Βασιλάκης (Aegean): Οι ισχυρές προοπτικές του 2025, τα νέα αεροπλάνα και τα σχέδια για την Volotea

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βασιλάκης (Aegean): Οι ισχυρές προοπτικές του 2025, τα νέα αεροπλάνα και τα σχέδια για την Volotea
Τι ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών για τις προσφερόμενες θέσεις του 2025, για την Volotea και για την περαιτέρω χρήση του εργαλείου JOLCO.

Αύξηση των προσφερόμενων θέσεων κατά 8% - 10%, ενδεχόμενο επέκτασης της επένδυσης στον ισπανικό low cost αερομεταφορέα Volotea αλλά και περαιτέρω χρήση του εργαλείου JOLCO για τη χρηματοδότηση της αγοράς νέων αεροσκαφών περιλαμβάνουν τα σχέδια της Aegean για το τρέχον έτος, το οποίο ξεκίνησε με θετικούς οιωνούς κι αναμένεται να παρουσιάσει ένα ακόμα ισχυρότερο πρώτο τρίμηνο από ότι πέρυσι.

«Το 2025 έχει ξεκινήσει με μια θετική νότα και το α’ τρίμηνο θα είναι καλύτερο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό» ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, κατά την χθεσινή τηλεδιάσκεψη των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2024. Τόνισε μάλιστα ότι ο αερομεταφορέας σχεδιάζει να προσφέρει φέτος 21,5 εκατ. θέσεις, 8%-10% περισσότερες από ότι το 2024, οι οποίες θα κατανεμηθούν ισόρροπα. Συγκεκριμένα θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού, ξεπερνώντας τις 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 και 8,5 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εσωτερικού, περίπου 6% περισσότερες.

Ήδη άλλωστε, λαμβάνοντας ώθηση κι από την ισχυρή χρονιά του 2024, οι προσφερόμενες θέσεις για την Ελλάδα έχουν αυξηθεί κατά 6% με 7% παρότι ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά έχει ενταθεί με όλο και περισσότερες αεροπορικές να επενδύουν στο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Ενδεικτικά, η χωρητικότητα από την Ευρώπη προς την Ελλάδα, είναι 25% - 26% πάνω από τα προ covid επίπεδα, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε μόλις 2% - 3% ψηλότερα, όπως εξήγησε ο επικεφαλής.

Το 2025 άλλωστε πήρε τη σκυτάλη από μια ακόμα ισχυρή χρονιά για την Aegean, η οποία έκλεισε με το πιο επιτυχημένο τέταρτο τρίμηνο στην ιστορία της, σε όρους λειτουργικής κερδοφορίας και EBITDA, παρότι παραδοσιακά οι τελευταίοι μήνες του έτους δεν εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική. H τάση των Ελλήνων να ταξιδεύουν χάρη στην σταδιακή βελτίωση της οικονομίας αλλά και το γεγονός ότι οι ξένοι έχουν βάλει στο ραντάρ τους την Ελλάδα για τις χειμερινές τους αποδράσεις, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, κατάφερε να μετριάσει σε μεγάλο βαθμό την αδυναμία να ενισχυθεί η δυναμικότητα τους μήνες αιχμής, λόγω του ζητήματος με τους κινητήρες.

Σε αυτό το πλαίσιο εξήγησε ότι πως το 2026 θα είναι η χρονιά που η Aegean θα επηρεαστεί περισσότερο λόγω της αναγκαστικής «καθήλωσης» αεροσκαφών για τον έλεγχο των κινητήρων GTF της Pratt & Whitney. «Οι επιπτώσεις από τους πρόωρους ελέγχους εκτιμούμε ότι θα διαρκέσουν μέχρι το 2027. Το 2024 κατά μέσο όρο 8 αεροσκάφη δεν ήταν διαθέσιμα για πτήσεις. Φέτος θα μείνουν εκτός πτητικού προγράμματος 9-10 αεροσκάφη και το 2026 θα έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών που θα μείνουν καθηλωμένα, μέχρι 15. Ωστόσο, στα τέλη του 2027 εκτιμούμε ότι αυτός ο κύκλος θα ολοκληρωθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής.

Οι επενδυτικοί στόχοι του 2025

Όσον αφορά τα αεροσκάφη επεσήμανε ότι η εταιρεία το 2024 παρέλαβε 5 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 neo, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 33 ενώ προέβη και στη μίσθωση δύο επιπλέον ελικοφόρων αεροσκαφών, τύπου ATR72-600. Αναφέρθηκε επίσης και στην συμπληρωματική επένδυση της Aegean για 8 επιπλέον αεροσκάφη που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Εξήγησε ότι τα νέα αεροσκάφη, της οικογένειας Airbus A321 neo, θα παραδοθούν μεταξύ 2030 και 2032 ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ο αερομεταφορέας να κάνει περαιτέρω χρήση του χρηματοδοτικού εργαλείου JOLCO (Japanese Operating Lease with Call Option) για την περαιτέρω επέκταση του στόλου του.

Η επενδυτική στρατηγική της Aegean περιλαμβάνει και την συμφωνία με την Volotea, στην οποία έχει επενδύσει μέχρι στιγμής περί τα 31 εκατ. ευρώ. «Σε πρώτη φάση επενδύσαμε 25 εκατ. ευρώ, τα οποία αν μετατραπούν σε μετοχές αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό 13% στην ισπανική εταιρεία και σε δεύτερο χρόνο επενδύσαμε περίπου 5 εκατ. ευρώ. Συνολικά τα 31 εκατ. ευρώ, αν μετατραπούν σε μετοχές θα αντιστοιχούν στο 17%» ανέφερε ο κ. Βασιλάκης εξηγώντας ότι το δίμηνο Ιουνίου - Ιουλίου θα ληφθεί η απόφαση για περαιτέρω ή μη επέκταση στη Volotea. «Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε σε συζητήσεις» ανέφερε ο επικεφαλής, δηλώνοντας ικανοποιημένος με την συγκεκριμένη επένδυση λόγω των επιδόσεων που κατέγραψε το 2024 η χαμηλού κόστους ισπανική αεροπορική. «Η Volotea είχε καλή απόδοση το 2024, τα μεγέθη της ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας. Η εταιρεία έχει καταφέρει να αυξήσει σε ποσοστό 50% την κερδοφορία της σε σχέση με το 2019. Το EBITDA της εταιρείας το 2024 διαμορφώθηκε σε 148 εκατ. ευρώ έναντι 95 εκατ. ευρώ το 2023», τόνισε.

Στο επενδυτικό σκέλος εντάσσεται και το Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσης και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην παλαιά Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το οποίο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Ο σχεδιασμός προβλέπει την τοποθέτηση 5 εκατ. ευρώ επιπλέον για εργασίες μέσα στο έτος και την καταβολή 46 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030 στον ΔΑΑ στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Aegean: Στα 129,9 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά φόρων το 2024 - Πρόταση για μέρισμα 0,80 ευρώ/μετοχή

AEGEAN: Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 neo στο στόλο της

Επιστρέφει το κορυφαίο τουρνουά γκολφ Porto Carras Pro-Am AEGEAN Mini Tour 2025

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider