PwC: Γρήγορη ανέλιξη για τα στελέχη ψηφιακής τεχνολογίας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
PwC: Γρήγορη ανέλιξη για τα στελέχη ψηφιακής τεχνολογίας

Ολοένα υψηλότερα στην ιεραρχία των εταιρειών παγκοσμίως αναρριχώνται τα στελέχη ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς οι επιχειρήσεις στρέφονται στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών τους προκειμένου να προλάβουν τις νέες τάσεις.

Ωστόσο, δεν είναι μεγάλο το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν προλάβει υπεύθυνο ψηφιακής τεχνολογίας (Chief Digital Officer - CDO). Σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας PwC σε 1500 εταιρείες παγκοσμίως, μόνο το 6% διαθέτει αυτή την ειδικότητα.

Το ποσοστό αυτό διαφέρει ανάλογα με το αντικείμενο της δραστηριότητας και διαμορφώνεται στο 13% στους κλάδους ΜΜΕ και ψυχαγωγίας, στο 11% στις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών και στο 9% στις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων.

Σε γεωγραφικό επίπεδο παρατηρούνται, επίσης, διαφοροποιήσεις με τις εταιρείες στην Ευρώπη να προσλαμβάνουν Επικεφαλής Ψηφιακής Τεχνολογίας με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με άλλες περιοχές (13% στην Ευρώπη έναντι 7% στη Βόρεια Αμερική, 5% στη Νότια και Λατινική Αμερική, 3% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και 2% στη Μέση Ανατολή και την Αφρική)

Όπως είναι αναμενόμενο, οι εταιρείες μεγαλύτερου μεγέθους προπορεύονται στον διορισμό CDO. Το ποσοστό των εταιρειών που απασχολούν πάνω από 10.000 εργαζόμενους και οι οποίες έχουν ήδη διορίσει CDO κυμαίνεται μεταξύ 7% και 9%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις μικρότερες εταιρείες κυμαίνεται μεταξύ 1% και 3%.

Από τους 86 CDO που εντοπίστηκαν, οι 31 διορίσθηκαν την περασμένη χρονιά, μια αύξηση που υποδηλώνει ότι όλο και περισσότερες κορυφαίες εταιρείες πιστεύουν στην ανάγκη διορισμού ενός ανώτερου στελέχους που θα ασχολείται αποκλειστικά με τις ψηφιακές τεχνολογίες και θα έχει υπό την ευθύνη του τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας μέσω της πλήρους ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών.

Όμως, οι περισσότερες εταιρείες δεν καταφέρνουν να προσθέσουν στη διοικητική τους πυραμίδα τον ρόλο του Επικεφαλής Ψηφιακής Τεχνολογίας αρκετά έγκαιρα.

Στις εταιρείες που έχουν προσλάβει CDO, πάνω από το 80% αυτών προσλήφθηκαν από το 2012 και μετά ενώ το 40% αυτών ανήκουν στην ανώτατη βαθμίδα της ιεραρχίας (C-suite). Σύμφωνα με τη μελέτη «Strategy&» της PwC , το γεγονός αυτό υποδεικνύει ότι ο ρόλος της βαθμίδας C-suite επαναπροσδιορίζεται, με πολλούς Επικεφαλής Ψηφιακής Τεχνολογίας να προέρχονται από μια ευρύτερη γκάμα τομέων, κυρίως από το μάρκετινγκ (34%), τις πωλήσεις (17%) και την τεχνολογία (14%).

Καθώς ο ρόλος του ψηφιακού ηγέτη περιλαμβάνει εξ ορισμού την έννοια της αλλαγής, οι CDO που μπορούν να προσαρμοστούν στις ταχύτατα μεταβαλλόμενες συνθήκες παραμένοντας ταυτόχρονα πιστοί στους επιχειρηματικούς στόχους των εταιρειών τους θα είναι και αυτοί που θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στα καθήκοντά τους.

Όπως υποστηρίζει ο Roman Friedrich, μέλος της ομάδας που συνέταξε τη μελέτη, «τελικά, στόχος του κάθε CDO είναι να εμφυτεύσει την ψηφιακή ατζέντα τόσο βαθιά στον οργανισμό, ώστε να γίνει τρόπος ζωής για τον καθένα. Μόλις η ψηφιακή τεχνολογία ενσωματωθεί στις καθημερινές λειτουργίες των εταιρειών, το ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι εάν χρειάζεται πλέον ένας τέτοιος ρόλος».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider