134% περισσότερα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες σε online αγορές - Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
134% περισσότερα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες σε online αγορές - Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
Άνοδο 1.654% η κατηγορία των puzzles, μείωση 99% τα αμορτισέρ αυτοκινήτου.

Έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, αυξάνεται η καταναλωτική δαπάνη των Ελλήνων σε ηλεκτρονικά καταστήματα με ορισμένες κατηγορίες προϊόντων να κερδίζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών στις online αγορές αφού ικανοποιούν καθημερινές ανάγκες όσο «μένουμε σπίτι». Το παραπάνω μαρτυρά νέα έρευνα που διενεργήθηκε για το διάστημα 30 Δεκεμβρίου 2019 έως 5 Απριλίου 2020 από τον GRECA, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλ. Εμπορίου με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.

greca

Η ανάγκη για διασκέδαση εν μέσω καραντίνας σε συνδυασμό με τον περίσσιο ελεύθερο χρόνο έχει στρέψει τον κόσμο σε puzzles κατηγορία που παρουσιάζει άνοδο 1.654%. Η ανάγκη για επικοινωνία έχει εκτινάξει τις πωλήσεις των web cameras παρουσιάζοντας άνοδο 1.256% ενώ η ανάγκη για άσκηση μιας και η καθημερινότητα περιορίζεται σε τέσσερις τοίχους έχει αυξήσει την δαπάνη για αλτήρες κατά 875% και για στρώματα γυμνασιτκής κατά 772% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

μεταβολή εμπορίου greca

Την ίδια στιμγή τα ηλεκτρονικά καταστήματα των περισσότερων κλάδων αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους κάθε εβδομάδα εδώ και 4 εβδομάδες. Ειδικά την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020 που ήταν η τελευταία εβδομάδα προ καραντίνας η επισκεψιμότητα σε site που πωλούν Προϊόντα Ψυχαγωγίας αυξήθηκε +433%, Αθλητισμό & Hobby +129% ενώ Παιδικά – Βρεφικά Είδη κατά +118.

greca ανοδος

Ωστόσο υπάρχουν και κατηγορίες που εμφανίζουν μεγάλη πτώση στην online δαπάνη αφού σχετίζονται με δραστηριότητες που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν αυτή την περίοδο, όπως για παράδειγμα κατηγορίες ηλ. εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς. Ενδεικτικά, τα αμορτισέρ αυτοκινήτου παρουσιάζουν πτώση -99%, οι βαλίτσες ταξιδιού -63% και οι γόβες -51%. Παρότι βέβαια η κατηγορία της μόδας είχε καταγράψει αισθητή κάμψη στην αρχική περίοδο του εγκλεισμού μας στο σπίτι, πλέον φαίνεται να δείχνει σημάδια ανάκαμψης καταγράφοντας αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.

greca πτώση

Στον αντίποδα η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, όσων παραμένουν ανοιχτά, έχει μειωθεί κατακόρυφα, σε ποσοστό που φτάνει το -85% μέσα στην εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την βάση των 5 εβδομάδων 3 Ιανουαρίου – 6 Φεβρουαρίου 2020.

Να σημειώσουμε ότι τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz, από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice και από εκατομμύρια δεδομένα τοποθεσίας των Google Maps, χωρίς να επεξεργαστεί κανένα προσωπικό δεδομένο χρηστών. Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που ολοκληρώνεται έρευνα με τόσο διευρυμένο δείγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων όπως επίσης και η πρώτη φορά που υπολογίζεται η ποσοστιαία μεταβολή της δαπάνης σε Ευρώ για την online κατανάλωση των Ελλήνων. Μάλιστα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλ. Εμπορίου προηγήθηκε από αντίστοιχους φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο διενεργώντας τη συγκεκριμένη έρευνα, εφαρμόζοντας μάλιστα μεθοδολογία που θεωρείται πιο ακριβής από τα πάνελ καταναλωτών ή τα scanned data περιορισμένου δείγματος ηλεκτρονικών καταστημάτων.

«Μετά την προκαταρκτική έρευνά μας στις 18 Μαρτίου όπου αποτυπώσαμε τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και την δικαιολογημένη αρνητική ψυχολογία μέρους των επιχειρηματιών του ηλ. εμπορίου, προχωρήσαμε σε διευρυμένη έρευνα για να αποτυπώσουμε με ακρίβεια τις τάσεις του ελληνικού ηλ. εμπορίου το τελευταίο τρίμηνο. Το προϊοντικό ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς, γεγονός που παρατηρείται και στο σύνολο των χωρών του εξωτερικού. Οι καταναλωτές στρέφουν τις αγορές τους με μεγάλη ταχύτητα στο online και οι επιχειρηματίες επενδύουν περισσότερο από ποτέ στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σαφώς θα πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που έχουν αναδυθεί, ιδιαίτερα αυτές στο χώρο των logistics και του last mile delivery για την καλύτερη εμπειρία των καταναλωτών. Ο GRECA δεσμεύεται να συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του και σε αυτόν τον άξονα», ανέφερε σχετικά η πρόεδρος του ΔΣ του GRECA, Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider