Σημαντικά κέρδη σε χρόνο και σε χρήμα μπορούν να αποκομίσουν όσοι κάνουν πλέον online τις συναλλαγές τους, αλλά και επιλέγουν να πληρώσουν με κάρτα αντί για αντικαταβολή.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε πρόσφατα ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GReek ECommerce Association), όσοι χρησιμοποιούν πλαστικό χρήμα για τις online αγορές τους, μπορούν να το κάνουν εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.
Σημαντικά είναι τα οφέλη και για τους εμπόρους που ενσωματώνουν ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής στα e-shops τους. Και αυτό γιατί, με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας.
Παράλληλα, σημαντικό επιπρόσθετο όφελος είναι πως μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής ενώ το κυριότερο όλων είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια.
«Ξεπέρασέ το»
Προκειμένου λοιπόν να γίνουν ευρύτερα κατανοητά τα συγκεκριμένα οφέλη, ο GR.EC.A με την υποστήριξη της Mastercard, λάνσαρε πρόσφατα την καμπάνια «Ξεπέρασέ το», με στόχο τη δημιουργία και την εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών, με τη χρήση κάρτας.
Η εν λόγω καμπάνια έρχεται με χιούμορ να ενημερώσει τους καταναλωτές και να απαντήσει σε μία σειρά από ανησυχίες τους, σχετικά με τη χρήση κάρτας στο online περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος με τη συνδρομή της Mastercard, δημιούργησε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και video ), μέσα από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.
Όλα τα παραπάνω υλικά είναι διαθέσιμα στο κοινό στην ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα http://xeperaseto.greekecommerce.gr/, η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας.
«Καλπάζει» το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα
Η καμπάνια του GR.EC.A με την υποστήριξη της Mastercard έρχεται σε μια στιγμή κατά την οποία το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα επεκτείνεται με γοργότατους ρυθμούς. Εντούτοις, ακόμη, οι καταναλωτές δεν έχουν κατανοήσει τα οφέλη των πληρωμών με κάρτα για τις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές, προτιμώντας σε μεγάλο βαθμό την αντικαταβολή. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο GR.EC.A, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα καταγράφει συνεχή και σημαντική ανάπτυξη, με το τζίρο του να αγγίζει πλέον τα 4 δισ. ευρώ (2% του ΑΕΠ). Αντίστοιχα, όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online, καθώς πλέον υπάρχουν περισσότερα από 6.500 ελληνικά e-shops. Σήμερα, οι εγχώριοι «online» καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια, δηλαδή αποτελούν το 40% του «online» πληθυσμού, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops.
Εντούτοις, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το ELTRUN (το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016), παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και της συνεχούς ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με τον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.α.).
Αντιλήψεις που φιλοδοξεί να αντιστρέψει η καμπάνια «Ξεπέρασέ το» την οποία και λάνσαρε ο GR.EC.A με την υποστήριξη της Mastercard.