Μπορεί ο σινοαμερικανικός εμπορικός πόλεμος να μαίνεται με την τελευταία μάχη να δίνεται μεταξύ του αμερικανού προέδρου και του κινεζικού κοινωνικού δικτύου Tik Tok, παρόλα αυτά η Κίνα φαίνεται να κερδίζει την μάχη των smartphones και επί αμερικανικού εδάφους.
Όπως αποδεικνύει έρευνα της Canalys την οποία φιλοξενεί ο ΣΕΠΕ στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, περίπου επτά στα δέκα (70%) smartphones, που πωλήθηκαν στην αγορά των ΗΠΑ κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Το αντίστοιχο ποσοστό το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο ήταν 60%. Συνολικά, στην αγορά των ΗΠΑ διατέθηκαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους 31,9 εκατ. smartphones, αριθμός που συνιστά μείωση κατά 5% σε ετήσια βάση, αλλά είναι αυξημένος κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Η επανέναρξη της λειτουργίας των εργοστασίων στην Κίνα στα τέλη Μαρτίου και το άνοιγμα των καταστημάτων τον Μάιο και τον Ιούνιο ήταν βασικοί συντελεστές στη διαδοχική ανάπτυξη της αγοράς. Να σημειωθεί ότι η μέση τιμή διάθεσης ενός smartphone στις ΗΠΑ έφτασε τα 503 δολάρια το εξεταζόμενο διάστημα, 10% χαμηλότερη σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019.
«Η εμπορική ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει κλιμακωθεί τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας μια διαρκή κατάσταση αβεβαιότητας για όλους τους πωλητές smartphones, εκτός των Samsung και LG. Η επιδείνωση των διμερών εμπορικών σχέσεων έχει οδηγήσει σε ακραία αστάθεια. Ως εκ τούτου οι κατασκευαστές smartphones -και όχι μόνο- αναμένουν με ενδιαφέρον τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου, η έκβαση των οποίων μπορεί να οδηγήσει είτε σε εκτόνωση της έντασης ανάμεσα στις δύο χώρες είτε σε αναζωπύρωσή τους» σχολιάζουν ο αναλυτές της εταιρείας.
Οι ηγέτες της αγοράς
Παρά την κατασκευή των περισσότερων κινητών στην Κίνα, οι κυρίαρχοι της αγοράς δεν είναι κινεζικές εταιρείες. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Canalys η αμερικανική Apple με εργοστάσια στην Κίνα και η κορεατική Samsung αντιπροσωπεύουν το 70% των συσκευών, που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ το συγκεκριμένο διάστημα.
Η Apple μάλιστα πέτυχε ένα νέο εγχώριο ρεκόρ το δεύτερο τρίμηνο, με τη διάθεση 15 εκατ. iPhone, κατακτώντας μερίδιο 47% στην αμερικανική αγορά. Οι πωλήσεις της Samsung, από την άλλη, παρέμειναν σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά του 2019.
«Καθώς η πανδημία του COVID-19 ανάγκασε τους πολίτες να μείνουν στο σπίτι, η υιοθέτηση του 5G στις ΗΠΑ δεν κατάφερε να απογειωθεί. Ο φόβος για την εξάπλωση του ιού, το κλείσιμο των καταστημάτων, οι στενοί προϋπολογισμοί και η περαιτέρω μείωση της αγοραστικής δύναμης απέτρεψαν τους καταναλωτές από την αγορά του 5G, δίνοντάς τους αρκετούς λόγους να αγοράσουν μια συσκευή 4G» αναφέρουν οι αναλυτές σχολιάζοντας την αργή μετάβαση της αμερικανικής αγοράς από την εποχή του 4G στο 5G.