλοντικά συστήματα ή συστήματα τρίτων φορέων, όπως για παράδειγμα τα ΟΠΣ Ανθρώπινου Δυναμικού, Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Εγγράφων, Κτηματολόγιο, τα οποία να αλληλεπιδρούν με τα δομικά στοιχεία του νέου συστήματος φορολογίας.

Αναλυτικότερα οι βασικές δράσεις του έργου είναι:

1. Μητρώο Φορολογουμένων. Θα περιλαμβάνει προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες για φυσικά και νομικά πρόσωπα, θα αποδίδει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ). Θα διαχειρίζεται υποκαταστήματα, στοιχεία έναρξης και λήξης δραστηριοτήτων, οικογενειακή κατάσταση, σχέσεις μελών για μετέχοντες σε διοικητικά συμβούλια επιχειρήσεων, εταιρικές σχέσεις κλπ.

2. Μητρώο Κινητών και Ακινήτων Στοιχείων Περιουσίας

3. Υπηρεσίες Δηλώσεων Φορολογουμένων

4. Βεβαίωση Φόρου και Πληρωμές. Θα περιλαμβάνει υπηρεσίες που αφορούν στο σύνολο των υποχρεώσεων για δηλώσεις που φέρει ο κάθε φορολογούμενος σύμφωνα με τη νομοθεσία.

5. Λογιστική Εικόνα Φορολογούμενου. Θα περιλαμβάνει λειτουργικότητες τήρησης λογαριασμού για όλους τους φορολογούμενους. Παράλληλα, θα καταγράφει το σύνολο των κινήσεων και συναλλαγών για όλους τους τύπους φόρων και όλα τα συστήματα πληρωμών, αναφορικά με υποχρεώσεις, βεβαιώσεις, εισπράξεις, διακανονισμούς, πρόστιμα, προσαυξήσεις και συμψηφισμούς. Θα διαμορφώνει με αυτόν τον τρόπο μία συνολική «εικόνα φορολογούμενου», όπου όψεις της θα διατίθενται στους φορολογούμενους μέσω της λειτουργικότητας «Εικόνα Φορολογουμένου, Γνωστοποιήσεις και Αρωγή».

6. Γνωστοποιήσεις – Κοινοποιήσεις, Συμμόρφωση, Ανάθεση και Διαχείριση Υποθέσεων. Η λειτουργικότητα αυτή αφορά στην ανάθεση υποθέσεων για διεκπεραίωση από στελέχη σε όλη την επικράτεια. Θα παρέχει διαχείριση και εποπτεία της κάθε υπόθεσης από «άκρο σε άκρο», καταγράφοντας δεδομένα από πλήθος συστημάτων και λειτουργιών, καθώς και τις ενέργειες των εμπλεκομένων που πραγματοποιούνται για την ολοκλήρωση της κάθε υπόθεσης.

7. Ανάλυση Κινδύνων. Θα περιλαμβάνει τη συγκρότηση προφίλ για διάφορες οντότητες. Τα προφίλ θα αρχικοποιηθούν και θα συντηρούνται αξιοποιώντας τις πιο κατάλληλες τεχνικές και μεθόδους, αναλόγως την περίπτωση και τα προβλήματα στα οποία επιδιώκεται λύση. Η λειτουργικότητα αυτή πρέπει να μπορεί να αξιοποιεί ανάλυση και μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των υποκειμένων και να αναγνωρίζει ομοιότητες.

8. Υποστήριξη Ελέγχων και Επιτόπιων Ελέγχων. Θα περιλαμβάνει τις λειτουργικότητες οι οποίες θα υποστηρίζουν τις ελεγκτικές εργασίες που θα πραγματοποιούνται στα Ελεγκτικά Κέντρα. Θα υποστηρίζεται με δύο εκδοχές, μια για απομακρυσμένο έλεγχο και μια για επιτόπιο έλεγχο στον χώρο του φορολογούμενου. Οι λειτουργικότητες θα καλύπτουν όλο το εύρος των εργασιών, καθώς και της συλλογής και επεξεργασίας των απαραίτητων δεδομένων από συστήματα της ΑΑΔΕ και εξωτερικές πηγές, προκειμένου για την προετοιμασία, την πραγματοποίηση και την μετέπειτα επεξεργασία των ευρημάτων του ελέγχου από τα στελέχη της ΑΑΔΕ.

9. Δημιουργία Αναφορών και Διαμόρφωση Πολιτικών Συμμόρφωσης. Θα περιλαμβάνει τη διαχείριση ρυθμίσεων και ληξιπρόθεσμων οφειλών με βάση ένα ενιαίο σύνολο κανόνων. Θα παρέχονται όλα τα μέσα στο φορολογούμενο για να παραμείνει στη πλευρά της οικειοθελούς συμμόρφωσης, ρυθμίζοντας τις υποχρεώσεις του.

10. Μητρώο Ηλεκτρονικών μέσων Φορολογούμενου. Η περιοχή αυτή θα περιλαμβάνει υπηρεσίες διαπίστευσης, ταυτοποίησης και εγγραφής συστημάτων, που θα διαβιβάζουν με ασφαλή τρόπο δεδομένα προς την ΑΑΔΕ για λογαριασμό του φορολογούμενου, διασφαλίζοντας την εξουσιοδότησή του. Ακόμα φορολογικούς μηχανισμούς, ταμειακές και POS, ταξίμετρα, παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης και συστημάτων ERP, καθώς και πληροφοριακά συστήματα λογιστών και φοροτεχνικών.

Το έργο αναμένεται να υλοποιηθεί σε δύο χρονικές φάσεις: Η πρώτη έχει ορίζοντα τα τέλη του 2025 και αφορά την Παράδοση του λογισμικού (εγκατεστημένου), όπου θα έχει μεταπτωθεί στη νέα κατάσταση, το Μητρώο Φορολογουμένων, το Μητρώο Κινητών και Ακινήτων στοιχείων Περιουσίας, η Λογιστική, η Εικόνα Φορολογουμένου, οι Γνωστοποιήσεις – Κοινοποιήσεις καθώς και οι Υπηρεσίες Δηλώσεων Φορολογουμένων, Βεβαίωση φόρου και Πληρωμές για δύο μεγάλες κατηγορίες φόρων (Φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ),Υποστήριξη ελέγχων και επιτόπιων ελέγχων και Ανάλυση και αποτίμηση κινδύνων.

Η ολοκλήρωση του έργου προσδιορίζεται μέχρι τα τέλη του 2028 και αφορά την Παράδοση της ανάθεσης και Διαχείρισης υποθέσεων, μαζί με τις λοιπές κατηγορίες φόρων που δεν περιλαμβάνονται στην αρχική φάση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εφορία: Με ένα κλικ η χορήγηση 20 βεβαιώσεων – Τι αλλάζει από την επόμενη εβδομάδα

Έρχεται θερινό φορο-σαφάρι στα νησιά – Νέα μέθοδος με real time διασταυρώσεις

Αναστέλλεται η λειτουργία των επιχειρήσεων NAMMOS στη Μύκονο

gazzetta
gazzetta reader insider insider