Καλές επιδόσεις και πανευρωπαϊκές πρωτιές για τον ελληνικό τουρισμό

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καλές επιδόσεις και πανευρωπαϊκές πρωτιές για τον ελληνικό τουρισμό
Η Ελλάδα διατηρεί την καλή της φήμη καθώς αυξάνουν οι επισκέπτες της χώρας - Ήδη από τον Ιούλιο μάλιστα αποτέλεσε την μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που πέτυχε πλήρη ανάκαμψη της αεροπορικής συνδεσιμότητάς της στα προ πανδημίας επίπεδα.

Με ανοδικούς ρυθμούς εξακολουθεί να κινείται ο ελληνικός τουρισμός, εκμεταλλευόμενος αφενός την μεγάλη επιθυμία των ταξιδιωτών να αποδράσσουν μετά από δύο δύσκολες χρονιές κι αφετέρου το καλό brand name που εδραίωσε η Ελλάδα και εν μέσω πανδημίας. Σύμφωνα μάλιστα με τα πρόσφατα στοιχεία η χώρα καταφέρνει να διατηρήσει την φήμη της αλλά και να κατακτήσει μερικές ευρωπαϊκές πρωτιές που σχετίζονται άμεσα με την τουριστική δραστηριότητά της και ενισχύουν τις προοπτικές για ένα δυνατό καλοκαίρι

Διατηρεί τη φήμη της η χώρα

Προς επίρρωση των παραπάνω, αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, η χώρα μας κατάφερε να διατηρήσει στα ίδια επίπεδα την φήμη της, που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα), παρά την ελαφρά «τυπική» μείωση που παρατηρείται παραδοσιακά όταν αυξάνει η επισκεψιμότητα ενός προορισμού. Όπως και τον Απρίλιο, έτσι και τον Μάιο, η Ελλάδα συνέχισε να ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά + 0,5 μονάδες συγκεντρώνοντας μέση βαθμολογία 9,1/10.

Παρά την δυσμενή περίοδο που διανύει η Ευρώπη μάλιστα, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) παρέμεινε θετική στις 64 μονάδες (+3 μονάδες σε σχέση με τον Απρίλιο) ενώ ανοδικά κινήθηκε και η φήμη του προορισμού της Αθήνας, φτάνοντας τις 76 μονάδες από τις 69 που ήταν τον Απρίλιο. Μάλιστα το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε αισθητά κατά +12 μονάδες το αντίστοιχο της Πορτογαλίας και κατά +29 μονάδες αυτό της Ισπανίας, συνέχισε ωστόσο να κατατάσσεται κάτω από αυτό της Ιταλίας (κατά -4 μονάδες).

Μικρή η επίδραση πολέμου και πανδημίας

Επιπλέον, ανεπηρέαστη φάνηκε η χώρα τόσο από τον πόλεμο όσο κι από την πανδημία. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, o πόλεμος φάνηκε να αφήνει ανεπηρέαστη την χώρα μας, με μόλις το 3% των συνολικών κοινωνικων συνομιλιών να αναφέρονται στην σύγκρουση.

Θετική παρέμεινε και η αίσθηση των επισκεπτών αναφορικά με την υγιεινή και ασφάλεια τον Μάιο ενώ αυξήθηκε σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα τόσο για την Ελλάδα (+0,43 μονάδες & συνολικά 7,13/10), όσο και για την Αθήνα (+0,27 & συνολικά 6,10/10). Μάλιστα οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία, παρότι αυξήθηκαν για την Ελλάδα και παρέμειναν σταθερές για την Αθήνα, είχαν κυρίως θετική χροιά.

Αυξημένο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα ήταν και το ενδιαφέρον των τουριστών για την χώρα μας, ενισχύοντας τις ελπίδες για μια καλή σεζόν. Ειδικότερα, ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα κατέγραψε τον προηγούμενο μήνα αύξηση της τάξης του 58%, ενώ οριακή αύξηση κατέγραψαν και οι δημοσιεύσεις για τον προορισμό της Αθήνας.

Το θετικό κλίμα ενισχύθηκε επίσης, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές και φωτογραφίες σε σχέση με ελληνικά τοπία (όπως τα νησιά Πάρος, Θηρασιά, Άνδρος, Ζάκυνθος, Κίμωλος, Φολέγανδρος, Δονούσα κ.α ), “instagrammable” παραλίες, την ελληνική φύση και το υπέροχο φαγητό . Κι όλα αυτά την ώρα που η Αθήνα βραβεύτηκε ως “The best MICE destination in Europe” στα Business Destinations Travel Awards 2022.

Οι αγορές με το θετικότερο κλίμα

Όσον αφορά στις αγορές τροφοδότες της χώρας, το κλίμα στις διαδικτυακές συνομιλίες ήταν κατά κύριο λόγο θετικό σε Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ τον Μάιο ενώ πολύ μικρή καθοδική διακύμανση παρατηρήθηκε στις αγορές της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ολλανδίας, χώρα που παρουσιάζει μια μέτρια αλλά σταθερή πτωτική τάση από τον Ιανουάριο.

Πανευρωπαϊκή πρωτιά στις αερομεταφορές

Πέρα από τα παραπάνω βέβαια, αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που προκύπτουν και από τις τουριστικές επιδόσεις της χώρας. Την ώρα που οι τουριστικές ροές έχουν αυξηθεί αισθητά και οι κρατήσεις για την συνέχεια κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ο κλάδος των αερομεταφορών βαδίζει με ταχύτατους ρυθμούς προς την πλήρη ανάκαμψή του. Το παραπάνω επισφραγίζει και το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτέλεσε ήδη από τον Ιούνιο την μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που πέτυχε πλήρη ανάκαμψη της αεροπορικής συνδεσιμότητάς της στα προ πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων ACI Europe. Κι αυτό την στιγμή που η συνολική αεροπορική συνδεσιμότητα σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων εξακολουθεί να παραμένει στο -29% σε σχέση με την προπανδημική χρονιά του 2019.

Μετά την Ελλάδα την μεγαλύτερη ανάκαμψη παρουσίασε η Τουρκία η οποία υπολείπεται μόλις -3% από την αεροπορική συνδεσιμότητα του 2019 και ακολούθησαν η Αλβανία (-5%), το Κοσσυφοπέδιο (-6%) και η Βοσνία - Ερζεγοβίνη (-10%). Καλές επιδόσεις, κατέγραψαν και η Νορβηγία (-12%), η Πορτογαλία (-15%), η Ιρλανδία (-17%) και η Ρουμανία (-18%).

Όσο για τις μεγαλύτερες τουριστικές αγορές της ΕΕ την καλύτερη αναπλήρωση της αεροπορικής συνδεσιμότητας παρουσίασε η Ισπανία, η οποία όμως εξακολουθεί να υπολείπεται 23% σε σχέση με τα προπανδημίας επίπεδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, που έχει ανακάμψει κατά 72% από άποψη αεροπορικής συνδεσιμότητας και τέλος η Ιταλία η αεροπορική συνδεσιμότητα της οποίας υπολείπεται κατά 32% σε σχέση με την προπανδημική χρονιά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Τα τρία μεγάλα «αγκάθια» που απειλούν τη φετινή σεζόν

Ρέτσος: Ο ελληνικός τουρισμός δεν μπορεί να θεωρείται πάντα ο από μηχανής θεός

Κικίλιας: Στα επίπεδα του 2019, το αεροδρόμιο της Αθήνας χωρίς τις αγορές της Κίνας, της Ρωσίας και της Ουκρανίας

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider