Τι σημαίνει για την Uber η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι σημαίνει για την Uber η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

Αντιμέτωπη με σκληρότερους κανονισμούς θα έρθει η Uber στην Ευρώπη μετά και την σημερινή απόφαση του Ανώτατου Ευρωπαϊκού δικαστηρίου η οποία την προσδιορίζει ως εταιρεία ταξί κι όχι ως τεχνολογική εταιρεία, όπως η ίδια δήλωνε.

Μετά την έκδοση της απόφασης ο εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας δήλωσε ότι δεν αναμένεται καμία αλλαγή στα ισχύοντα δεδομένα αφού σε αρκετές χώρες της ΕΕ όπου δραστηριοποιείται η εταρεία υπόκειται ήδη στο πλαίσιο Νόμου περί Μεταφορών. Παράλληλα διευκρίνισε ότι θα συνεχίσει το διάλογο με τις αρμόδιες αρχές της κάθε πόλης για να βρεθεί η χρυσή τομή και να συνεχίσει να συνδέει επιβάτες με ανεξάρτητους οδηγούς.

Αν και η απόφαση δεν αναμένεται να αλλάξει άμεσα τον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί η Uber, είναι σίγουρο πως ανάβει το πράσινο φως σε τοπικές και εθνικές ρυθμιστικές Αρχές ανά την Ευρώπη να την αντιμετωπίζουν ως παραδοσιακή εταιρεία ταξί και να λάβουν τα μέτρα τους για να εξυγιάνουν τον ανταγωνισμό. Επί του πρακτέου αυτό σημαίνει ότι η Uber θα πρέπει να συνταχθεί με όσα προβλέπονται για τις ανταγωνίστριές της, δηλαδή με ειδική αδειοδότηση για οδηγούς και οχήματα, με ασφάλισή τους ως επαγγελματικά.

Την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου χαιρέτησαν διάφορες ευρωπαϊκές ενώσεις οδηγών ταξί, και μαζί τους και ο πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος δήλωσε δικαιωμένος.

«Η σημερινή απόφαση λέει ότι πρέπει να εφαρμόζονται οι νόμοι και ότι οι διαμεσολαβητές ασκούν υπηρεσία μεταφοράς. Είναι μία νίκη που ξεκίνησε από τα ταξί της Ευρώπης και πρωταρχικά από τη χώρα μας. Η άποψη η δική μου και αυτή τους έπεισε όλους ακόμα και τον σύμβουλο της ΕΕ είναι ότι πρέπει να τηρηθούν οι νόμοι και οι κανονισμοί λειτουργείας του κάθε κράτους μέσα από την οδηγία της ΕΕ, ότι οι αστικές μεταφορές ασθενοφόρα και αστικά λεωφορεία δεν απελευθερώνονται ούτε κατά το έργο, ούτε κατά τις άδειες, αλλά μόνο με πληθυσμιακή αναλογία. αυτό βέβαια έπειτα από τέσσερα - πέντε συμβούλια, και αφού έστειλα γραπτώς τις προτάσεις, με πέντε δικηγόρους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Ήταν πρόταση της Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λυμπερόπουλος.

Απόλυτα δικαιωμένος δήλωσε κι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος διευκρίνισε μάλιστα ότι το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο του υπουργείο Μεταφορών θα κατατεθεί λίαν συντόμως στη Βουλή.

Παρά το θόρυβο που έκαναν οι προαναφερθείσες δηλώσεις, η απόφαση του δικαστηρίου δεν αναμένεται να αλλάξει τα ισχύοντα δεδομένα στη χώρα μας αφού η Uber δεν έχει εγκαινιάσει την υπηρεσία Uber Pop. Πρόκειται για την peer to peer υπηρεσία της εταιρείας, η οποία συνδέει μέσω της πλατφόρμας ανεξάρτητους οδηγούς, όχι επαγγελματίες, με πελάτες και είναι αυτή που επί της ουσίας προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τα συνδικάτα ιδιοκτητών ταξί άλλων χωρών.

Επί ελληνικού εδάφους η Uber επιχειρεί είτε συνεργαζόμενη με αδειοδοτημένα ταξί, είτε με εταιρείες ενοικίασης τουριστικών αυτοκινήτων, οπότε δεν αναμένονται αλλαγές ή κωλύματα παρά μόνο αν το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο έχει περάσει ήδη από την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, ψηφιστεί από την Ελληνική Βουλή.

Αυτό προκύπτει κι από την απόφαση του δικαστηρίου η οποία χαρακτηριστικά αναφέρει πως «η υπηρεσία που παρέχει η Uber, φέρνοντας σε επαφή τους ιδιώτες με μη επαγγελματίες οδηγούς καλύπτεται από υπηρεσίες στον τομέα των μεταφορών κι ως εκ τούτου, τα κράτη μέλη μπορούν πλέον να ρυθμίσουν τις προϋποθέσεις για την παροχή αυτής της υπηρεσίας».

Αξίζει δε να υπενθυμίσουμε ότι παρά τους ισχυρισμούς του κ. Λυμπερόπουλου για ελληνική πρόταση την ένδικη αντιπαράθεση ξεκίνησε η Ένωση Οδηγών Ταξί της Βαρκελώνης, η οποία είχε ταχθεί ενάντια στη λειτουργία της στην ισπανική πόλη με την αιτιολογία ότι οι οδηγοί της θα έπρεπε να έχουν ειδικές άδειες. Από την πλευρά της η Uber είχε απαντήσει ότι θα πρέπει να θεωρείται τεχνολογική εταιρεία γεγονός που δεν επιβεβαιώθηκε από την σημερινή δικαστική απόφαση.

Στην περίπτωση της Ευρώπης βέβαιαι η επιχείρηση είναι πλέον υποχρεωμένη να συνεχίσει τον διάλογο καθώς και να αναπροσαρμόσει τις υπηρεσίες της σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όπως το 2016 είχε κάνει στη Μαδρίτη και στο Βερολίνο. Να σημειωθεί ότι η απόφαση είναι οριστική και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί γεγονός

Τα κράτη είναι τώρα ελεύθερα να επιβάλλουν περιορισμούς ή όρους στην Uber όπως θα συνέβαιναν με οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία mini-cab.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider