Έχοντας αφήσει πίσω της τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει ποτέ η αεροπορική βιομηχανία, η Aegean κατάφερε να πραγματοποιήσει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη από το 2022 και μετά, θέτοντας νέα υψηλά σε επιχειρησιακό και οικονομικό επίπεδο, αποκομίζοντας τα οφέλη από τον αναπτυσσόμενο εγχώριο τουριστικό κλάδο και τονώνοντας την παρουσία της τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά αναφέρει η Optima σε ανάλυσή της.
Η χρηματιστηριακή θέτει τιμή στόχο τα 14,7 ευρώ με σύσταση «buy», ενώ εντάσσει τη μετοχή στις κορυφαίες επιλογές της για φέτος.
Η Optima εκτιμά ότι η Aegean, η οποία απολαμβάνει ένα από τα υψηλότερα περιθώρια EBITDA στην Ευρώπη, είναι σε θέση να επωφεληθεί α) από την ισχυρή ελληνική τουριστική ζήτηση και την αυξημένη όρεξη για ταξίδια, β) από τις συνεχείς επενδύσεις στον στόλο με νέα αεροσκάφη που προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα θέσεων και αποδοτικότητα κόστους και γ) από τα υγιή οικονομικά μεγέθη της και τη δημιουργία υψηλών ταμειακών ροών.
Οι κύριοι καταλύτες για την Aegean θα προκύψουν από τις πιθανές μειώσεις των τιμών των καυσίμων, δημιουργώντας έτσι ένα μεγαλύτερο χώρο για υψηλότερα περιθώρια κερδοφορίας, καθώς το κόστος των καυσίμων αεροσκαφών αντιπροσωπεύει περίπου το 30% του συνολικού κόστους της εταιρείας. Από την πλευρά, η αυξημένη επιβατική κίνηση στην Ελλάδα θα μπορούσε να ανεβάσει τους συντελεστές φορτίου για την Aegean και πιθανές αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων θα βελτιώσουν περαιτέρω τις αποδόσεις.
Επιπλέον, η δυνατότητα ταχύτερης επίλυσης του ζητήματος συντήρησης των αεροσκαφών Neo θα αυξήσει τον διαθέσιμο αριθμό αεροσκαφών και θα μειώσει το κόστος μίσθωσης αεροσκαφών το 2024-2025. Η Optima αναφέρει ότι η Aegean αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται με την Pratt & Whitney για αποζημίωση που θα καλύψει σε κάποιο βαθμό τη ζημία που προκλήθηκε από την έκτακτη συντήρηση των κινητήρων Neo που ανακοίνωσε η τελευταία.